Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@02:02:55 GMT

ترامپ: پسر بایدن در اوکراین مشغول فساد است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۳۵۸۸

ترامپ: پسر بایدن در اوکراین مشغول فساد است

رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -‌چهارشنبه- در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «دیدار خوبی با اوکراین داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شهرت خوبی دارد. او تلاش دارد به فساد در این کشور پایان دهد. چند باری با او صحبت کرده‌ام. کشور ما خیلی خوب پیش می‌رود. اوضاع اقتصاد بسیار خوب است و نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطح قرار دارد. کشور اوکراین هم خوب کار می‌کند. اوکراین پتانسیل بسیار خوبی دارد.»

زلنسکی نیز گفت: «اینجا بودن باعث افتخار است. دیدن شما بهتر از تلفنی صحبت کردن است! شما تا به حال به اوکراین نیامده‌اید و من می‌خواهم قول دهید که به کشور ما خواهید آمد. از این‌که مرا به واشنگتن دعوت کردید ممنونم. البته فکر کنم فراموش کردید روزش را به من بگویید!»

وی در ادامه گفت: «ما دو جنگ در اوکراین داریم؛ یکی فساد است و دیگری درگیری‌ها در دونباس. از حمایت شما در این زمینه‌ها ممنونم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در ادامه گفت: «یکی از موضوع‌های مهم برای ما کمک به اوکراین است. اما به نظرم باید باقی کشورها نیز کمک کنند، بیشتر از آنی که اکنون انجام می‌دهند. مطمئنم که اوکراین با آن‌ها گفت‌وگو می‌کند.»

زلنسکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اتهام فشار ترامپ به او درباره تحقیق راجع به «جو بایدن» نامزد انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش گفت: «به گمانم شما همه‌چیز را خواندید. متن مکالمه را خواندید. نمی‌خواهم در ماجراهای انتخابات آمریکا درگیر شوم. مکالمه خوبی بود. حرف‌های بسیار خوبی زدیم و همان‌طور که دیدید خبری از فشار نبود.»

ترامپ نیز در این رابطه گفت: «خبری از فشار نبود. خودتان هم می‌دانید. من از زلنسکی خواستم که هر کاری می‌تواند در جهت نابودی فساد انجام دهد. پسر بایدن در آنجا مشغول فساد است! وحشتناک است.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم