Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:47:21 GMT

هیچ محدودیتی برای تحصیل اتباع خارجی در یزد نیست

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۷۴۸۴

هیچ محدودیتی برای تحصیل اتباع خارجی در یزد نیست

احمد ترحمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح دبستان دخترانه اندیشه شهر یزد با بیان اینکه اکنون استان میزبان هزاران نفر اتباع کشورهای افعانستان و سایر کشورهاست افزود: باعث افتخار است در آموزش و پرورش کشور و استان هیچ محدویتی برای تحصیل دانش آموزان اتباع وجود ندارد؛ تحصیل حق همه ساکنان این آب و خاک جدای از قومیت ، مذهب و نژاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از سازمان ریلیف اینترنشنال به خاطر مشارکت در ساخت  مدرسه اظهار داشت:  هیچ مدرسه ای در استان ویژه اتباع خارجی نداریم و تمام دانش‌آموزان در کنار هم تحصیل می‌کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: همان خدمات فرهنگی و آموزشی که به دانش اموزان ایرانی ارائه می شود به دانش‌آموزان اتباع هم داده می شود و هیچ محدویت در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور زیاد اتباع در استان که بیش از آمار ثبت شده  است سازمان بین المللی برای جبران بخشی از هزینه‌ها ما را یاری کند.

دبستان دخترانه اندیشه یزد با زیربنای یکهزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتبار ۲ میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت سازمان ریلیف اینترنشال و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به بهره برداری رسید؛ این دبستان ۱۲ کلاس و ۱۵۰ دانش آموز دارد.

۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش آموز در ۲ هزار ۱۰۶ واحد آموزشی در استان یزد تحصیل می کنند که افزون بر ۱۷ هزار نفر آنان اتباع خارجی هستند.

در مجموع، استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۰ درصد آنها اتباع خارجی هستند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید یزد استانداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی با بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

کد خبر 6087195

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است