Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن طرزطلب در پاسخ به این سوال که آیا برنامه تهاتر نفت برای ساخت نیروگاه ری اجرایی شد یا خیر،گفت: هنوز منتظر ابلاغ ساز و کار اجرایی این برنامه از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساز و کار آن هنوز به دستگاه‌ها ابلاغ نشده است، گفت: بر اساس قالب بند«ی» تبصره یک قرار بود بابت مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی از دولت، مطالبات آنها توسط دولت پرداخت شود بنابراین ساز و کاری دیده شده بود که در ازای آن مطالبات به پیمانکاران نفت خام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرزطلب افزود:بنابر این باید یک گردش کار تعریف می‌شد که به کدام پیمانکار می‌توانند نفت‌خام بدهند و چه کسانی توانایی دریافت نفت خام را دارند اما این ساز و کار هنوز به ما ابلاغ نشده است و ما پیگیر این هستیم که این ساز و کار ابلاغ شود تا به آن عمل کنیم. تنها روشی که می‌توانیم این پروژه را پیش ببریم از همین مسیر تهاتر نفت خام است.

*تهاتر نفت خام برای ساخت نیروگاه روی میز

طرزطلب با اشاره به اینکه قرار بود برای ساخت نیروگاه‌ ری از فاینانس استفاده کنیم که نشد و این مسیر تهاتر نفت خام نیز هنوز ابلاغ نشده است،‌گفت: به هر حال راه دیگری هم برای پروژه‌های بزرگ وجود ندارد اما به هر حال این مسیر تهاتر نفت خام روی میز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ژاپنی‌ها به طور کامل از ساخت نیروگاه ری منصرف شده و رفتند، گفت: فعلاً که ژاپنی‌ها این موضوع را دنبال می‌کنند و منتظر هستند که اوضاع را دنبال می‌کنند و منتظر هستند که اوضاع بهتر شود و برگردند اما ایران هم فرصتی برای اینکه منتظر آنها بماند ندارد چرا که باید این نیروگاه احداث و انجام شود.

*ساز و کار تأمین مالی نیروگاه ری دچار مشکل است

طرزطلب در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است نیروگاه جدید ری به چه شکل احداث خواهد شد آیا با همان مشخصات کنونی که در حال فعالیت است یا خیر، اظهار داشت: قرار است یک واحد جدید با ظرفیت 1068 مگاوات و با راندمان 60 درصد احداث شود و اسناد و مدارک و قیمت استخراج شده است اما ساز و کار تأمین مالی یک مقدار دچار مشکل است که راه‌های مختلفی را پیش بردیم که یکی از آنها تهاتر با نفت خام است که هنوز ساز و کار آن ابلاغ نشده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی برق دولت نفت نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود منابع انرژی و احتمال تغییر ساعات کاری در فصل تابستان گفت: نیاز کشورمان به انرژی بیش از هشتاد هزار مگاوات است در حالی که امروز ظرفیت نیروگاه‌های ما کمتر از پنجاه هزار مگاوات است.

وی اظهار کرد: پیک مصرف در فصل تابستان به‌دلیل گرما بالا می‌رود بنابراین تا منابع انرژی تامین نشود مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت و ممکن است تغییراتی در ساعات کاری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با توجه به قانونی که محلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت برق تصویب کرد باید اجرای این قانون با جدیت دنبال شود و بخش خصوصی هم در اجرای آن شریک شود تا با سیاست‌های تشویقی و تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم بتوانیم کمبود منابع انرژی را جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تغییر ساعات کاری یک راهکار موقت برای تامین انرژی است و باید منابع انرژی را افزایش دهیم لذا تا این اتفاق نیفتد شاهد راهکار‌های موقت مثل تغییر ساعات کاری هستیم.

آصفری گفت: لازمه جلوگیری از تغییر ساعات کاری در تابستان افزایش منابع انرژی است، چون تغییر ساعات کاری برای دولت هزینه‌بر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد