Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرامیداشت ۸ سال دفاع مقدس و یادبود سردار شهید، ولی الله چراغچی و گردهمایی رزمندگان و بسیجیان مشهد مقدس، ضمن عرض تسلیت خدمت همه شیعیان جهان اسلام به مناسبت محرم حسینی با آرزوی قبولی این عزاداری‌ها گفت:خداوند را شاکرم که این توفیق را پیدا کرده ام که در این شب جمعه در جوار حضرت علی بن موسی الرضا در جمع همسنگران و همشهریان خود باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:این مجلس در هفته دفاع مقدس و به یاد و به نام شهید، ولی الله چراغچی است و من وظفیه خود میدارم که در ابتدا موضوعی را در مورد این شهید عرض کنم. شهید چراغچی این بردار عزیز و پر کار و پر تلاش و شجاع، در دوران دفاع مقدس فرمانده بنده و فرمانده جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است و باید بگویم که ما در کنار این شهید کار و مدیریت و شهامت یاد گرفته ایم، ما در کنار این شهید بزرگوار اخلاص و گذشت و ایثار یاد گرفته ایم.

او  گفت:امروز اگر با ذره بین در جامعه بنگریم فردی مانند این شهید یا پیدا نمیکنید یا به ندرت مثل این شهید پیدا میشود، و به جرئت میگویم که اگر امروز نامی از لشگر امام رضا (ع) است بخاطر شهیدان، ولی الله چراغچی و محمد مهدی خادم الشریعه است و افتخار میکنیم که این بزرگواران فرماندهان ما بوده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست گفت :مقاومت یعنی آسایش و آرامش و زیر بار زور نرفتن است.                

قالیباف تصریح کرد: امسال در هفته دفاع مقدس تقارن خوبی شکل گرفته و این هفته در ماه محرم است. انقلاب ما ریشه در عاشورا و محرم و نهضت امام حسین (ع) دارد و عاشورا به همه ما این را آموخت که حضرت نپذیرفتند که شخصی مثل یزید بر جامعه‌ای به نام اسلام حکومت کند.

او افزود:امام خمینی بر اساس همین باور و فرهنگ غریبانه و با اعتقا قلبی به سنت‌های الهی در طول تاریخ زندگیشان مبارزه کردند و به راه خود یقین داشتند و حق را در مقابل باطل میدیدند و نگاهی به پشتوانه طاغوت نکردند و در مقابل آن ایستادند و در راه سنت‌های الهی گام برداشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس انقلاب اسلامی مردم است؛ و پیشقراولان مردم جوانان هستند. جوان نو اندیش و استقلال طلب است جوان اهل حرکت و پیشرفت است. جوان خلاق و مبتکر است. جوان با زمان رشد میکند، ولی جوان مطالبه گر و هیجانی هم است. جوان را باید شناخت و بایا به جوانان میدان دهیم.

او افزود:امروز، روز جنگ اراده‌ها است و باید توجه کنیم که کلید مشکل گشا این قفل، دست جوانان غیور ایرانی است و نه غربی ها.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علم و دانش و مدیریت و شهامت امروز در اختیار مردم است گفت: قریب به ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و مردم با اقتصاد غریبه هستند و امروز اشباه ناکارآمدی روی کار آمده است.

در حاشیه این مراسم از خانواده  شهید چراغچی تجلیل شد.

انتهای پیام//ع. م

سفر قالیباف به مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم