Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک استان خوزستان با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و نمایندگان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در استانداری خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان خوزستان در ابتدای این نشست، گفت: برنامه‌های امسال هفته ملی کودک طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در اهواز و شهرهای سراسر استان برگزار می‌شود.

وحید کیانی با اشاره به این که رشد و بالندگی کودکان روشن‎ترین نشانه‎ی توان هر جامعه محسوب می‎شود، افزود: هیچ تلاشی ارزشمندتر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد، چرا که کودکان شهروندان شریفی هستند که می‎توانند در ساختن آینده‎ای بهتر یار و یاورمان باشند.

وی تاکید کرد: بدون تردید حرکت از موقعیت فعلی به شرایط مطلوب که شایسته‎ی کودکان باشد، نمی‎تواند بدون برنامه‎ای دقیق و علمی، کار فکری مداوم، کسب دانشِ نوین، افزایش همکاری و تفاهم و کسب مهارت‎های جدید برای همه‎ی آن‎هایی که به نوعی با مباحث ویژه‎ی کودکان مرتبط هستند و دغدغه‎ی کمال یافتگی آنان را دارند صورت گیرد.

مدیرکل کانون خوزستان با اشاره به نزدیک شده به روز جهانی و هفته ملی کودک، خاطرنشان کرد: امسال همچون سال گذشته بار دیگر شعار «آینده را باید ساخت» برای گرامی‌داشت این هفته انتخاب شده ‌است و تلاش خواهیم کرد با برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز و هم چنین هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر استان در راستای ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه قدم برداریم.

کیانی ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان و معرفی سازمان‎های فعال در حوزه‎ی کودک و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه به ویژه «خانواده‌ها و اولیای تربیتی»  و توجه به هویت ملی و بهره‎گیری از آموزه‎های دین مبین اسلام (در رابطه با حقوق کودک) را ازجمله اهداف برگزاری روز جهانی و هفته ملی کودک عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه صفر با این هفته، به منظور نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، ویژه‌ برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته به رویکردِ آموزه‌های عاشورا، توجه ویژه خواهد داشت.

در نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک نمایندگان سازمان‌های دعوت شده دیدگاه‌های خود را بیان کردند و قرار شد برنامه های هفته ملی کودک با متولی گری کانون و مشارکت فعال هر یک از این سازمان‌ها برای طراحی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته ملی کودک برگزار شود.

این نمایندگان بر گسترش پوشش برنامه‌ها در بین تعداد بیشتری از کودکان، کودکان کار، کودکان بیمار و بستری در بیمارستان‌ها همچنین کودکان مناطق کم برخوردار و روستاهای محروم استان تاکید داشتند.

همچنین در این نشست مباحثی در زمینه اهمیت تاکید بر محیط زیست، میراث فرهنگی، آموزش و مهارت زندگی و موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در برنامه‌های این هفته مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک که روز 3 مهرماه ۱۳۹۸ با محوریت کانون در استانداری خوزستان برگزار شد؛ نمایندگان سازمان‌ها و نهادهایی مانند آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه های عمومی، شهرداری اهوار، بنیاد شهید، بهزیستی، نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی حفاظت محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداری اهواز با یک‌دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کانون خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • هفته زمین پاک
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم