Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:54:18 GMT

نقش رسانه در توسعه صنعت گردشگری

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۹۳۹

نقش رسانه در توسعه صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا خراسان جنوبی، انتشار اخبار، تبلیغات، رپرتاژ آگهی، مستند، بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب، حضور در شبکه‌های اجتماعی به جهت معرفی مناطق و اماکن گردشگری و برجسته‌سازی توانمندی‌ها و امکانات نقاط بکر و دیدنی تاریخی و جاذبه‌های امروزی یک نقطه جغرافیایی رونق گردشگری و به دنبال آن اشتغال در صنعتی پاک را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگری در کنار تجارت از دیرباز بهانه‌ای بود برای حضور مردمان دیگر کشورها در سرزمین‌های دور و نزدیک، همچنین دستمایه‌ای برای نوشتن سفرنامه‌ سیاحان و وسیله‌ای برای سرگرمی مردم در اوقات بیکاری بوده تا به سفر رفته‌ها، حکایت‌هایی از سفرهای خود را بیان کنند.

با گذر زمان و رشد سریع فناوری انتقال مفاهیم و جنبه‌های مختلف سفر آسان‌تر شده و امروز با چند کلیک ساده می‌توان بدون حتی حرکت از محل خود به کمک دنیای دیجیتال و به‌صورت مجازی از یک محل دیدار کرد یا تجربیات شخصی خود را با دیگران به اشتراک گذاشت اگرچه هنوز هیچ شیوه‌ای نمی‌تواند جایگزین کاملی برای انجام سفر و لذت‌های حاصل از آن شود.

آگاهی بخشی، ایجاد انگیزه و تمایل، تشویق به انجام سفر با رویکرد تاثیرگذاری مثبت، کاهش یا افزایش تقاضا، اهدافی است که رسانه‌ها بایستی دنبال کنند و زمانی فعالیت‌های رسانه دارای اهمیت است و می‌توان گفت به‌ درستی انجام شده است که تاثیرگذاری لازم که همانا انجام یا تکرار سفر توسط گردشگر است انجام شود.

تاثیرگذاری بر مخاطب فقط بخشی از مراحلی است که در چرخه اصلی باید دنبال شود و بخش دیگر آن مواجهه مخاطب با واقعیت پیامی است که وی را به انجام سفر و استفاده از خدمات گردشگری مشتاق کرده و اگر مواردی که منجر به تغییر نگرش یا رفتار در وی برای انجام سفر شده را حس یا لمس نکند، نه‌ تنها لذتی از سفر نمی‌برد، بلکه باید منتظر تبعات منفی هم توسط این‌چنین افراد یا گروه‌ها با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای فردی و جمعی هم باشیم.

آموزش‌های تخصصی، حضور نیروهای انسانی کارآزموده، طبقه بندی خدمات متناسب با توان مالی و علاقه مندی گردشگران، وجود یا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گردشگری و رعایت استانداردها در این زمینه به کمک ما می‌آیند تا میل و رغبتی را که رسانه ایجاد کرده با رضایت گردشگر گره‌خورده تا نه ‌تنها گردشگر از سفر انجام ‌شده لذت و بهره لازم را برده باشد بلکه دیگران را نیز به انجام سفر به این نقطه از جغرافیای زمین تشویق کند.

انعکاس بازتاب‌های سفر در صفحات شخصی وب، شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در جهت ارزیابی مثبت و منفی گردشگران حائز اهمیت و تکمیل‌کننده این حلقه باشد.

جدی گرفتن مقوله گردشگری و تأثیرات اقتصادی که بر روی کسب‌ و کار مردم یک منطقه دارد و به دنبال آن تاثیرات اجتماعی و فرهنگی می‌تواند برای ساکنین یک منطقه جغرافیایی که ظرفیت های  گردشگری لازم را در این خصوص دارند ارزشمند باشند و فرصتی است که بایستی به‌خوبی از آن بهره برد و در کنار بهره‌برداری اقتصادی به چگونگی تأثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی نیز در این حوزه اندیشید.

بدون شک رسانه‌ها با تولید محتوای رسانه‌ای اثربخش می‌توانند بر گردشگری که این روزها به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود تاثیرات مثبت و منفی زیادی داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت رسانه زمین صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند