Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده کتابخانه مرکزی اراک باید تا پایان شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: آماده سازی این بنا در حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

به گزارش ایسنا، مجید رستگار در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با بیان اینکه قرارداد واگذاری زمین کتابخانه مرکزی شهرستان اراک در سال 84 به امضا رسیده است، اظهار کرد: این زمین در همان سال و توسط نماینده وقت ولی فقیه در استان کلنگ زنی شد ولی به علت بروز برخی از مشکلات روند تکمیل این طرح تا سال 93 مسکوت ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با تلاش های فراوان استاندار وقت در سال 93 این پروژه مجددا کلنگ زنی شد و پروانه ساخت آن با زیربنای 18 هزار و 430 متر در هفت طبقه اخذ شد. همچنین قرارداد واگذاری این زمین در سال 93 با شرکت مقاوم کار بعنوان پیمانکار با مبلغ 23 میلیارد و 700 میلیون تومان منعقد شد که تا کنون در حدود 15 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

رستگار با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده این کتابخانه باید تا پایان شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: آماده سازی این بنا در حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که متاسفانه با کندی بیش از حدی که در پیشبرد این پروژه مشاهده می شود، یقینا این طرح تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام نمی رسد مگر با عزمی جدی و تصمیمی قاطع.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در مدت دو سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته در حدود 14 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند که این رقم در سال جاری با رشد 89 درصدی به تعداد 26 هزار نفر رسید. خوشبختانه از استان مرکزی 223 به عنوان برگزیده استانی و 3 نفر نیز از شهرستان های محلات، فراهان و ساوه توانستند به عنوان برگزیده کشوری دست یابند.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی از برگزاری 6 جشنواره کتابخوانی در 6 شهرستان استان در سال گذشته خبر داد و افزود: یکی از نگرش های اصلی این نهاد برگزاری جشنواره های کتاب خوانی در سطح شهرستان های استان است که خوشبختانه این مهم در سال گذشته عملیاتی شد.

رستگار بر لزوم اجرای صحیح قانون در خصوص کتابخانه ها به عنوان یک مکان فرهنگی تاکید کرد: غالب بودجه این نهاد از طریق تأمین نیم درصد از درآمد شهرداری ها است که متاسفانه این مبلغ از سال 92 تا کنون در شهرستان اراک تحقق پیدا نکرده است و این موضوع سبب شده است تا جدیت لازم در پیشبرد امور این نهاد وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تا کنون اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 100 میلیون تومان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اراک به نهادهای مربوطه اختصاص یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی هنری کتابخانه مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار نقاط مختلف شهری و روستایی این استان با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و کاروان‌های غم در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستند.

به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و امروز (شنبه) با حضور در مساجد، حسینه‌ها و تکایا در سوگ رئیس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی‌های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر (میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مصلای بیت المقدس به راه افتادند.

روحانیان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزاداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.

عده‌ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک و زرندیه شب گذشته و امروز با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به منصه ظهور گذاشتند.

همچنین مردم مؤمن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.
مراسم عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق (ع) در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.

امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.

کد خبر 6096338

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم