Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:33:16 GMT

یادواره شهید شاخص فرهنگی دشتی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۷۹۸۱

یادواره شهید شاخص فرهنگی دشتی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش دشتی پیش از ظهر شنبه در یادواره شهید شاخص فرهنگی شهرستان دشتی شهید ابراهیم زارعی گفت: شهادت یک حادثه ناگوار نیست چون شهید با همه آگاهی و منطق مرگ خود را انتخاب می کند.

علی حسینی افزود :شهادت روحیه مردان خداست  و ملتی که این روحیه را دارد هرگز طعم اسارت را نمی کشد وشهدا  این روحیه را از ائمه اطهار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امیرالمومنین با داشتن روحیه رحم و عطوفت در مقابل مظلومان و مردم عادی  و  در مقابل ظلم روحیه ای ستیزه جو داشت و می فرمود من راحت طلب نیستم.

 حسینی اضافه کرد: یاران اباعبدالله هم با روحیه شهادت طلبی که داشتند اعلان کردند که اگر هفتاد بار کشته و زنده  شوند باز دست از یاری دین حق برنمی دارند.

وی با بیان اینکه شهدای ما از این  این بزرگواران درس گرفته اند تصریح کرد: آزادی امروز ما مدیون خون شهداست و امروز هم در حال جهاد هستیم و جهاد امروزخوب درس خواندن وحفظ حجاب است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی نیز با برشمردن ویژگی‌های برادر شهیدش ابراهیم زارعی اظهار داشت: شهید زارعی ژن آقا زاذگی نداشت اما اجدادش روحانی و ذاکر اهل بیت بودند و جدش در بحرین به جرم تبلیغ شیعه‌گری روی منبر سر می‌برند.

حمید زارعی اضافه کرد: ابراهیم که روحیه فداکاری را از خاندانش به ارث برده بود با وجود سن کم درس ومدرسه را رها کرد و برای دفاع از کیان ایران اسلامی در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: شهدایی چون ابراهیم الگوی شایسته و تصویر برجسته ای از ایثار و جهاد وشهادت برای دانش آموزان کشور هستند.

دانشجو معلم شهید ابراهیم زارعی در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۰ در روستای درازی چشم به جهان گشود و در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه در هنگام فریضه وضو به درجه رفیع شهادت نایل شد.

کد خبر 4730962

منبع: مهر

کلیدواژه: علی حسینی بوشهر خورموج دشتی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی اربعین 98 بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سپهر زارعی با اعلام این مطلب افزود: این اشیا به‌صورت اتفاقی توسط یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی در شهرستان حاجی‌آباد به‌دست‌آمده است.

وی اظهار کرد: این آثار شامل سکه، انگشتر و مهر است که قدمت آن‌ها به دوران ساسانی، صفوی و قاجاریه برمی‌گردد.

زارعی بیان کرد: اشیا پس از بررسی نهایی به مورد مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از دوستداران میراث‌فرهنگی در حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی تأکید کرد: جامعه محلی شهرستان حاجی‌آباد نسبت به اهمیت حفظ هویت تاریخی خود و شناسه‌های فرهنگی و تاریخی آگاهی دارد و همین مسئله موجب شده درزمینهٔ حفظ آثار تاریخی حساسیت داشته باشند و منطقه هم تحت رصد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

کد خبر 6092272

دیگر خبرها

  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان