Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار اسماعیل قاآنی گفت: اگر فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت نبود داعش در منطقه پیشرفت می‌کرد و علاوه بر آن آمریکا اگر می‌توانست کل منطقه را به آتش می‌کشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شب گذشته در همایش بزرگداشت دفاع مقدس که در حسینیه رزمندگان اسلام مشهد برگزار شد، با طرح این سؤال که چرا دفاع مقدس را گرامی می‌داریم اظهار کرد: جنگی که ما درگیر آن شدیم هجومی نبود بلکه دفاعی بود و ما در این جنگ در مقابل تجاوز دشمن به کشورمان دفاع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفاع یک امر ارزشی است، گفت: انقلاب اسلامی گرد بسیاری از ناپاکی‌ها را از کشور زدود اما برای این غبارروبی زمینه‌ای باید ایجاد می‌شد مثل دفاع مقدس زیرا این دوران زمینه جهاد در راه خدا را ایجاد کرد و زمینه بروز و ظهور بسیاری از استعدادهای مردم مسلمان را ایجاد کرد.

قاآنی ادامه داد: روزی که عراق جنگ را با ما شورع کرد، ظاهر آن صدام بود ولی به تعبیر امام(ره) ورشو و ناتو به آن‌ها کمک می‌کردند و در واقع ما با تمام دنیا در حال جنگ بودیم، به عنوان مثال زمانی که ما می خواستیم در هور عملیات کنیم و پل شناوری روی هور بسازیم تمام نکات حفاظتی را رعایت کردیم تا عملیات لو نرود اما غافل از آن بودیم که ماهواره های دشمن لحظه به لحظه اقدامات ما را به دشمن مخابره می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران یادآور شد: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در سال حدود 6000 خودکشی در بین کهنه سربازان آمریکایی دارند ولی وقتی به جبهه انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم شاهد آنیم که فرمانده میدان امام(ره) است و ایشان این میدان را طوری اداره کردند که دفاع مقدس به مکتب اخلاق و بهترین نوع عملیات نظامی تبدیل شد.

وی تصریح کرد: بالاترین دستاورد دفاع مقدس انسان سازی بود زیرا ما پیرو ولی فقیه بودیم که تمام سخنانش بر اساس آیات و روایات بود و در این فضا روحانی که به جبهه های ما حکم فرما بود، جنگ ما با دشمن تبدیل به دفاع مقدس شد.

قاآنی با بیان اینکه بالندگی انقلاب اسلامی خودش را در دوران دفاع مقدس نشان داد، افزود: امروز نیز ما در حال جنگ با دشمن هستیم ولی علی‌رغم دشمنی دشمن این ملت با نورانیت ولایت تمام تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: در ابتدای انقلاب در همین خیابان‌های مشهد منافقین و وابستگان به دشمن مثل آب خوردن آدم می‌کشتند و آن‌ها جنگ را از درون خانه‌های ما شروع کردند.

وی با بیان اینکه امروز مرزهای ما 100 کیلومتر آن‌طرف‌تر است، اظهار کرد: امروز دشمن به عقلانیت تدابیر که در این مملکت انجام می‌شود، اذعان دارند و آن‌ها نه‌تنها ما را طی این چند سال زمین‌گیر نکرده‌اند بلکه گام‌به‌گام از مواضع خود عقب‌رفته‌اند.

قاآنی خاطر نشان کرد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا بیان می‌کند که دولت‌های قبلی با آمریکا در مقابله با ایران هیچ‌چیزی به دست نیاورده‌اند اما ما با مدرک می‌گوییم که آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه چیزی را به دست نیاورده‌اند، بلکه خیلی چیزها را ازدست‌داده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه هر جا که می‌بینیم آزادی‌خواهان منطقه گام‌های بلندی برمی‌دارند بدانید نقطه اتکای آن‌ها جمهوری اسلامی است، گفت: ملت ایران راه زندگی عزتمندانه را طی کرده‌اند و ثابت کرده‌اند که با کمترین امکانات می‌توان جلوی دشمن ایستاد و از این رو دیگر ملت‌های آزادی‌خواه نیز از آن‌ها پیروی می‌کنند.

وی ادامه داد: محور مقاومت در ایران شکل گرفت و امروز بسیاری از افراد به آن اتکا کردند و این امر را در لبنان و فلسطین به خوبی مشاهده می‌کنیم و کشوری که روزی ادعای حکومت از نیل تا فرات را داشت امروز دارد دور کشورش دیوارهای بتنی می‌کشد.

قاآنی با بیان اینکه اگر فرهنگ انقلاب اسلامی نبود آمریکا در عراق و افغانستان می‌ماند و منطقه را به آتش می‌کشید، گفت: زمانی تنها 20 درصد خاک سوریه در دستان ارتش این کشور بود اما امروز به لطف روحیه مقاومت و نورانیت ولایت‌فقیه، دشمن عقب شده شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز شاهد آنیم که آمریکا به‌طور علنی در افغانستان از داعش در مقابل طالبان حمایت می‌کند و اگر فرهنگ انقلاب نبود داعش در منطقه پیشرفت می‌کرد و علاوه بر آن آمریکا اگر می‌توانست کل منطقه را به آتش می‌کشید.

وی در پایان یادآور شد: ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کنیم زندگی‌مان عزتمند می‌شود و اگر از آن غافل شویم همان حوادثی که در صدر اسلام رخ داد افتاد می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است