Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی شیلات ؛ محمدرضا دائمی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت:هیات ژاپنی متشکل از بخش خصوصی با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (unido) از ظرفیت‌های شیلاتی و بنادر ماهیگیری چابهار بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:این هیات ژاپنی به منظور ارتقای کیفی صنایع شیلاتی چابهار با تاکید بر آموزش صید لانگ لاین و چگونگی عمل‌آوری پس از آن به صیادان استان سیستان وبلوچستان به این منطقه سفر کردند.

محمدرضا دائمی افزود:هیات ژاپنی همچنین از اسکله صیادی کنارک با هدف بررسی امکان راهاندازی سردخانه منفی ٦٠ درجه بازدید کرد.

او  با بیان اینکه هیات ژاپنی به مدت پنج روز در چابهار حضور دارند افزود: برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های سریع ارزیابی کیفی تن ماهیان، سفر دریایی و آموزش عملی صید لانگ لاین و نحوه صحیح عمل‌آوری، سردسازی و نگهداری ماهیان تن، بازدید از واحد‌های فرآوری در چابهار و کنارک از مهمترین برنامه‌های این هیات است.

۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعالند.
همچنین ۶ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی صنایع شیلاتی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

چابهار و کنارک منطقه‌ای بالقوه برای صید و صیادی است به طوریکه ۳۶ درصد صید آب‌های جنوب کشور، ۳۱ درصد صید کل کشور، ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی پروری)، دارای رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از اندونزی، رتبه نخست صید در غرب اقیانوس هند و تامین کننده بیش از ۷۰ درصد تن ماهیان کشور است.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

حضور هیات ژاپنی درچابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر دریانوردی شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توانایی خوبی میان دانش آموزان و دانشجویان نخبه وجود دارد، گفت: تفکر، استعداد و خلاقیت جوانان و نوجوانان می‌تواند موجب تحول مثبت در جامعه شود که به همین دلیل باید از این توانایی‌ها در امر توسعه شهری و روستایی بهره گرفت.

محمد کرمی امروز، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست بزرگداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است اما لازمه توسعه؛ مشارکت همه مردم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتال و استفاده از علم و فناوری در حوزه اقتصادی، تاکنون پنج هزار نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه توانایی خوبی در بین دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد که می‌توان از این توانایی‌ها در امر توسعه شهری بهره گرفت.

وی تصریح کرد: کارها باید با نیت کسب رضایت الهی انجام شود چرا که این رضایت الهی، رضایت مردم را نیز به دنبال دارد و در نهایت اوست که شاهد و ناظر بر همه اعمال ماست.

کرمی اذعان کرد: امروز برای رسیدن استان به شاخص های توسعه کشوری، بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همبستگی هستیم چرا که اختلاف و دودستگی، برکت را از کارها می‌گیرد و موجب می‌شود ظرفیت‌های ما صرف رفع اختلافات شود.

وی خاطرنشان کرد: نواقص و مشکلاتی در همه شهرهای استان وجود دارد که ضرورت دارد به کیفیت انجام امور محوله در شهرها توجه ویژه شود و همواره استفاده از ایده‌ها و روش‌های نوین برای بهبود وضعیت شهرها در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود