Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:52:48 GMT

۴۰ روز از روز واقعه گذشت و اربعین آمد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۹۲۵۰

۴۰ روز از روز واقعه گذشت و اربعین آمد

هرساله در این روز هزاران زائر از کشور ما و دیگر کشورها برای زیارت حرم سیدالشهدا با روش‌های گوناگون روانه حرم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سویل موزیک، اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستمین روز صفر سال ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت حسین‌بن‌علی (ع) فرزند علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) امام سوم شیعیان اطلاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مردم هر ساله با پای پیاده به زیارت می‌روند که در اصطلاح به آن پیاده‌روی اربعین می‌گویند ...

پیاده به زیارت امام حسین علیه‌السلام رفتن موضوعیت دارد و پشت این حرکت عظیم که هرساله اتفاق می‌افتاد فلسفه‌ای قرار گرفته است.

امام صادق (ع) دراین‌باره می‌فرمایند:

کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد.

ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: کسی که به‌ قصد زیارت امام حسین (ع) از منزلش خارج شود اگر پیاده باشد، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله برمی‌دارد یک حسنه می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند و وقتی‌که به حرم می‌رسد خداوند او را جزء صالحین برگزیده می‌نویسد.

وقتی مناسک وی تمام شد خداوند نام او را جزء فائزین می‌نویسد و وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشتۀ الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید: رسول خدا (ص) به شما سلام می‌رساند و پیغام می‌دهد عملت را از سر بگیر که تمام گناهان گذشته‌ات بخشیده شده است.

سابقه تاریخی سنت پیاده‌روی اربعین

از جهتی جریان پیاده‌روی برای زیارت سیدالشهدا در روز اربعین سابقه‌ای تاریخی نیز دارد، زیارت کربلا با پای پیاده در زمان «شیخ انصاری» رسم بوده است،‌ اما در برهه‌ای از زمان به فراموشی سپرده می‌شود که درنهایت توسط «شیخ میرزا حسین نوری» دوباره احیا می‌شود. وی آخرین بار در سال ۱۳۱۹ هجری با پای پیاده به زیارت حرم اباعبدالله حسین (ع) رفت.

با اینکه زیارت سیدالشهدا (ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به‌سختی انجام می‌شد و جان زائران درخطر بود، اما با این‌ وجود زائران، عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین (ع) در روز اربعین نائل می‌شدند.

زائران عراقی از شهرهای خود به سمت کربلا حرکت می‌کنند؛ اما اکثر زائران ایرانی مسیر نجف تا کربلا را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند. مسافت پیاده‌روی میان دو شهر حدود ۸۰ کیلومتر است.
تعداد ۱۴۵۲ ستون در مسیر نجف به کربلا وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است و برای پیاده‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است.

رسانه اینترنتی سویل موزیک برای داشتن سهم کوچکی در این حرکت عظیم مطلب ویژه‌ای با عنوان دانلود مداحی پیاده‌ روی اربعین امام حسین آماده کرده است که امیدواریم زائران از محتوای آن استفاده کنند و با نوای پرشور برترین مداحان کشور شور و حال ویژه‌ای به این ساعات ملکوتی خود ببخشند.

در این مطلب مداحی‌هایی با صدای برترین مداحان کشور ایران از جمله آقایان محمود کریمی، جواد مقدم، مهدی بنی فاطمه، میثم مطیعی، حسین سیب سرخی، حمید علیمی، مهدی میرداماد و رضا نریمانی و حسین طاهری و ... آماده دانلود با بالاترین کیفیت می‌باشد که امیدواریم از دریافت آن‌ها لذت ببرید.

یکی از معروف‌ترین این مداحی‌ها دانلود نوحه قدم قدم با یه علم ایشاالله اربعین میام سمت حرم است.

قسمتی از متن این مداحی:

قدم قدم با یه علم ایشاالله اربعین میام سمت حرم با مدد شاه کرم
ایشالله اربعین میام سمت حرم * میباره اشک چشمام نم نم * رو دوشم کول باره از غم *
میبینم هر کیو این روزا * داره آماده میشه کم کم *

این مداحی فوق العاده شنیدنی از چندین مداح معروف و برتر کشور در سایت سویل موزیک موجود می‌باشد که می‌توانید در سایت جستجو کرده و دریافت کنید.

امیدواریم از مطالب منتشر شده با موضوع دانلود نوحه و دانلود آهنگ در سویل موزیک رضایت داشته باشید و آدرس و مطالب سایت ما را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

امیدواریم طاعات و عبادات شما مورد قبول حق قرار گیرد و ما هم سهم کوچکی در این لحظات معنوی شما داشته باشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانلود مداحی پیاده روی اربعین پياده روي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و اعزام زائران تمتع نیز نیز از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود، به گفته مسئولان سازمان حج روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است که چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟ 

 ایمان شمسایی در نشست امروز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت- شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان