Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یک شرکت آمریکایی سرگرم ساخت گلدانی هستند که در خانه قرار می‌گیرد و وضعیت سلامتی افراد را کنترل می‌کند.

شرکت «وال مارت» سرگرم فعالیت بر روی ساخت گلدانی است که وضعیت سلامتی افراد خانه را از فاصله دور کنترل می‌کند، به این ترتیب گفته می‌شود که شرکت خرده فروشی وال مارت در حال ملحق شدن به بخش مراقبت‌های ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلدان که هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد می‌تواند حرکات و عملکرد بدن را کنترل کند همچنین قادر به کنترل پیشرفت برخی از بیماری‌ها است. این گلدان دارای حسگرهایی است که با استفاده از آنها الگوهای راه رفتن را ضبط می کند.

این سیستم تشخیصی که به شکل یک گلدان ظاهر می شود، می تواند حرکات و عملکردهای بدن مانند ضربان قلب، راه رفتن و در نهایت پیشرفت برخی بیماری‌ها را کنترل کند تا از بروز نتایج منفی پیشگیری شود که می‌توانند پرهزینه باشند و یا وخیم تر و کشنده شوند.

به نظر می‌رسد که دستگاه های خانگی برای نظارت بر سلامتی افراد در آینده بسیار رایج شوند؛ اوایل سال میلادی جاری محققان از کت و پیژامه «های تک» (با فناوری بالا) رونمایی کردند که وضعیت سوزش معده، تنفس و وضعیت بدن را کنترل می‌کند. این پیژامه به زودی در دسترس قرار می گیرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام

تین نیوز

ترمیم و مرمت غرب به شرق محور اسپاین از پل جاده رباط کریم به سمت برج مراقبت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، پیرو مصوبه شورای ترافیک شهر فرودگاهی و دستور صادره از سوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص ترمیم فوری آسفالت معابر اصلی شهر فرودگاهی، امروز ۱۲ اردیبهشت ماه عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت در مسیر غرب به شرق محور اسپاین از پل جاده رباط کریم به سمت برج مراقبت با پیگیری و نظارت معاونت توسعه زیر ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجرا شد.

گفتنی است این عملیات با هماهنگی و همکاری پلیس راهور شهر فرودگاهی در سایر محور های برنامه ریزی شده در کمیته ترافیک شهر فرودگاهی ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود