Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@00:10:41 GMT

رواج پدیده شوم سالمندآزاری

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۲۹۶۸

رواج پدیده شوم سالمندآزاری

علاوه بر خانواده، نهادها و سازمان‌های مختلف نیز باید در این مسیر گام بردارند و خدمات رفاهی مورد نیاز سالمندان را فراهم کنند.

مدیران شهری در سال‌های اخیر، تلاش کردند با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و همچنین راه‌اندازی کانون‌های سالمندی زمینه توجه به این قشر را فراهم کنند که تا حدود زیادی دستاوردهای خوبی هم در برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که این روزها قشر سالمندان را تهدید و جامعه را با چالش مواجه کرده، پدیده «سالمند آزاری» است. پدیده‌ای که به آن کمتر توجه می‌شود و مسئولان تلاش می‌کنند با مخفی کردن آمار و ارقام، سرپوشی روی این پدیده بگذارند. پدیده‌ای که نه تنها به سبب جسمی، بلکه گاهی اوقات موجب آسیب‌ها و صدمات روحی و روانی جبران‌ناپذیر این قشر می‌شود.

شکاف میان نسل جوان دیروز و آینده‌سازان امروز، کاهش آستانه صبر و تحمل، کم‌رنگ شدن همدلی بین نسل جوان و سالمند، عوامل مؤثر در ایجاد و توسعه پدیده سالمند آزاری هستند. البته نباید از تأثیر وضعیت اقتصادی غافل شد؛ چراکه سالمندان به لحاظ جسمی و روحی نیاز به رسیدگی‌های ویژه‌ای دارند که گاهی هزینه‌بر هستند و نداشتن تمکن مالی و فشارهای اقتصادی، زمینه توسعه این پدیده شوم را فراهم می‌کند.

در سال‌های اخیر، مسئولان کانون سالمندان تلاش کردند با دایر کردن کلاس‌های آموزشی، نسل جوان را با رفتار صحیح و شیوه برخورد با سالمندان آشنا کنند تا شاید سدی مقابل رواج بی‌رویه پدیده سالمند آزاری ایجاد کنند. هرچند این کارها تا حدودی مؤثر بوده است اما برای از بین بردن این پدیده نامبارک، نیاز به همت همه جانبه است. همه باید بدانند که سالمند نیاز به محبت دارد و نباید آن را از موسپیدان دریغ کنند. امیدوارم به‌زودی زود با انجام همین کار ساده، شاهد افول پدیده سالمند آزاری در دنیای سالمندان باشیم.

کد خبر 456249 برچسب‌ها همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا

به گزارش "ورزش سه"، جرج کرتو سرمربی رومانیایی والیبال اسلوونی اسامی بازیکنان خود را جهت شرکت در لیگ ملتهای والیبال مشخص کرد که تمامی ستاره های این تیم همانند دیگر تیم ها حضور دارند.

اسامی بازیکنان به تفکیک پست ها:

پاسورها: گرگور روپرت، دژان وینچیچ، اوروش پلاسینشیچ، ناژدیچ و پرنوش

قطر پاسورها:تونچک اشترن، نیک موجانوویچ و شِشِک

سرعتی‌زن ها: یان کوزامرنیک، آلن پاژنک، جانز کرزیچ، ساشو اشتالکار، سوهادولنیک و کرزیچ

دریافت کننده ها:تاین اورنات، کلمن چبول، روک موزیچ، زیگا اشترن، روک براچکو، ماتی کوک، شن و ماروت

لیبرو ها: یانی کواچیچ، اوربن تومان و اوکروگلیچ

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی با اسلوونی بازی ندارد.

دیگر خبرها

  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا