Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:07:18 GMT

جای تسهیل گری و کارآفرینی در مدارس خالی است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۴۵۸

جای تسهیل گری و کارآفرینی در مدارس خالی است

استاندار اصفهان گفت: تسهیل گری و کارآفرینی مواردی است که جای خالی آن‌ها در مدارس حس می‌شود. متاسفانه فارغ‌التحصیلان امروزی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاهیان همه به دنبال کار در ادارات هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در آئین زنگ بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت در دبیرستان دخترانه شهید شالباف، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای فرهنگی اظهار کرد: آموزش و پرورش بزرگراه دانایی، معرفت و علم است و طی کنندگان این مسیر ارزش آفرینان عرصه علم، ادب، فرهنگ و دانش با یکصد سال سابقه در شهر اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از استراتژیک ‌ترین و بنیادی‌ترین واحدها در فرآیند توسعه است و به تعبیر امام (ره) جنس کار فرهنگیان از نوع رسالت پیامبران است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ضریب اهمیت و ابدیت آموزش و پرورش و بحث فرهنگ و دانش بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ همه کسانی که دل در گرو توسعه دارند، هدف شان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان شان پیشرفت کشور و آینده سازی برای جوانان است می دانند که چاره ای جز تقویت آموزش و پرورش ندارند. تعلیم و تربیت با توجه به نوآوری دانش اقتضائات خاص خود را می طلبد. کاروان علم به سرعت در حال حرکت است و ذره ای درنگ و تاخیر ما را از پیشرفت ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، هنری و فنی عقب می‌اندازد.

رضایی اظهار کرد: متدها و روش‌های سنتی اگر چه همه قابل تحسین اند اما استان اصفهان می تواند در تحرکات جدید پیشرو بوده و در زمینه تعلیم و تربیت به نحو نوین از شگردها و روش های جدید دنیا استفاده کند. تسهیل گری و کار آفرینی عرصه ای است که در مدارس جای خالی آن به شدت حس می‌شود. فارغ‌التحصیلان امروزی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاه همه به دنبال کار در ادارات هستند. متاسفانه عده‌ای نیز فکر می‌کنند که معضل اشتغال در کشور با ایجاد شغل های اداری و دفتری قابل حل است و این اشتباه بزرگی است که در مسئله آموزش در هیچ سطحی به آن پرداخته نشده است.

رضایی خاطرنشان کرد: کار آفرینی و تسهیل گری، ایجاد فضای اشتغال و نگرش دانش بنیان همگی برای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری که هدف آن رونق تولید است مطرح می شود و از اقتضائات بسیار اساسی و مهمی است که باید با کار و تلاش و نوآوری آن‌ها را اجرای کرد. امروز هیچ کلاسی بدون معلم نیست و این اتفاق خوشایند، مرهون زحمات همکاران فرهنگی در آموزش و پرورش و شایسته تقدیر است. باید راه و روش آموزش و پرورش استفاده از متدهای روز باشد و این روش‌هاسر لوحه کار  قرار گیرد.

کد خبر 390665

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان عباس رضایی آموزش و پرورش آموزش دانش آموزان زنگ بازگشایی مدارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟