Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی آمار فروش فیلم‌ها در شش ماه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان فروش سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ افزایش داشته است. تاریخ انتشار: 17:19 - 03 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۹۸۴

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، میزان فروش سینمای ایران در شش ماه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۷۸ میلیارد و ۳۶۸ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان رسیده است و طی این مدت ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر به تماشای فیلم‌های درحال اکران نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان فروش فیلم‌های سینمایی در شش ماه نخست سال ۹۷ نیز معادل ۱۴۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۶۳ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۶ میلیون ۶۴۵ هزار و ۱۳۶ نفر بوده است.

بر اساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم‌ها درشش ماه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷، بیست و سه درصد رشد داشته است، اما تعداد تماشاگران در شش ماه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است، میزان فروش سینمای ایران در شهریور ماه سال ۹۸ معادل ۱۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان بوده و ۱ میلیون و ۸ هزار و ۱۴۱ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند. این درحالیست که فروش فیلم‌های سینمایی در شهریورماه سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۵۷ هزار تومان بوده و ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۷۶۳ نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند.

بر این اساس، در شهریور ماه ۹۸ شاهد کاهش ۱۱ درصدی فروش و ۳۰ درصدی مخاطب بودیم. (در این کاهش شروع ماه محرم، تعطیلی چند روزه سینما‌ها به علت ایام سوگواری و اکران نشدن فیلم‌های جدید و کمدی بی تاثیر نبوده است).

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فروش سینمای ایران سازمان سینمایی اخبار سینما جدول فروش سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر