Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استانها: هفته دولت در استان کرمانشاه دستاورد چندان امیدبخشی برای مردم نداشت؛ این در حالی بود که کرمانشاهی‌ها با حجم پروژه های اعلام شده برای این هفته انتظار یک موج اشتغال‌زایی برای استان داشتند که محقق نشد.

در هفته مذکور در مجموع ۵ هزار و ۴۲۹ طرح شامل ۳ هزار و ۳۳۸ طرح عمرانی و ۲ هزار و ۹۱ طرح اقتصادی به افتتاح رسید و یا کلنگ زنی شد و میزان اشتغال ایجادی توسط این طرح‌ها هم ۵ هزار و ۶۹۵ نفر اعلام شد که در نوع خود قابل تامل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانه اشتغالزایی ۱.۰۴ درصدی در طرحهای هفته دولت

یعنی سرانه اشتغالزایی این طرح ها تنها ۱.۰۴ درصد است و اگر برای هر طرح حداقل یک نفر را هم در نظر بگیریم، اکثر این طرح ها یک نفره هستند!

اینکه این طرح‌های یک نفره در ایجاد اشتغال پایدار چقدر موثر هستند هم محل تردید است.

جای خالی پروژه های بزرگ در کارنامه امسال دولتی‌های هم حسابی خالی بود و این حجم عظیم پروژه‌های یک نفره با دورهمی مدیران شهرستانی و نهایتا استانی افتتاح شد و شاهد حضور هیچ مسئول بلندپایه‌ای در این افتتاح ها نبودیم.

سال گذشته اما از لحاظ تعداد این پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت یک هشتم این میزان بود و البته با اختلاف اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی پایین‌تر از اعتبار امسال!

در سال جاری ۵ هزار و ۴۲۹ طرح با اعتبار ۱۷۱۹ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد که سرانه اعتباری آنها هم حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود و در حالی که با وجود ۱۳۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای ۶۷۲ طرح افتتاحی در سال گذشته سرانه اعتباری پروژه‌های سال ۹۷ در همین هفته چندین برابر این رقم بود.

افتتاح چند کیلومتر جاده

البته در کنار این موضوع باید به تنزل سطح پروژه های افتتاحی هم اشاره کرد؛ آنجایی که چنته خالی دولت باعث شد تا هرچه پروژه دم دستی داشتند در قالب هفته دولت افتتاح کنند.

گواه این موضوع هم می‌تواند در ده‌ها مورد افتتاح چند کیلومتر آسفالت برخی فرمانداران و مدیران باشد.

تا آنجا که برخی مدیران افتتاح پروژه روکش آسفالت یک روستا را در لیست عملکرد خودشان قرار می‌دهند و حتی گاها پروژه‌های نازل را به جای پروژه های شاخص معرفی کرده و به صورت انبوه به صورت رپرتاژ آگهی در سطح نشریات منتشر می‌کنند.

یکی از نمونه‌های این مورد را در روستای دستجرد سفلی شهرستان صحنه دیدیم که در دومین روز از هفته دولت پروژه زیرسازی و آسفالت معابر آن با حضور آقای فرماندار افتتاح شد!

سطح پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در کرمانشاه به حدی تنزل پیدا کرده که زیرسازی آسفالت یک خیابان داخل روستا هم پروژه قابل اعتنا تلقی می‌شود و مدیران استانی و شهرستانی با کلی هزینه و سر صدا برای افتتاح این پروژه حضور پیدا می‌کنند.

افتتاح طرح های عجیب

مسئولان استان کرمانشاه امسال دستشان از پروژه‌های در حد متوسط هم خالی بود، آنقدر که حتی به افتتاح موزایک فرش یک پارک و چراغ‌های رفیوژ میانی معابر شهر هم راضی بودند.

مثل اینجا و در سرپل ذهاب که به افتتاح موزاییک‌فرش‌ها و چراغ‌های رفیوژ معابر بسنده کردند و این همه مسئول را به زحمت انداختند!

سفره خالی دولت در کرمانشاه مردم را از تدبیر مسئولان ناامید کرد و این استان امسال از افتتاح حتی یک پروژه‌ بزرگ هم محروم ماند؛ پروژه‌های بزرگی که همچنان بلاتکلیف مانده و انتظار می‌رفت حداقل خبرهای خوشی از آن بشنویم.

مردم کرمانشاه که در این هفته به ایجاد اشتغال و افتتاح واحدهای تولیدی بزرگ چشم دوخته بودند با این افتتاح‌های کوچک و کم‌ارزش کلا از وعده‌های مسئولان ناامید شدند.

کد خبر 4723986

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بیرجند استانداری سمنان بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت