Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید خوشنود در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به همکاری با یک شرکت در حوزه HSE (سیستم مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست)، اظهار کرد: از سال گذشته با هدف ارتقای سطح ایمنی و سلامت در دانشگاه خواجه نصیر، همکاری خود را با این شرکت در  چارچوب موضوعات مختلف آغاز کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین افزود: یک بخش از این همکاری ها مربوط به بررسی اماکن حوزه معاونت دانشجویی از قبیل خوابگاه ها، رستوران ها، اماکن ورزشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده و طرف مقابل در این حوزه، گزارش هایی را تهیه، تدوین و به ما ارائه کرده است.

طرح جدید خواجه نصیر برای ارتقا ایمنی و سلامت

خوشنود در توضیح بیشتر، اظهار داشت: بطور مثال؛ این شرکت با پیمانکار غذا، پیمانکار سرویس ها، پیمانکار تاسیسات، پیمانکار بخش IT  و حتی پیمانکاران خدمات بهداشت و سلامت جسم و روان، وارد مذاکره شده و در راستای تحقق تمام بندهای الزامی در حوزه ایمنی سلامت، موارد را بصورت اجرایی و حقوقی پیگیری می کند.  

وی بابیان اینکه از نظر این معاونت این اقدام از جمله اقدامات بسیار مهمی بوده که به نوعی، چتری جامع را بروی کلیه فعالیتهای ایمنی و بهداشت دانشگاه خواجه نصیر گسترده است، گفت: البته ساختار همکاری های دوطرفه ما با این شرکت، هنوز بطور جامع مستقر نشده است، با این حال اما در صدد استقرار کامل آن هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین ظرفیت خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیر حدود ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بواسطه همکاری با همین شرکت، موضوع کیفی سازی و بهداشت را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده ایم.

اصلاح خوابگاه پسرانه از نظر فضاسازی

خوشنود ادامه داد: تابستان امسال یکی از خوابگاه های پسران را که حدودا ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد، هم از نظر فضاسازی و هم از نظر پله های دسترسی خروجی، اصلاح کردیم که موجب بهبود سطح کیفی آن از لحاظ ایمنی شد.

عقد قرارداد با پیمانکار جدید در بخش غذا/کیفیت افزایش می یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر از عقد قرارداد با پیمانکار  جدید در بخش تهیه غذا خبر داد و گفت: با توجه به قرابت سازوکار اجرایی این پیمانکار با سیاست گذاری کلی معاونت دانشجویی در حوزه ایمنی سلامت، پیش بینی می کنیم که امسال از نظر بهداشت و کیفیت غذا، بهبود محسوسی را شاهد باشیم.

پخت غذای دانشجویی تحت نظارت وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه پیمانکار جدید از تجربه ای موفق در همکاری با حوزه علوم پزشکی؛ هم در دانشگاه های علوم پزشکی و هم بیمارستانهای علوم پزشکی، برخوردار است، اظهار داشت: پخت غذای خوابگاه ها و سراهای دانشجویی ما، بطور کلی در آشپزخانه اختصاصی شرکت مذبور که از استانداردهای لازم و شاخصهای کیفی و بهداشتی برخوردار بوده وتحت نظارت ارگانهای مختلف ذیربط، خصوصا وزارت بهداشت، فعالیت می کند، انجام خواهد شد.

خوشنود همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در دانشگاه خواجه نصیر در راستای طرح های پایش سلامت روان دانشجویان و نیز دانشگاه عاری از دخانیات، اظهار داشت: ما بمنظور اجرای این طرح ها، بدواً ستادی را در معاونت فرهنگی دانشجویی با عنوان «ستاد نشاط افزایی» تشکیل دادیم که در ذیل آن، کلیه گل گشتها، کارگاه های آموزشی در حوزه دخانیات و روانشناسی و بحث فضاسازی های فیزیکی سراهای دانشجویی، برنامه ریزی، هدایت و اجرا می شود.

شورای عالی آسیب های اجتماعی تشکیل شد

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر همچنین از ایجاد شورای عالی آسیب های اجتماعی در سطح کلان دانشگاه، بعنوان یکی دیگر از اقدامات خوب یاد کرد و افزود: در این شورا، کار رصد و پیگیری حوزه سلامت روان دانشجویان انجام می شود و در مجموع پیش بینی ما این است که بواسطه فعالیتهایی که سال گذشته در ستاد نشاط افزایی انجام شد، بتوانیم در سال جاری توفیق بیشتری داشته باشیم.

شناسایی دانشجویانی که از نظر سلامت روان مشکل دارند

وی ادامه داد: همچنین چند ماهی است که یک کارگروه مشترک را میان دوستان روانشناسانمان با اداره سراهای دانشجویی تشکیل داده ایم که به واسطه آن، بطور متمرکز درباره دانشجویانی که از نظر مسائل روانشناسی و سلامت روان شرایط خاص داشته و با استفاده از پایشهای صورت گرفته، شناسایی  شده اند، تصمیم گیری و به نوعی برای برون رفت از شرایط یادشده و برطرف شدن مسائل شان، هدایت می شوند.

خوشنود، برپایی کارگاه های آموزشی، توسط ستاد نشاط افزایی را از جمله اقدامات دانشگاه خواجه نصیر در راستای  اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات عنوان کرد و گفت:  در این بخش وضع به شکلی بود که دانشجویان چندان تمایلی به حضور در کارگاه ها نداشتند که بمنظور ترغیب آنها، برخی سیاستهای تشویقی مثل؛ امکان بهره مندی از غذای رایگان و اعمال تخفیف در گل گشتها(طبیعت گردی) را لحاظ کردیم که اتفاقا موثر بود و باعث افزایش قابل توجه تعداد شرکت کننده در مقایسه با سال قبل شد.

تدوین بسته های رفاهی مازاد بر تعهد برای دانشجویان

وی با اشاره به برنامه ویژه این دانشگاه در حوزه رفاهی، خاطرنشان کرد: در این راستا، در صدد هستیم نظر به توانمندیها، بنیه اقتصادی و بودجه تخصیصی دانشگاه، در قالب بسته های رفاهی مازاد بر تعهدمان، مثل پرداخت وام، کمک حال دانشجویان بوده و تاحدی پاسخگوی مطالبات آنها باشیم.  

جزئیات پرداخت وام ویژه دانشجویی

خوشنود گفت: ۲ نوع وام به دانشجویان پرداخت می شود؛ یکی وام بدون بهره با بازپرداخت ۱۲ تا ۲۰ ماه، به میزان ۲ میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، تا سقف ۴ میلیون به دانشجویان کارشناسی ارشد و تا سقف ۶ میلیون تومان به دانشجویان دکتری و دیگری وام بلا عوض با عنوان «وام شرافت» تا سقف ۵۰۰ هزارتومان که به دانشجویانی با شرایط خاص، پرداخت می شود.

کد خبر 4727338 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی وام دانشجویی آسیبهای اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش منصور غلامی دانشگاه تهران دانشگاه های ایران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی مجتبی صدیقی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد حسین توکلی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه خوارزمی همصدا با دانشجویان آزادی خواه جهان که دست به اعتراض علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی زده بودند با تجمع در دانشگاه، حمایت خود را از این جنبش ومردم مظلوم غزه اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد