Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه ، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: امام زین العابدین (ع) می‌فرمایند پسر آدم در هر روز مبتلا به سه مصیبت است، ولی عبرت نمی‌گیرد؛ اولین مصیبت این است که هر روز که از عمر ما می‌گذرد، یک روز عمر از دست می‌دهیم که هرگز به دست نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین آن این است که خداوند برای هر یک از ما روزی مقدر کرده و هر روز آن را کامل دریافت می‌کنیم، اما چه برای آخرت خود ذخیره می‌کنیم؟ گرفتن روزی محرز است، اما از ذخیره آخرت آن غافلیم. مصیبت سوم که از همه هشداردهنده‌تر است این است که هر روز که از عمر خود را از دست می‌دهیم، یک قدم به مرگ خود نزدیک‌تر می‌شویم.

اهم سخنان حجت الاسلام کاظم صدیقی را به نقل از فارس و مهر می‌خوانید:

- کسانی که میخواهند با تقوا زندگی کنند، باید این سه مصیبت را در نظر داشته باشند تا اسیر غفلت و تسامح و وسوسه‌های شیطانی نشوند.

- جز خداوند کسی دیگر یاور ما نیست و کاری از دیگران بجز خداوند متعال ساخته نیست. انسانی که خدا را شناخت غیر از خدا برایش سودی ندارد. وجود، اثر، آگاهی و حیات و قوت و قدرت و همه آنچه را داریم برای ما نیست و خدا به ما داده است و هر لحظه خدا بخواهد حیات ما خاتمه پیدا می‌کند یا آبروی انسان می‌رود؛ یا گرفتار موشک می‌شود یا سیل می‌برد یا به بلایی مبتلا می‌شود و ما به خاک سیه می‌نشینیم.

- زمانی که کار برایتان سخت شد بدانید خدایی دارید و بگویید ایاک نعبد و ایاک نستعین. شما وقتی بندگی و عبودیت خود را در محضر خدا مطرح کردید، خدا هم شما را کمک می‌کند. این مکتب تربیتی اسلام است که اگر از کسی چیزی می‌خواهید چیزی بدهید.

- افرادی که غیر خدا را می‌پرستند، در قالب‌های مختلف ظهور و بروز دارند، گاهی علم پرستند، گاهی شهرت پرستند، گاهی قدرت پرستند و گاهی گروه پرستند.

- برخی از این جریانات سیاسی خدا را نمی‌پسندند و جریان خود را از هر حقی، حق‌تر می‌پندارند و رقیب را از هر باطلی باطل‌تر می‌دانند، این تعصبات آن‌ها را کر و کور می‌کند و در گزینش‌ها و انتصاباتشان، خدا و مردم را از یاد می‌برند و شایستگی‌ها فقط در قالب اینکه هم گروه و مسلک هستند یا نه تعریف می‌شود.

- (با توصیه خود و نمازگزاران به تقوا و یاد خدا): خدا وحدت، کمال و زیبایی مطلق است. خدای عالم در درون، بیرون و خلوت شما است. بیایید برای خدا حساب باز کنید، همانطور که برای دیگران حساب باز کردید. اگر حق تقوا را ادا کردیم و در همه جا توجه داشتیم که خدا حاضر، ناظر و مقتدر است عاقبت بخیر می‌شویم و ان شاءالله مسلمان می‌میریم.

- بدانیم در مواقع مدیریتی اگر پای خود را غلط گذاشتیم در کمین گاه خدا قرار گرفتیم. مهمترین مساله در این ایام بعد از مرحله محرم و صفر و گروهی که قرار بود به کربلا بیایند و شهدا را بگذارند و با پیام کربلا به شام برگردند و این قصر ننگین و آلوده به ظلم را پایگاه اعلام مظلومیت حسین (ع) کنند. این درس که بعد از شهدا باید بازماندگان بلد باشند این خون را هدایت و مهندسی کنند و نتیجه آن بشود انقلاب ایران و نتیجه انقلاب بشود ظهور امام زمان (عج).

- هیچ اتفاقی به اندازه دفاع مقدس در این دوران تاثیرگذار نبوده است. ظاهر آن گذشت و آن حجاب نمی‌گذارد بفهمیم چه بر سر ما آمد و زیر پرچم، ولی فقیه دنیا با همه قانون‌های منطقه و همه ابزار‌های صنعتی، نظامی و سیاسی که همه نیروی خود را به کار گرفتند و ما ۸ سال مقاومت کردیم. اگر امروز یمن ۵ سال مقاومت می‌کند مولود دفاع مقدس است. این چه معجزه پیامبر و ائمه معصومین بود که تاریخ تکرار شد.

- در ۲۰۰ سال گذشته هیچ وقت نبود که ایران با جایی بجنگد و شکست نخورد و قسمتی از منطقه خود را به دیگری ندهد. ۸ سال با وجود جنگ روانی، نظامی، سیاسی و همه فشار‌ها یک وجب از خاک خود را به دشمنان ندادیم. اولین حرف را راس هرم، ولی فقیه طراحی می‌کند که خودش وجود و علم و حضور و معرفت دارد و خدا در وجودش تجلی کرده است.

- امروز که ما این قدر در جنگ نرم و جنگ صنعت و فناوری پیروزی‌های درخشان و معجزه آسا می‌بینیم همه در گروی مدیریتی است که نفسانیت ندارد و همه وجودش حضور خداست و مرکزیتی است که انرژی و قدرت را از خدا می‌گیرد و در اعضای خود منتشر می‌کند. ما موشک نداشتیم و حتی برای سیم خاردار گیر بودیم. اما وعده‌های خدا را باورداشتیم و با ابتکار عمل شهدای ما با الهام الهی راهکار نویی به کار گرفتند و محشر کردند.

- شعار امام جنگ جنگ تا پیروزی بود. اگر این جنگ ۴۰ سال هم طول می‌کشید این مردم زیر پرچم امام دست از جنگ برنمی داشتند. انسجام و وحدت بی سابقه و مسابقه در خط شکنی و جانبازی و مناجات از ویژگی‌های این جنگ بود. در مجموعه‌ای که همه عبد و ولایت مدار و بی تردید هستند سلاحی در برابر دشمنان دارند.

- جنگ نرم اسیران ما خود یک آموزه است. اسرای ما در دوران اسارت افتخاری آفریدند که بعد ازحضرت زینب در آن کاروان هیچ جای عالم این تاثیرپذیری را ندیدید. زن‌ها در کار‌های ستادی حضور داشتند و انواع خدمات را عاشقانه برای یاران دین می‌فرستادند. پیرمرد‌ها حضور عینی داشتند. چه شد که هیچ کس به مظاهر دنیا خیره نشد و همه چشمشان به بالاتراز بهشت بود و خدا را می‌دیدند و با عشق دیوانه لقاء امام حسین و خدای امام حسین بودند.

- (با اشاره به موضوع اربعین و اهمیت حضور در راهپیمایی اربعین): می‌شود بیش از ۲۰ میلیون جمعیت در فضای محدود با قناعت حضور یابند. در این مسیر اهل سنت، مسیحیت و نژاد‌های مختلف حضور دارند و خود را به امام حسین معرفی می‌کنند و این معرفی در این راهپیمایی و دیدن این کرامت مدینه فاضله و چشمه محبتی که جوشیده، امام حسین را چنان در اذهان عالم آشنا می‌کند که امام زمان از ایشان سخن می‌گویند و خود را با ایشان معرفی می‌کنند؛ با حسینی که او را به شهادت رساندند.

- امروز قضیه شش ماهه، در عالم جهانگیر شده و بیش از ۴۰ کشور همایش حضرت علی اصغر را داشتند. باید کلاس‌های حضرت زینب را مرور کرد و عبودیت سیدالشهدا و حساسیت به استکبار و دفاع از انحرافات و مسیر اسلام ناب برنامه ریزی شود و این حرکت هدف دار پیش برود.

- ان شاءالله دعا‌ها مستجاب است. برای گرفتاران کشمیر که امروز گرفتار دست ظلم و ستم هستند، شیعیان نیجریه که حقوق بشر بی محتوا برای این‌ها هیچ حرکتی ندارند، برای شیعیان بحرین که حق هیچ تصمیم گیری برای خود ندارند، برای شیعیان عربستان باید در این کانون‌ها که دعا مستجاب است با همه وجود با امید و خوشبینی دعا کرد و امام زمان هم آمین بگویند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

شیب نزولی قیمت دلارکه پس از پایان تنش‌های سیاسی و نظامی آغاز شد، شتاب گرفته و منجربه نزول قیمت دلار تا محدوده ۶۲هزار تومان شده است. کارشناسان می‌گویند اگر شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد احتمال بازگشت قیمت دلار به محدوده ۵۰هزار تومان وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک روز بعد از پاسخ ایران به اسرائیل قیمت دلار شیب صعودی به‌خود گرفت و تا محدوده ۶۸هزار و ۵۰۰تومان پیشروی کرد، در این روز حتی در برخی بازارها هر دلار به قیمت ۷۰هزار تومان هم دادوستد شد.

شدت هیجان‌های کاذب در بازار به حدی بود که قیمت تتر که یک ارز دیجیتال مبتنی بر یک دلار آمریکا محسوب می‌شود و در میان کاربران ارزهای دیجیتال به‌عنوان مابازای دلار آمریکا خریداری می‌شود تا محدوده ۷۲هزار تومان هم پیشروی کرد.

چند روز بعد از فروکش کردن این هیجانات اما قیمت دلار شروع به نزول کرد و این نزول به‌ویژه بعد از آنکه مشخص شد فضای سیاسی ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی برای پاسخ نظامی به ایران صرفا یک هیاهوی رسانه‌ای بوده است بیشتر هم شد؛ به‌طوری که قیمت هر دلار آمریکا ابتدا به محدوده ۶۶هزار تومان و سپس به محدوده ۶۵ و ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. شتاب این روند نزولی ظرف روزهای گذشته بیشتر شده و آنطور که آمارها نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا اکنون به محدوده ۶۲هزار تومان رسیده که نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا از زمان اوج قیمت‌ها پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل نزدیک به ۱۰درصد افت کرده است.

نزول طلا

همگام با نزول قیمت دلار، قیمت سکه و طلا هم با نزول مواجه شده و طبق آمارها قیمت هر سکه طرح جدید، در ۲ هفته گذشته با ۹درصد کاهش اکنون به محدوده ۴۲میلیون تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم و نیم سکه نیز به‌ترتیب ۹.۲ و ۱۰درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه نزول سنگین ربع سکه است که عمدتا حباب بیشتری نسبت به سایر انواع سکه دارد. آنطور که نمودار قیمت نشان می‌دهد قیمت ربع سکه که یک روز پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل به ۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده بود ظرف چند روز گذشته با ۱۳.۷درصد کاهش مواجه شده و اکنون به محدوده ۱۵میلیون و ۱۰۰هزارتومان رسیده است. همان زمان بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که قیمت ربع سکه حباب بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

پیش‌بینی آینده

از نظر تکنیکی چنانچه محرک خاصی در فضای سیاسی منجر به رشد دوباره قیمت دلار نشود این پتانسیل وجود دارد که قیمت هر دلار آمریکا تا محدوده ۵۷هزار تومان عقب‌نشینی کند و چنانچه قیمت به زیر این منطقه نزول کند، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار می‌تواند دوباره به محدوده ۵۰ تا ۵۵هزار تومان بازگردد اما این موضوع مستلزم آن است که عوامل سیاسی و اقتصادی بار دیگر حجم تقاضا را برای دلار افزایش ندهند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق دراین باره می‌گوید: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰هزار تومان برگردد.

او با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به‌علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، توضیح می‌دهد: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمام نیازهای قانونی کشور با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، می‌افزاید: تحولات بازار ارز به‌علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به‌صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

همایون دارابی یک کارشناس بازارهای مالی هم با بیان اینکه پیش‌بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، می‌گوید: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت. او ادامه می‌دهد: طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد افت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوک خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

کد خبر 847310 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • آغاز هفته عقیدتی سیاسی
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟