Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@21:03:11 GMT

1293 شهید از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۸۴۵۹

1293 شهید از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند

رئیس ستاد کنگره شهدای قم گفت: هم اکنون 1هزار و 293 شهید از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد حاجی زاده، شامگاه دوشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در قرآن کریم بارها تاکید شده است که از وقایع تاریخی درس عبرت بگیریم؛  یکی از وقایعی که برای ما درس عبرت خواهد بود، واقعه عاشوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند باید ببینیم بعد از 50 سال از بعثت دین مبین اسلام، چه حادثه‌ای اتفاق افتاد که همه افراد جمع شدند و فرزند رسول خدا را به بدترین شیوه به شهادت رساندند.

حاجی زاده بیان کرد: ما نیز باید مراقب باشیم که به بیراهه نرویم، وقتی دشمن در میدان جنگ با حمایت 80 کشور از ما شکست خورد، تمرکز خو را روی جنگ نرم گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قم در بهمن سال 99 خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات رهبری، وظیفه کنگره‌های شهدا رساندن صدای شهدا به گوش مسئولان و مردم و نسل جوان است و ما تلاش داریم این پیام شهیدان را منتقل کنیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای قم گفت: این شهداء، پاره‌های تن ملت و بهترین جوانان کشور بودند که جان خود را فدای اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب کردند، ما باید گنجینه دفاع مقدس را صیانت و یاد شهداء را زنده نگهداریم.

وی افزود: هم اکنون 1 هزار و 293 شهید بین المللی از 9 کشور جهان در قم مدفون هستند و باید با برنامه‌های فرهنگی این شهدا را به جهان معرفی کنیم.

حاجی زاده بیان کرد: یکی از وظایف مهم کنگره شهدا، تولید آثار ماندگار فرهنگی برای شهداست تا این آثار به جریانی فرهنگی تبدیل شود، هنر این است که سیره شهدا را به قشر خاکستری جامعه منتقل کنیم و گرنه انقلابیون که نیاری به معرفی سیره شهداء ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان، ارزشها را کمرنگ کردند، امروز نگران کشف حجاب و برداشتن روسری‌ها هستیم، باید بتوانیم ارزشها را احیاء کنیم و با فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را به سمت و سوی ارزشها ببریم.

رئیس ستاد کنگره شهدای قم گفت: ۸۰ درصد جوانان قم به طور میانگین بیش از ۲ ساعت در فضای مجازی وقت سپری می‌کنند که روزانه 1 میلیون و 800 هزار ساعت می‌شود، در این راستا باید به تولید محتوای با ارزش در فضای مجازی بپردازیم.

وی افزود: موسسه‌های فرهنگی بزرگی در قم در سطح ملی فعالیت می‌کنند و این موسسات باید سیره شهداء قم را به بهترین نحو معرفی کنند.

حاجی زاده بیان کرد: 17 کمیته ذیل ستاد کنگره شهدای استان قم تشکیل شده است که 13 کمیته کشوری و 4 کمیته استانی است و فعالیت‌ها را دنبال می‌کند؛ نخستین کنگره شهدای قم در سال ۷۷ برگزار شد و تلاش می‌کنیم دومین کنگره را با شکوه‌تر و اثرگذارتر برگزار کنیم.

وی با قدردانی از تلاش شورای اسلامی شهر و شهردار قم در برنامه‌های فرهنگی در رابطه با دفاع مقدس عنوان کرد: شورای اسلامی شهر یکی از افتخارات مهم قم است و پاکدست‌ترین و با تجربه‌ترین افراد در آن خدمت می‌کنند و خوشبختانه شهرداری نیز با قوت برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در قم فعال است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: امروز ایران اسلامی از یک کشور دست چندم در دوران قبل از انقلاب، به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

محمدطیب صحرایی، امشب(۱۹ اردیبهشت) در یادواره شهدای بازی دراز که در بقعه احمدبن اسحق شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، با بیان اینکه شهدا هیچ نیازی به برگزاری مراسم یادواره و بزرگداشت از سوی ما ندارند، اظهار کرد: این ما هستیم که به خاطر نیاز جامعه به روح ایثار و شهادت نیاز به برگزاری مراسم یادبود و بزرگداشت برای شهدا داریم تا زندگی‌ خود را بر مبنای آرمان های شهدا به روز رسانی کنیم.

صحرایی با اشاره به جانفشانی امثال شهید وزوایی، شهید ادبیان، شهید شیرودی و دیگر شهدا در عملیات‌های دوران دفاع مقدس، گفت: شهدا در حالی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از این آب و خاک و دفاع از کرامت مسلمین از جان مایه گذاشتند که کسی در آن زمان به ما سیم خاردار هم برای دفاع از خودمان نمی‌فروخت.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه امروز قدرت خود را به جهانیان نشان داده‌ایم، گفت: اقتدار کنونی ایران اسلامی بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت بدست آمده است.

وی ادامه داد: امروز راه و رسم امثال شهید وزوایی و شهید شیرودی و شهید ادبیان در اقصی نقاط دنیا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به رو به افول بودن آمریکا گفت: باید سعی کنیم فرزند زمان خود باشیم و رخدادهای روز دنیا را درک کنیم و باور کنیم که امروز ایران اسلامی از یک کشور دست چندم در دوران قبل از انقلاب به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به طنین انداز شدن  شعار مرگ بر اسرائیل به زبان فارسی در دانشگاه های آمریکا داشت و یادآور شد: روزگاری ما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به زبان انگلیسی سر می دادیم تا پیام خود را به گوش جهانیان برسانیم و امروز می بینیم که دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند تا به ما پیام بدهند که صدای ما را شنیده‌اند.

حجت الاسلام ساداتی امام جمعه سرپلذهاب هم در این مراسم با بیان اینکه خیزش امروز دانشگاه‌های آمریکا و مجامع جهانی در حمایت از مردم غزه نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی رو به افول است، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم. 

ساداتی تاکید کرد: فرزندان ایران اسلامی در عملیات وعده صادق به دنیا نشان دادند گنبد آهنین رژیم صهیونیستی همچون خانه عنکبوت سست و بی پایه است.

حاضران در این مراسم با سردادن شعار «الله اکبر»، «ای رهبر آزاده، تشکر تشکر»، «دلاور سپاهی تشکر،تشکر»، «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» از سپاه بخاطر انجام عملیات وعده صادق قدردانی کردند.

‌ این مراسم  با مداحی حاج صادق آهنگران حال و هوای دوران دفاع مقدس به خود گرفت.

فردا نیز برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است
  • پیشرفت‌های کشور مرهون خون شهدا است
  • ۵۲ شهید غریب در همدان شناسایی شد
  • پیشرفت‌های کشور مرهون خون شهداست
  • آغاز ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی گلزار شهدای بردسکن پس از ۲۰ سال
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود