Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:33:31 GMT

المان شهدای گمنام شهر لار احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۱۹۴۳

المان شهدای گمنام شهر لار احداث می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه لارستان گفت: در مکان شهدای گمنام روبه‌روی پارک شهر با کمک خیرین و قول‌هایی که شهرداری داده است به دنبال آن هستیم که اِلمان شهدا را بسازیم. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

سرگرد امیر جاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «سپاه مولود انقلاب است یعنی نهادی است که همزمان با پیروزی انقلاب به وجود آمده است و این بدان معناست که این نهاد به عنوان نهادی مستقل به دنبال حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی باید باشد»، اظهار داشت: در واقع این دستاوردها محدود به مرزهای ایران نیست و بلکه جنبه‌ای جهانی دارد که باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سپاه نهادی است که منحصر در یک بعد خاص نیست و در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و غیره برنامه و فعالیت دارد، افزود: شاید اگر نهادی مستقل مانند سپاه ایجاد نشده بود، ممکن بود در برخی سرفصل‌های انقلاب با مشکل روبه‌رو می‌شدیم که این نشان از درایت و هوشیاری امام خمینی(ره) دارد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با یادآوری تحریم‌های صورت گرفته توسط دشمنان به ویژه آمریکا در 40 سال گذشته علیه ملت ایران، تصریح کرد: موضوع تحریم افراد، شخصیت‌ها و مردم ایران چیز جدیدی نیست و از زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، وجود داشته است.

این مسئول با اذعان به اینکه هدف امریکایی‌ها از تحریم‌ها این است که بین مردم و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی شکاف و تفرقه ایجاد و از این راه به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند، خاطر نشان کرد: اینکه ایالات متحده آمریکا دست به تحریم شخصیت‌های سیاسی ما می‌زند نشان از ضعف و سردرگمی آنها دارد که حتی می‌آیند وزیرخارجه یک کشور را تحریم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با حرکات خود به دنبال ایجاد دودستگی بین مسئولین جمهوری اسلامی نیز هستند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسئولین این اتفاقات خنثی خواهد شد، عنوان کرد: طبق نظر امام خمینی(ره) راه عبور از این مشکلات مقاومت کردن، ایستادگی و مبارزه خواهد بود و باید با استکبار مبارزه کنیم.

جاهدی با تأکید بر اینکه بسیج و سپاه دارای یک سرفصلی از کارهاست که عمدتا بر روی مسائل فرهنگی تمرکز می‌کند، یادآور شد: هر چند به برخی حوزه‌های اقتصادی با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی ورود کرده اما سرفصل‌های فرهنگی، اقتصادمقاومتی، روشنگری، اردوهای جهادی، آموزش نظامی، تعلیم و تربیت بسیجی‌ها و غیره از جمله وظایف سالانه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم و در قالب‌های مختلف آنها را اجرایی می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه برخی برنامه‌ها با توجه به مقتضای بومی منطقه و با توجه به شعار سال به صورت ابتکاری مانند پشتیبانی از مشاغل خانگی و مشاغل کوچک در حوزه بسیج سازندگی در حال انجام هستیم و سعی کردیم با امضای تفاهم نامه با ادارات مرتبط در این این زمینه همکاری‌هایی داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، امسال به سمت روشنگری به ویژه در حوزه دانشجویی و محلات روی آورده‌ایم و این بخش از فعالیت‌های بسیج نیز با جدیت در جریان هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از صنایع نوینی که به تازگی به راه افتاده، بحث تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی از طریق پشت بام خانه‌هاست که وامی را از طریق سازمان بسیج در اختیار محرومین قرار می‌دهیم تا بتوانند این پنل‌ها را خریداری و با تولید برق به یک درآمدزایی دست یابند، بیان کرد: بیشتر نگاه ما بر روی تقویت مشاغل خانگی است زیرا وام‌های ما در سطح کلان نیست.

جاهدی حمایت از مشاغل کوچک و خانگی را دارای بازخورهای خوب دانست و ادامه داد: در سطح کلان با نگاه به محرومین می‌تواند باعث توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر شود.

طرح ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه شیراز نیمه‌تمام رها شده استالمان‌های شهدای گمنام در استان گلستان تکمیل می‌شوددستورالعمل انتخاب نقطه‌ خاکسپاری پیکر شهدای گمنام در محدوده‌ شهر شیراز تصویب شد

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود تمرکز بر توانایی‌های درون کشور است، تأکید کرد: ما دارای ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی در حوزه اقتصاد در جامعه هستیم که اگر با ابتکار و خلاقیت به حوزه صنعت نگاه کنیم و دولت و دستگاه‌های اجرایی مشکلات اداری موجود را از جلو پای سرمایه‌گذاران بردارند و همه پای کار باشند موجب می‌شود تا از این اوضاع خارج شویم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر اگر سرمایه‌گذاری پای کار بیاید، وقتی بروکراسی‌های اداری موجود و تلاطم موجود در اقتصاد کشور را می‌بیند، پا پس می‌کشد، تصریح کرد: حل بخشی از مشکلات بر عهده دولت است که باید با تمام توان پای کار باشد و بخشی دیگر باید مردم و جوانان بجای نگاه بر روی استخدام در دستگاه‌های دولتی با تفکر خلاق خود پاشنه همت را بکشند و مشکلات را حل کنیم.

جاهدی شعار «ما می توانیم» را شعاری دانست که همت مردم را می‌طلبد زیرا حل این مشکلات کار سختی نیست و شدنی است، افزود: اگر ظرفیت‌های موجود در کشور را ببینیم و به جوانان جامعه اعتماد کرده و از آنها حمایت کنیم راه موفقیت را طی خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: باید بر پایه سخن رهبری اقتصاد را مردمی کنیم و در مردم احساس تکلیف و تحرک به وجود آوریم که البته این نیازمند شفافیت کارها و تسهیل مسیر مردم از طرف دولت خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های گام دوم انقلاب در کنار مسائل دیگر گفته شده بحث علمی پژوهشی بوده است که ما بر این اساس طی سال گذشته پایگاه یاران امام در مسجدالنبی لار را با توجه به ظرفیت علمی و نخبگی موجود در این پایگاه به عنوان پایگاه علمی به مرکز استان معرفی کردیم، گفت: عمده نگاه پایگاه علمی بحث پژوهش است که البته این اعتقاد وجود دارد که با توجه به تازه بودن آن هنوز به پختگی کامل نرسیده‌ایم و از طرفی کارهای پژوهشی نیازمند هزینه‌هایی است که هنوز این هزینه‌ها نیز جذب نشده است.

جاهدی با اشاره به اینکه طی برنامه 5 ساله قبلی در شهر لار باید 4 سوله صالحین احداث می‌شد که فقط یکی از آنها ساخته شده و سه سوله دیگر نیمه کاره باقی مانده است و در  حال حاضر با توجه به عقب بودن از این برنامه، پروژه عمرانی جدیدی نخواهیم داشت و به دنبال اتمام آن هستیم، تصریح کرد: تا بحال 7 سالن ورزشی در شهرهای بیرم، بنارویه، اوز، جویم و بخش مرکزی ساخته شده است.

وی از احداث 4 سالن ورزشی در منصورآباد جویم، عمادشهر و لار خبر داد و گفت: عمدتا پروژه‌های بسیج به صورت مشارکتی است و به خاطر نوسانات اقتصادی با مشکلات مالی دولت روبه‌رو شد به همین دلیل ما نیازمند کمک‌های مردمی نیز هستیم زیرا بسیج هزینه‌های تعهدی خود را تقریبا داده ‌و بخش دولتی و مردمی نیز باید پای کار باشند تا پروژه‌ها به اتمام رسد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه در مکان شهدای گمنام روبروی پارک شهر با کمک خیرین و قول‌هایی که شهرداری داده است به دنبال آن هستیم که اِلمان شهدا را بسازیم و یک فضای تربیتی و فرهنگی در آن مکان ایجاد کنیم، ادامه داد: از شهرداری و شورای شهر تقاضا داریم که با توجه به قول‌هایی که قبلا داده‌اند فضای تفریحی برای مردم با محوریت شهدا در آن مکان احداث کنند.

این مسئول از خیرین تقاضای کمک‌های مالی در جهت احداث این مکان را مطرح کرد و افزود: ما بدنبال آن هستیم مدرسه‌ای منسوب به سپاه را در آن مکان احداث کنیم تا در کنار سالن‌های ورزشی و مکان‌های فرهنگی در این محل، تحولی را در آن مکان به وجود آوریم.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بحث سینمای آزادی، گفت: سینما آزادی شهر لار به دلیل اینکه بخشی از آن دارای شاکی خصوصی بود و این فرد مدعی مالکیت بر بخشی از سینما را داشت که بارها با دادگاه در جهت حل این مشکل تعامل داشته‌ایم و اخیرا رای نهایی برای این مجموعه صادر شده و خوشبختانه رای به مالکیت سپاه داده شد.

جاهدی با بیان اینکه یکی از دلایلی که مجموعه سپاه در این مکان هزینه‌ای نمی‌کرد وجود شاکی خصوصی برای این مکان بود، یادآور شد: طی چندماهه گذشته با همکاری نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی دیداری با معاونت پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شد و موضوع سینما را با این مسئول مطرح کردیم.

وی با اذعان به اینکه با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد سرانه‌ای به سینما آزادی اختصاص یابد، تصریح کرد: در صورت تحقق این پول و هزینه‌ای که از بودجه شهرستان اختصاص داده شده است ما بهسازی فضای درونی سینما را آغاز خواهیم کرد و پس از پایان آن طبق قول‌ها تجهیزات و امکانات مورد نیاز از طریق سازمان سینمایی جذب خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای دیرینه ما بهسازی اردوگاه سیدالشهدا(ع) لارستان از یادگاران شهید نجفعلی مفید است، عنوان کرد: امسال پس از 40 سال این اردوگاه دارای کداردوگاهی در بسیج شده و اعتباری جهت ساخت حمام و سرویس بهداشتی تخصیص داده شده است.

جاهدی با بیان اینکه با تخصیص این کد از این به بعد سالانه اعتباری برای این مکان در نظر گرفته می‌شود که به مرور بهسازی این مکان نیز صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: ما به دنبال این بودیم که اردوگاه به مرکز آموزش ارتقا یابد اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد اما به دنبال آن هستیم و این مهم نیاز به پیگیری بیشتر مسئولان دارد.

انتهای پیام/ ش

R41382/P/S6,61/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد

با حضور فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار ابراهیم باغبانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز  در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: وظیفه خود می دانم بابت همه تلاش هایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی که همان خدمت صادقانه و خالصانه به مردم عزیز و شریف  می باشد قدردان باشم.

وی افزود:  از وظایف جدی و مهم مسئولان در همه سطوح استفاده درست از همه ظرفیت ها جهت خدمت به مردم است که الحمدالله شما ها در حال خدمت رسانی به مردم عزیز و بزرگوار هستید.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفت و آنها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف کنند.

شفایی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد؛ آنها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته  انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و اینده را ناامیدکننده جلوه دهند؛ اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگزاران آن‌ها، علی رغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.

وی افزود: روزگاری آمریکا یکه تاز در همه عرصه‌ها در جهان بود اما امروز شما شاهدید که چه وضعیتی را پشت سر می‌گذارد. آمریکا هرروز منفعل تر از گذشته می‌شود و شما می بینید شرایط امریکا در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.

شفائی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند خود در حال زوال و نابودی هستند. روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می‌کرد که می تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آن ها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسئولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محسن جهانتیغ تشکر و سرهنگ پاسدار ابراهیم باغبانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • استقبال از پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام