Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری امتداد، همتی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش با اشاره به کاهش درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت کشور در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه دشمنان به هدف اصلی خود یعنی فروپاشی اقتصادی کشور نرسیدند.

وی افزود: در حال حاضر ثبات بر اقتصاد کشور حاکم و امکان برنامه ریزی برای بهبود شرایط و رشد و توسعه اقتصادی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی تصریح کرد: در نیمه اول سال علیرغم کاهش درآمدهای نفتی، به منظور واردات کالاها به کشور ، بیش از ۱۹ میلیارد دلار تامین ارز انجام شده که از این میزان حدود ۱۱ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: همچنین حدود ۸ میلیارد دلار نیز برای واردات دارو و کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی تامین شده است.

همتی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه بر اثر تحریم گفت: بانک مرکزی به دنبال ثبات و برنامه ریزی برای افزایش رفاه مردم است.

همتی ادامه داد: با توجه به حساسیت نرخ ارز در کشور اگر نرخ ارز کنترل نشود اقتصاد کشور نامتعادل می‌شود.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به بازدید خود از واحدهای تولیدی منطقه آزاد کیش گفت: فعالیت حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در این منطقه نشان دهنده زحمات صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه است و بحمدالله نسبت به گذشته تحولات مثبت زیادی در کیش رخ داده است.

وی افزود: تا آنجا که در توان بانک مرکزی است از فعالیت های تولیدی، صنعتی و تجاری در مناطق آزاد حمایت و تلاش می‌کنیم در نیمه دوم امسال ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی تجاری مناطق را تامین کنیم.

همتی گفت: پذیرش پروانه های کسب و کار مناطق آزاد توسط بانک‌ها، تامین ارز گروه‌های کالایی ۱ و ۲ براساس ثبت سفارش و هماهنگی انجام شده توسط دبیرخانه مناطق آزاد، تسهیل نحوه رفع تعهد ارزی مناطق آزاد، حل مشکل ترانزیت بین مناطق آزاد و ایجاد واحد مختص مناطق آزاد به منظور پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی این مناطق در معاونت ارزی بانک مرکزی با هدف حمایت از توسعه مناطق آزاد در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

وی تصریح کرد: همه هدف ما حمایت از تولید و تسهیل تجارت در مناطق آزاد است و در این مسیر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های موجود تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

همتی در پایان ضمن تشکر از همه فعالین اقتصادی و تجار مناطق آزاد تجاری تصریح کرد: دلیل تأخیر من در خصوص سفر فعلی، این بود که با اطمینان از مسائل دیگر اقتصادی، با دقت نظر کافی به مسائل مناطق آزاد رسیدگی کنم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی

رئیس کل گمرک گفت: اعمال کنترل‌های هوشمند در گمرکات مرزی کشور و مناطق آزاد و ویژه نیازمند استقرار ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در مبادی ورودی است.

به گزارش ایرنا از گمرک، محمد رضوانی‌فر با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، با این حال، گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

وی نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

کد خبر 749967

دیگر خبرها

  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟