Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: اعضای خوشه صنعتی خرمای استان در قالب انجمن ملی خرمای بوشهر به عنوان نهاد تحویل گیرنده این خوشه صنعتی به نمایندگی از واحدهای تولیدی و فرآوری خرمای استان بوشهر برای پنجمین سال در نمایشگاه بین‌المللی worldfood روسیه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، مهدی صفوی در نشست با اعضای انجمن خرمای استان با تاکید بر ظرفیت بالای تولید محصول خرما در این استان اظهار کرد: خرمای استان بوشهر از بازار خوبی در آسیای میانه برخوردار است که در سالهای اخیر بر اساس اقدامات صورت گرفته در قالب مدل توسعه خوشه ای، زمینه افزایش بازارپسندی این محصول در  نقاط مختلف جهان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعزام رییس و دبیر انجمن ملی خرما به روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: انجمن ملی خرمای ایران شعبه بوشهر به نمایندگی از واحدهای تولیدی و فرآوری خرمای استان بوشهر از تاریخ ۲ تا ۵ مهرماه برای حضور در این نمایشگاه بین‌المللی، به روسیه اعزام خواهد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزود: برای اولین بار یک شرکت مدیریت صادرات آشنا به فنون مذاکره، قراردادهای بین المللی، بازاریابی خارجی و زبان های خارجی با عقد قرارداد با شرکت شهرک های صنعتی بوشهر به عنوان مشاور در کنار تولیدکنندگان خرمای بوشهر است.

گفتنی است غرفه خرمای استان بوشهر در سالن اصلی نمایشگاه صنایع غذایی روسیه در ۱۲ متر مربع دایر شده و بودجه لازم جهت اجاره غرفه، غرفه آرایی و ملزومات غرفه از سوی شرکت شهرک های صنعتی بوشهر در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه صنایع غذایی مسکو با سابقه ۲۴ سال برگزاری مستمر، موقعیت خود را به عنوان یک نمایشگاه صنایع غذایی مهم و تأثیرگذار در منطقه ثبت کرده و مکانی مناسب برای تحقیقات بازار، دادوستد کالا، توسعه کسب و کار و تقویت موقعیت خود در منطقه است.

پروژه توسعه خوشه صنعتی خرمای استان توسط شرکت شهرک های صنعتی بوشهر در سال ۹۱ آغاز و پس از طی مراحل توسعه در سال ۹۴ به انجمن ملی خرمای ایران شعبه بوشهر تحویل داده شده و در حال حاضر نیز از حمایت خوشه های صنعتی خاتمه یافته برخوردار است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خرما موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت:ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و این مشکل در سال گذشته به خاطر اینکه ما خاموشی را در بخش‌های خانگی نداشته باشیم خاموشی بر روی صنعت آمده بود.

 او افزود:تا امروز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف بار  نداشته ایم، امسال هم به احتمال زیاد ما با مشکل خاموشی در بخش صنعت خواهیم داشت. 

 صادقی بیان کرد:بحث تامین انرژی به عهده وزارت نیرو است و ناترازی‌های انرژی را همیشه صنعت کمک کرده است و توانسته در چندسال گذشته با عدم خاموشی منازل مسکونی پیش ببریم خوشبختانه در کشور چندین شهرک انرژی احداث شده است و در استان تهران این شهرک‌ها احداث نشده ولی با سرمایه‌گذاری در این بخش این مهم به سرانجام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام آمادگی کرد زمین رایگان در اختیار نیروگاه‌های سی. اچ. پی (فناوری تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت) قرار دهد.

صادقی گفت:جهش تولید که رهبری به آن اشاره کرده اند هم مصداق این است که امروز یکی از زیرساخت‌های اصلی مهم کشور شهرک‌های صنعتی است قطعا باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری کشور برداشته شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه‌گذاری در این بخش (شهرک‌های صنعتی) کند، خوشبختانه واحد‌های بزرگ پتروشیمی، فولادی و ... در تولید برق ورود پیدا کرده اند و سایر واحد‌های دیگر براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید می‌بایست سالی ۵ درصد از مصرف برق خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند