Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با اشاره به فرصت ها و اشتراکات بین گیلان و استان‌های روسیه، گفت: ظرفیت های زیادی برای توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با این کشور وجود دارد و گیلان می‌تواند در این بخش، نقش آفرینی اثرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع امروز در دیدار با جاگاریان سفیر روسیه در ایران، ضمن یادآوری روابط مثبت دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم، شاهد توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده‌ایم و به طور حتم، روابط متقابل زمینه توسعه همکاری های مشترک را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمینه همکاری های متقابل میان گیلان و آستراخان، منطقه آزاد انزلی به عنوان یک مزیت محسوب می شود چراکه یکی از قطب های اقتصادی ایران است.

استاندار گیلان یادآور شد: به سبب وجود اشتراکات اجتماعی و فرهنگی بین دو گیلان و آستراخان، می توان توسعه روابط را بیش از پیش گسترش داد و در این مسیر، ایجاد شبکه حمل و نقل هوایی و گسترش گردشگری سلامت باید مورد توجه باشد و گیلان در حوزه گردشگری سلامت، دارای ظرفیتی ممتاز است.

وی اضافه کرد: می توان آژانس های مسافرتی را برای فعالیت بیشتر در حوزه گردشگری دو کشور تقویت کرد ضمن اینکه تقویت خطوط کشتیرانی، روابط را توسعه می دهد و برگزاری نمایشگاه تولیدات استان گیلان در روسیه و آستراخان و بالعکس، می تواند علاوه بر امکان معرفی ظرفیت های دو کشور، در زمینه سودآوری نیز اثربخش باشد.

زارع افزود: در خصوص فرصت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان گیلان با کشور روسیه به ویژه آستراخان، مقرر شد برای بسط و گسترش روابط اجتماعی و اقتصادی، تصمیمات لازم اتخاذ و بر اساس ضرورت، تفاهم‌نامه‌های نیز در آینده امضا شود.

وی گفت: صادرات 5۰۰ میلیون دلار در سال جاری برای فعالین اقتصادی و واحدهای تولیدی گیلان هدفگذاری کردیم که بخش زیادی از آن از طریق ارتباط با روسیه محقق می شود.

پیشنهادات کتبی استاندار آستراخان برای توسعه همکاری‌های متقابل با گیلان

سفیر روسیه در کشورمان نیز در این دیدار گفت: نشست کنونی در زمینه توسعه روابط آستراخان با گیلان بود چراکه از سوی استاندار آستراخان پیشنهادات کتبی در خصوص توسعه همکاری‌های متقابل در ابعاد مختلف از جمله حوزه حمل و نقل، گردشگری ، اقتصادی و کشاورزی به سفارت روسیه داده شده که امروز آن را تقدیم طرف گیلانی کردیم.

لوان جاگاریان ادامه داد: امیدوارم در آینده ای نه چندان دور، برای توسعه روابط و اجرای اقدامات مشترک کارهای خوبی صورت گیرد؛ در حوزه روابط تجاری نیازمند توسعه و اجرای اقدامات بهتری هستیم ولی در عین حال سطح همکاری های دو جانبه در حوزه سیاسی، بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی حجم تبادل کالا بین طرفین طی شش ماه اخیر خاطرنشان کرد: امیدوارم نتیجه نشست دو جانبه روسای جمهوری ایران و روسیه در آنکارا، منجر به توسعه روابط شود.

سفیر روسیه در ایران با یادآوری دیدار رئیس جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در حاشیه پنجمین دوره اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا برگزار شد، افزود: راه های جدیدی در جهت توسعه روابط و نیز تعمیق تعاملات و افزایش فرصت های گسترش همکاری های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت ضمن اینکه در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران با همتای روسی خود، در مورد امکان افزایش تبادل کالا و افزایش حجم مبادلات نیز بحث شد.

جاگاریان یادآور شد: تحریم ها تنها به ایران خلاصه نمی شود بلکه روسیه هم در تحریم به سر می برد و تحریم های غیر قانونی شامل هر دو کشور است؛ ما ضمن محکوم کردن این حرکت ها، همچون گذشته در کنار ایران هستیم .

وی افزود: در حوزه صادرات گندم و گوشت قرمز آمادگی داریم و نیز امکان اجاره زمین در آستراخان برای کشاورزان ایرانی جهت تولیدات مشترک یا فروش به روسیه و یا صادرات به ایران وجود دارد اما باید بخش خصوصی نقش کلیدی در این زمینه ایفا کند و ما به عنوان بخش دولتی، از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی حمایت می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر روسیه در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد

 "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903349

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»