Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: استان مرکزی میزبان نخستین المپیاد مهارتی علمی کاربردی کشور می‌شود. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی رئوفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوبه خاتمه فعالیت مراکز دولتی در حوزه دانشگاه علمی و کاربردی اظهار داشت: با وجود اینکه مسئولیتی در قبال کارمندان این مراکز نداریم اما برحسب وظیفه انسانی جلساتی را تشکیل دادیم و پیشنهاد دادیم که این افراد جذب دستگاه‌های مربوط به خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه شاهد فعالیت مراکز جدید از جمله هتل‌باغ امیرکبیر هستیم که در دو رشته هتلداری و تشریفات دانشجو گرفته است، مرکز فرودگاهی هم از دیگر مراکز جدید بوده که تا یک ماه آینده این مرکز به صورت پودمانی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور دانشجویانی که در مراکز دولتی تحصیل می‌کردند و واحد باقیمانده دارند جهاد دانشگاهی اراک برای دانشجویان مستقر در اراک و جهاد دانشگاهی ساوه برای دانشجویان مستقر  در ساوه به عنوان مراکز معین انتخاب شده‌اند و تنها 50 دانشجو باقیمانده که ان‌شاء‌الله در بهمن‌ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

3 مرکز خصوصی دانشگاه علمی کاربردی در کرمان تاسیس می‌شودصلاحیت 30 درصد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی یزد احراز نشد60 درصد اعتبارات فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی صرف فعالیت‌های ورزشی می‌شود

رئوفی بیان کرد: میانگین کشوری پذیرش دانشجو 15 درصد بوده درحالی که در استان مرکزی 17.5 درصد است.

وی ادامه داد: در مرکز هپکو می‌تواند به صورت بین‌المللی فعالیت داشته و برای بنادر نیرو تربیت کند، مرکز ماشین‌سازی هم قصد دارد 20 نفر دانشجو را به صورت پودما برای آموزی جوشکاری زیرآبی بپذیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی  عنوان کرد: در دانشگاه علمی و کاربردی، تکیه بر توانایی در راستای توانمندسازی، توانمندی پیاده‌سازی، آموزش‌های عملیاتی و غیره را داریم و در واقع به دنبال شناحت تکنولوژی هستیم.
 
رئوفی افزود: توانمندی این را داریم که متناسب با نیاز استان هر روز یک رشته جدید تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: به افرادی که ارائه طرح  و یا ایده دارند 50 میلیون تومان وام با سود 2 درصد داده می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی با اشاره به نخستین المپیاد مهارتی گفت: این المپیاد در مرحله مقدماتی قرار دارد، امیدواریم این المپیاد توسعه یافته و برای همه دانشجویان برگزار شود.

رئوفی بیان کرد: استان مرکزی به سبب ظرفیت خوب در حوزه مهارتی برای برگزاری این المپیاد به عنوان پایلوت انتخاب شد، دانشجویانی از 31 استان کشور در رشته‌های گرافیک، فناوری اطلاعات و ماشین‌افزار در این المپیاد به رقابت می‌پردازند و پیش‌بینی می‌شود که 20 درصد از 300 هزار نفر دانشجوی این دانشگاه درگیر آن باشند.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک به‌منظور گسترش همکاری‌‏های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و رفاهی برای استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته بین دو سازمان در سالن جلسات شرکت شیر پاستوریزه پگاه تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه «طرح پویش» طرحی دانشجومحور و در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، اظهار کرد: دانشگاه با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص، زمینه اشتغال آنان را مهیا می‌سازد.

مرتضی قاسمی افزود: با عملیاتی شدن طرح پویش، شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت از بین خواهد رفت و گام‌های مؤثری در آموزش‌های علمی و مهارت‌آموزی برداشته خواهد شد و در آینده شاهد تحول چشمگیر در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند کمک بالقوه‌ای به صنعت به‌خصوص به شرکت شیر پگاه اراک کند.

مدیرعامل پگاه اراک هم گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی و طبق سیاست‌های شرکت صنایع شیر ایران دنبال ایجاد رابطه نزدیک همسو با سیاست‌های کلان شرکت است.

رامین طهماسبی با تأکید بر نیاز به پشتوانه علمی مناسب برای تولید، گفت: از زمان اضافه شدن این مجموعه به شرکت‌های صنایع شیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی و دانش فنی استادان و دانشجویان هرچه بیشتر به اهداف عالی مدنظر دست یابد.

به گزارش آنا؛ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ۱۲ ماده و ۳۹ بند به امضای قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و طهماسبی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت