Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سمنان برگزار می‌شود گفت: ثبت‌نام در این دوره از دوازدهم آبان ماه آغاز می‌شود. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سمنان در فصل پایانی سال 98 به 2 شیوه کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزمون الکترونیکی این دوره از مسابقات قرآن و عترت در روزهای 25 و 26 دی‌ماه و آزمون کتبی در روز سوم بهمن‌ماه سال 98 برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون ازجمله مهم‌ترین آن را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسه‌ها و مراکز قرآنی عنوان کرد.

مسابقه قرآنی «چراغ هدایت» در حرم رضوی برگزار می‌شودمسابقه قرآن و عترت در اردبیل برگزار می‌شودمسابقه قرآنی «مدهامتان» در اردبیل برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام فضیلت ایجاد انگیزه و معرفی نخبگان و شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی، راهبری آموزش قرآن و عترت در موسسه‌های قرآنی و تشکیل بانک جامع قرآن را از دیگر اهداف برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت برشمرد.

وی شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت را برای همه بدون محدودیت سنی آزاد عنوان کرد و گفت: شرکت متقاضیان در آزمون امسال تنها در یک‌رشته مجاز است و قبول‌شدگان آزمون سال قبل نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت از دوازدهم آبان ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند با پرداخت 70 هزار ریال و با مراجعه به سامانه www.quranedu.ir تا دوازدهم آذرماه ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام فضیلت در مورد منابع آزمون سراسری قرآن و عترت نیز گفت: به‌جز رشته تفسیر سوره بقره که تفسیر نمونه است در بقیه رشته تاکنون و ترجمه‌های متداول قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از منابع آزمون محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری چنین آزمون‌هایی در ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید نسبت به کیفیت برگزاری آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ ت

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن