Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:51:53 GMT

آغاز بکار ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۵۳۳

آغاز بکار ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر

دبیر ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر گفت: ششمین دوره سوگواره در پنج بخش و ۱۱ رشته، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،حجت الاسلام رضا نوروزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه قم برگزار شد، در خصوص نام گذاری سوگواره سفر تا صفر عنوان کرد: سفر اول اشاره به سفر کاروان اباعبدالله الحسین علیه السلام به سمت کربلا و صفر دوم اشاره به بازگشت اسرا و اهل بیت به کربلا برای زیارت اجساد مطهر شهدا در چهلمین روز شهادت آن بزرگ مردان خدا دارد، که در ماه صفر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تاریخچه سوگواره بیان کرد: نخستین دوره این سوگواره در سطح استانی آغاز شد و مجموعا با دریافت ۴۵ اثر این دوره به کار خود پایان داد، دوره دوم این سوگواره  نیز در سطح استانی با همان پنج رشته دوره قبل برگزار، و مجموع ۱۰۳ اثر دریافت شد، دوره سوم ویژه استان های منطقه ۴ آموزش عالی کشور شامل قم، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، همدان و قزوین بود که با هفت رشته برگزار شده و با ۹۰۶ اثر به کار خود پایان داد.

دبیر اجرایی ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر ادامه داد: از دوره چهارم با توجه به استقبالی که از سوگواره صورت گرفته بود این سوگواره در سطح ملی در  هفت رشته برگزار و ۲هزار و ۷۶۵ اثر دریافت گردید، دوره پنجم سوگواره نیز همچون دوره گذشته در سطح ملی و در ۱۱ رشته برگزار و با ۲۲هزار و ۱۹۷ اثر دریافت شده به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم افزود: تعداد آثار دوره پنجم نسبت به دوره قبل نشان از کاهش آثار و عدم استقبال مخاطبین نبوده و دلیل کاهش آثار، انحصاری شدن موضوع سوگواره در دوره پنجم به عاشورا بود.

نوروزی در خصوص دوره ششم سوگواره اظهار کرد: دوره ششم سوگواره تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح ملی، در پنج بخش ادبی، هنری، سیر مطالعاتی، چندرسانه‌ای و فضای مجازی و در ۱۱رشته شعر،داستان کوتاه، عکس، اینفوگرافی، کتابخوانی، پادکست، فیلم مستند کوتاه، نماهنگ، طراحی نرم افزار تلفن همراه، طراحی اپلیکیشن و طراحی صفحه اینستاگرام در دو سطح دانشگاهیان و عمومی برگزار خواهدشد.

وی ادامه داد: در بخش دانشگاهیان سوگواره، شرکت کنندگان در رشته‌های پادکست، نماهنگ، شبکه اجتماعی اینستاگرام، سیرمطالعاتی، اینفوگرافی ارسال آثار می‌کنند و در بخش عمومی علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های عکس، شعر، داستان کوتاه، نرم افزار دسکتاپی، نرم افزار تلفن همراه و فیلم مستند کوتاه به جشنواره ارسال کنند.

نوروزی تصریح کرد: سوگواره ملی سفر تاصفر روز شنبه ۳۰ شهریور در محضر آیت الله علوی گرگانی با رونمایی از سایت و پوستر سوگواره، آغاز به کار کرد و مهلت دریافت آثار تا ۱۵ آذرماه خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سایت سوگواره به نشانی  www.safrtasafar.com کسب کنند.

دبیر اجرایی ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر اظهار کرد:  با توجه به آنکه متولی اصلی سوگواره دانشگاه قم، به عنوان یک موسسه آموزشی است لذا شورای سیاست گذاری سوگواره آغاز آن را در زمانی که به بازگشایی موسسات عالی نزدیک باشد به صلاح دانسته اند تا ما بتوانیم استفاده حداکثری را از حضور دانشگاهیان کشور داشته باشیم.

وی افزود: داوری آثار ارسالی به سوگواره همچون سنوات گذشته، توسط داوران برجسته‌ی ملی و بین‌المللی به انجام خواهد رسید؛ از دوره چهارم سوگواره سفر تا صفر که به صورت ملی برگزار شد، شاهد حضور مخاطبین حرفه ای و به نام در تمامی بخش های سوگواره بودیم که از جمله آنها می‌توان به حضور ۲۰ عکاس بین المللی، بیش از ۳۰ شاعر آئینی‌سرای ملی و چند مستندساز به نام کشوری اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ با رکورد نمایشگاهی در سطح کشور؛ بیشترین دوره‌های نمایشگاهی را برگزار کردیم.

محسن نهاوندی با بیان اینکه امسال ۱۰۳ عنوان در قالب ۳۴ دوره نمایشگاه در نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود، گفت: بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی اولین عنوان نمایشگاهی است که در سال جاری آغاز به کار کرده است.

او تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان از این نمایشگاه حداقل نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

نهاوندی با بیان اینکه سعی شده با هر رویداد جدید؛ پلنی طراحی شود؛ عنوان کرد: امسال در همه نمایشگاه‌ها کارگروه ستادی برپا می‌شود که متشکل از اعضای شرکت نمایشگاه در بخش‌های مختلف است؛ این تیم با تیم مجری نمایشگاه جلسات مختلفی را برگزار می‌کند و دغدغه‌ها را مطرح می‌کنند.

او اضافه کرد: برای هر نمایشگاه یک استراتژی و یک شعار در نظر گرفته شده است و سعی شده نوآوری جدیدی داشته باشیم؛ سال گذشته تمام تلاشمان علاوه بر کمیت بالابردن کیفیت بود چرا که موضوعات جدیدی را دنبال می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس یادآور شد: امسال این کارگروه فعالیت خود را به صورت جدی آغاز و به صورت مستمر با ذی نفعان حوزه کشاورزی جلساتی را برگزار کرده اند که دستاورد آن نمایشگاه امروز کشاورزی فارس است.

او با بیان اینکه بیستمین نمایشگاه تخصصی جهاد کشاورزی در ۶سالن در نمایشگاه بین‌المللی گلستان برگزار می‌شود، مطرح کرد:در حوزه نمایشگاهی معرفی آخرین فناوری‌های نوین مد نظر قرار گرفته است که یکی از شاخص‌های ارزیابی‌های ما برای مجری‌های نمایشگاهی همین بوده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تفاوت این دوره از نمایشگاه کشاورزی با دوره‌های قبل را برگزاری میز خدمت و میز سرمایه گذاری دانست وادامه داد:در این نمایشگاه از فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی شرکت کرده اند.

او گفت: نمایشگاه کشاورزی در حوزه نهاده ها، سیستم‌های آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای در ۶ سالن و به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

به اعتقاد نهاوندی؛ یکی از مهمترین دغدغه‌های این نمایشگاه معرفی آخرین دستاورد‌ها و فن آوری‌های نوین است که در سطح کشور کمتر به آن پرداخته شده است و عنوان کرد: در این نمایشگاه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و استارتاپ‌ها حضور دارند و آخرین دستاورد‌ها به معرض نمایش گذاشته می‌شود که برای نمایشگاه اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تاکید کرد: افزایش بهره وری مهمترین دغدغه کشور به خصوص در حوزه کشاورزی است که در برنامه‌های جانبی نمایشگاه به این موضوعات پرداخته شده است.

او افزود: در بحث تبلیغات نمایشگاه‌ای حرفه‌ای عمل شده است و نوع تبلیغات و محل آن با کار کارشناسی صورت می‌پذیرد.

مجری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه تفاوت محسوسی با دوره‌های قبل دارد، گفت: به دلیل استقبال زیاد تولیدکنندگان، نمایشگاه کشاورزی در دو نوبت برگزار می‌شود و نمایشگاه مکانیزاسیون کشاورزی و ماشین آلات از این بخش جدا شده است که در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

علیرضا عاجزی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۱۸هزار متر مربع در ۶ سالن و با ظرفیت کامل حال برگزاری است و با توجه به پتانسیل گسترده فارس در حوزه کشاورزی استقبال خوبی از آن به عمل آید.

او ادامه داد: عمده مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و مازندران، خراسان رضوی هستند.

مجری نمایشگاه عنوان کرد: برنامه‌های جانبی متنوعی در حین برگزاری نمایشگاه از جمله ۸ دوره آموزشی که نیاز کشاورزی امروز است توسط جهاد کشاورزی فارس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس و مرکز تحقیقات کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

عاجزی از حضور هیئتی از کشور عراق برای بازدید از نمایشگاه کشاورزی فارس خبرداد و افزود: امیدواریم حضور این هیئت منجر به عقد قرارداد‌های خوبی با تولیدکنندگان شود.

برگزارکننده نمایشگاه کشاورزی در استان فارس ادامه داد: کشور‌های خارجی به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور ندارند و نمایندگی ۲۰ برند از کشور‌های مختلف از جمله چین، هندوستان، ترکیه، روسیه، کره، ژاپن و... در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی، سیستم‌های آبیاری وتجهیزات گلخانه‌ای عصر امروز با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس، رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس و معاون اقتصادی استانداری فارس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد