Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:53:14 GMT

فعالیت خیریه‌های بدون مجوز باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۱۳۲۳

فعالیت خیریه‌های بدون مجوز باید متوقف شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: متأسفانه برخی از خیریه‌های بدون مجوز برای جمع‌آوری زکات مردم در استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگرچه خودجوش بودن در برخی از امور کار پسندیده است اما در اموری که به دستگاه، نظم و قوانین کشور بر می‌گردد و می‌تواند آسیب‌زا باشد نباید به صورت خودجوش عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای زکات استان قم با تأکید بر لزوم نظارت مسئولان، افزود: ممکن است برخی افراد در قالب خیریه فعالیت‌هایی برخلاف مصلحت نظام و کشور انجام دهند و برخی از عملکردها نیز موجب کاهش اعتماد مردم می‌شود بنابراین باید جلوی خیریه‌های بدون مجوز گرفته شود.

وی با بیان اینکه افراد و مجموعه‌ها باید در قالب یک مجموعه ساماندهی شده عمل کنند، تصریح کرد: مردم موظف نیستند که زکات خود را به مجموعه واحدی پرداخت کنند، همانگونه که در شرع نیز چنین چیزی خواسته نشده است.

تبلیغات در حوزه زکات بسیار مهم است

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در کشور اسلامی ایران به دنبال عملکردهایی با منشأ فقهی مشخص هستیم، افزود: بر اساس شرع باید بر پرداخت زکات به مردم تأکید کنیم اما نباید از مردم انتظار داشته باشیم که برای ما روشن کنند که زکات را به چه کسی پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه امر تبلیغات در حوزه زکات بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با بیان احکام توسط مبلغان و تبلیغ چهره به چهره این افراد مردم به پرداخت زکات سوق داده می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قم تأکید کرد: هزینه تبلیغات زکات باید در مبلغ دریافتی از محل زکات دیده شود که شرع این موضوع را مورد توجه قرار داده است اما برای پذیرش مردم باید به درستی به تبلیغ آن بپردازیم.

کد خبر 4731161

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قم قم هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی اربعین 98 بوشهر شیراز شهرکرد اجلاس جاده ابریشم گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان بیرجند بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون بدون مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن ها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بمنظور دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • بدمستی در برابر مست عشق