Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف خدرلو روز چهارشنبه در جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی در ارومیه افزود: یکهزار و ۳۶۰ گونه از گیاهان موجود کشور در طبیعت این استان می روید که ظرفیت مناسبی برای انجام مطالعات تحقیقاتی در زمینه گیاهان به شمار می رود.

وی بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان علاوه بر اقدامات دولت، مشارکت جوامع محلی و روستاییان را می‌طلبد که در این رابطه ضروری است دوره های آموزشی لازم را برای کشاورزان برگزار و آنان را با شیوه های کاشت، داشت و برداشت این گیاهان آشنا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، دولت تغییر و اصلاح الگوی کشت به ویژه توسعه کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه را به عنوان یکی از بندهای ۲۷ گانه برنامه احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار داده‌است.

خدرلو بیان کرد: در همین راستا ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی جامع و منسجم و با استفاده از ظرفیت دستگاه های استانی، سیاست ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه که می‌تواند آثار مثبتی در اشتغال و ارتقای معیشت روستاییان داشته باشد را عملی کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: آذربایجان‌غربی به لحاظ تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع فرآوری مربوط به آن در استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: کشت گیاهان دارویی می‌تواند یکی از اولویتهای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی باشد و کشاورزان علاقمند به کشت این نوع گیاهان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در این جلسه همچنین مشکلات و موانع توسعه کشت گیاهان دارویی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

این استان رویشگاه ۵۲۰ گونه از گیاهان دارویی است که ۷۰ تا ۱۰۰ گونه از آنها جزء گیاهان خوراکی به شمار می‌رود.
یکهزار و ۳۶۰ گونه از گیاهان موجود کشور در طبیعت این استان می‌روید که ظرفیت مناسبی برای انجام مطالعات تحقیقاتی در زمینه گیاهانمحسوب می‌شود.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کشاورزی گیاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن