Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون هماهنگی ‌امور اقتصادی استاندار سمنان از فرصت بخشودگی مالیاتی 100درصدی برای بدهکاران مالیاتی به عنوان یک فرصت طلایی برای بدهکاران یاد کرد.

به گزارش ایسنا-حشمت‌الله عسگری در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: چنانچه بدهکاران مالیاتی تا پایان مهر بتوانند تسهیلات خود را ابلاغ کنند، متناسب با زمان مراجعه، تا سقف ۱۰۰ درصد از بخشودگی جرائم برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت استفاده بدهکاران مالیاتی استان از این فرصت تاکید و تصریح کرد: در همین راستا برای بهبود هرچه بیشتر و تقویت تولید در استان سمنان با بهره‌گیری از مصوبات جلسات سران سه قوه در خصوص تقسیط بدهی‌های مالیاتی واحدهای تولیدی و مشوق‌های سازمان تامین اجتماعی مبنی بر بخشودگی جرایم، استفاده می‌کنیم.

دکتر عسگری از همکاری حداکثری دستگاه‌های اجرایی با واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز نیز بدون هماهنگی ستاد تسهیل استان و دستگاه های اجرایی متولی، برخورد تامتعارف با واحد های تولیدی نداشته و تلاش می‌شود همچون سال گذشته با اقدامات مناسب، ضمن تقویت تولید و ایجاد اشتغال، از فضای سختی که برای اقتصاد کشور در فضای بین الملل بوجود آمده به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به مشکل تامین سرمایه در گردش در برخی واحدهای تولیدی استان افزود: طرح رونق تولید با نگاه تامین سرمایه در گردش و رفع مشکلات تولید کنندگان، یکی از مسائل جدی است که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، دنبال می شود.

وی به عملکرد خوب استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، بالغ بر ۹۰ درصد پرداخت شده و این در حالی است که در سال ۹۶ در این حوزه کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده بود که این میزان در سال ۹۷ با اقدامات انجام شده، رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه امسال نیز طرح تسهیلات رونق تولید به استان ابلاغ شده ادامه داد: تا قبل ازجلسه امروز بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان طرح از سهمیه اعتباراتی سال ۹۸  به بانک‌های عامل معرفی شده است.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: علاوه بر این تسهیلات تبصره ۱۸ بند الف قانون بودجه نیز یکی دیگر از ظرفیت هایی است که برای رفع موانع تولید در استان از آن استفاده کرده و پرداختی این حوزه نیز طی روزهای گذشته آغاز شده است. ضمن اینکه در بخش صنعت این تبصره، از بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده، نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است همچنین در بخش کشاورزی و تبصره ۱۸ بند الف قانون بودجه نیز از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تاکنون ۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به برخی تسهیلات ایجاد شده در فرآیند اعطای این وام‌ها خاطرنشان کرد: پروسه پرداخت تسهیلات در قالب تبصره  ۱۸ بند الف قانون بودجه، با توجه به اینکه ۳ درصد یارانه نیز به آن اختصاص یافته، به سرعت در سیستم بانکی در حال پرداخت است.

عسگری با تقدیر از همراهی مسوولان بانکی استان تصریح کرد: علی‌رغم تمامی‌محدودیت‌های‌موجود، در استان در حوزه منابع بانکی شاهد همراهی مطلوب و خوب بانک‌های عامل هستیم ضمن اینکه تمامی درخواست‌های متقاضیان پس از ثبت در سامانه، در کمتر از یک هفته در ستاد تسهیل استان بررسی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معاون اقتصادی استاندار سمنان بخشودگی مالیاتی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • استقبال از تنیسور ملی پوش طلایی در سمنان
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور؛ فرصت طلایی برای گلر جوان آبی‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود