Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@23:50:40 GMT

ثبت ۲۲۰۰ مسجد در سامانه جامع موقوفات لرستان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۵۶۶۹

ثبت ۲۲۰۰ مسجد در سامانه جامع موقوفات لرستان

مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: به استناد بند «د» تبصره 10 قانون بودجه سال‌جاری فعالین اقتصادی که در احداث و تکمیل مساجد فعالیت می‌کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی تأکید کرد: معافیت در نظر گرفته‌ شده در بند «د» تبصره 10 قانون بودجه سال جاری، یک ظرفیت قانونی مهم و مناسب برای جذب و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی به‌منظور احداث، تکمیل و حتی تجهیز مساجد استان لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی‌پور با اشاره به این‌که تعداد دو هزار و 200 باب مسجد ثبت شده در سامانه جامع موقوفات استان لرستان داریم، اظهارکرد: بخش قابل‌توجهی از آن‌ها به‌صورت احداثی، تعمیری و نیمه‌کاره بوده و از طرفی روند فعلی تکمیل مساجد نیمه‌کاره و همچنین مساجد تخریب شده و آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه، روندی زمان‌بر خواهد بود و در عین حال، نیاز به وجود «مسجد» به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: بنابراین در شرایط فعلی، استفاده از ظرفیت قانونی معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده، می‌تواند به‌عنوان یک «مشوق» مناسب برای هدایت فعالان و بنگاه‌های اقتصادی به‌منظور مشارکت در احداث، تعمیر، تجهیز و تکمیل مساجد استان با اولویت مناطق آسیب دیده از سیل و مناطق محروم و کم‌برخوردار قرار گیرد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، ادامه داد: اطلاعات تمامی مساجد استان طی سنوات گذشته جمع‌آوری شده و در سامانه جامع موقوفات موجود است و هر مسجد به‌عنوان یک موقوفه با شخصیت حقوقی مستقل، دارای یک کد تفصیلی اختصاصی بوده و امکان مساعدت اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای عمران مساجد میسر است.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی برای فعالین اقتصادی تأکید کرد: به استناد بند «د» تبصره 10 قانون بودجه، هزینه‌های انجام‌شده توسط فعالان اقتصادی برای احداث و تکمیل مساجد، بعداز تأیید اوقاف و امور خیریه، به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی خواهد شد و این قانون، فرصت و ظرفیتی مناسب برای تکمیل مساجد نیمه‌کاره است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی معافیت مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم