Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:49:41 GMT

نصراصفهانی: نیاز به احساس امنیت در شهر ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۲۲۴۰

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز به احساس امنیت و برقراری امنیت در شهر بسیار ضروری است و باید شرایطی فراهم شود که شهروندان در همه جای اصفهان احساس تعلق و در آبادانی آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در آیین بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی کوی میلاد (شماره۲۵) که با حضور مدیران شهری، رییس و اعضای اسلامی شورای شهر، پدر شهید اکبری از شهیدان مدافع امنیت و جمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر سه وظیفه مهم برعهده دارد که شامل انتخاب شهردار، تصویب بودجه سالانه و نظارت برعملکرد شهرداری های مناطق و سازمان های وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأموریت اول در دوسال قبل با بررسی صلاحیت بیش از ۴۰ نفر از افراد توانمند و فرهیخته انجام شد که اعضاء شورای پنجم به انتخاب « نوروزی» به عنوان شهردار اصفهان رأی دادند و امروز از این انتخاب بسیار خوشحال هستیم که سکان شهر در دست عزیزی قرار گرفته که امور شهر را به خوبی پیش برد است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مأموریت دوم شورا ادامه داد: مأموریت دوم تصویب بودجه سالانه است که توسط شهرداری تدوین و تصویب آن به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر سپرده شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری خوبی بین مدیریت شهری و شورا وجود دارد به طوریکه بررسی بودجه در جلسات تلفیق و علنی شورا با حداقل تغییر به تصویب می رسد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته یکی از بخش هایی که مورد توجه ویژه مدیریت شهری قرار گرفته، آتش نشانی بوده چرا که بخش عمده ای از ایجاد امنیت در شهر به فعالیت این سازمان باز می گردد.

تصویب بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی آتش نشانی

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز به همین میزان بودجه برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان توسط شهرداری تدوین و از سوی شورای شهر مورد تصویب قرار گرفته است، گفت: مأموریت مهم ما این است که هرکجا اجازه بلندمرتبه سازی می دهیم مأمور هستیم نیازهای مردمی که قرار است در این مجموعه ها ساکن شوند را مورد توجه قرار دهیم که از جمله این نیازها تأمین ایمنی مردم است که تحت عنوان ایستگاه های آتش نشانی احداث می شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیاز احساس امنیت و برقراری آن در شهر ضروری است، گفت: مأموریت سوم شورای شهر نظارت بر مصوبات شورا است که توسط شهرداری به شورا ارائه می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که تمام پروژه هایی که در شهر اجرا می شود دارای مصوبه باشد و حق و حقوق مردم در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد همچنین شاهد توزیع خدمات به شکل مطلوب در مناطق ۱۵ گانه شهر باشیم.

نصراصفهانی یادآور شد: در دوسال گذشته این مأموریت های شورای شهر با شدت بیشتری دنبال شده است.

شرایط لذت بردن شهروندان فراهم می شود

وی با بیان اینکه باید نقد و انتقادها را در شهر کاهش داده و شرایط لذت بردن را برای مردم فراهم کنیم، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که هرشهروندی هر نقطه ای از شهر را برای سکونت انتخاب می کند، احساس تعلق و مشارکت داشته باشد و احساس کند منطقه محل سکونت خود از بهترین نقاط شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروز مردم باید به مدیریت شهری کمک کنند و البته مدیریت شهری براین باور است که هرکجا حضور مردم پررنگ بوده بیشترین بهره را برده است؛ پس تا جاییکه ممکن است مشارکت پرسروصدا باشد و شکل انتقاد به خود بگیرد، مدیریت شهری در راستای توسعه و آبادانی شهر گام برمی دارد.

وی خطاب به شهروندان حاضر در این مراسم گفت: پیشنهادات و انتقادات و توصیه های شما را می پذیریم زیرا معتقدیم مشارکت شما به توسعه و تعالی شهر می انجامد.

نصراصفهانی تصریح کرد: مردم همراهان امین برای مدیریت شهری هستند از این رو از مشارکت آن ها در امور شهر تشکر می کنیم.

کد خبر 391292

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان ايستگاه آتش نشاني شورای شهر اصفهان شورای پنجم شهرداری اصفهان شهردار اصفهان شهر شهروند کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است

استاندار اصفهان گفت: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه اعضای شوراهای استان، شهرستان و روستاهای کشور به‌ویژه اصفهان تبریک عرض می‌کنم و این روز فرصتی برای ارزیابی عملکردی و حرکت به سمت اهداف متعالی شوراها است.

وی با اشاره به نگاه حکیمانه حضرت امام (ره) به تشکیل شوراها افزود: شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در سرنوشت خود است که با نگاه حکیمانه حضرت امام شکل گرفت و مقام معظم رهبری نیز با همین نگاه همانطور که در شعار امسال نیز بر مشارکت مردم تاکید داشتند، به صورت رسمی و در قالب وضعیت کنونی بخشی از حکمرانی به سمت مردم سوق داده شد.

استاندار اصفهان شوراها را جلوه‌ای از حرکت برای استقرار جمهوری اسلامی در میان مردم دانست و افزود: با شکل‌گیری شوراها اتفاقات خوبی رقم خورده است و در کنار تحقق قانون اساسی و نیز تحقق نگاه مکتبی و دینی ما، جامعه را به سمت استفاده از خرد جمعی و شریک کردن مردم در امور خود پیش برده است.

وی با بیان اینکه حکمرانی مردم در مسیر شوراها یکی از جلوه‌های همین موضوع است که مصداق بارز آن شکل گیری شوراهای شهرها و روستاها بوده است، تصریح کرد: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

مرتضوی یکی از ویژگی‌های شوراها را نگاه سایر استان، به عملکرد شوراهای کلان‌شهرها به‌ویژه اصفهان دانست و گفت: اصفهان محل رفت و آمد مسئولان مختلف است و تأثیرپذیری از نگاه و عملکرد و نحوه تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان در سایر شهرها و روستاها انعکاس خود را نشان می‌دهد و در بخش‌های مختلف این تأثیرپذیری را می‌بینیم؛ حتی با این جزئیات زمانی که یک نماد برای روشنایی شهر استفاده می‌شود، در شهرهای کوچک تاًثیرگذاری ان دیده می‌شود که این خود فرصتی برای تعامل و هماهنگی میان شوراها فراهم می‌کنید.

وی با اشاره به رویکردهای متناسب دغدغه‌مند شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی، نگاه به ظرفیت سازی تأمین انرژی، توجه به منابع آب، مصرف بهینه آن و مباحث صرفه‌جویی آب و ارائه کمک فکری به مدیریت استان در حوزه آب و توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی نشان دهنده نگاه عمیق شورای ششم به مسائل شهر و استان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مبارکی که در این دوره شورا رخ داده این است که به جای نگاه دفعی به مسائل شهری نگاه ویژه و ریشه‌ای تر و عمیق‌تری داشته است، تصریح کرد: این نگاه به سمت عمیق‌تر رفته است و اگر مدیریت شهری برای خط دو مترو وقت بگذارد اهمیت بیشتری دارد تا کارهای سطحی مانند ایجاد شهر کارگاهی در معابر و خیابان‌ها، بهره‌برداری از آن قطعاً اثربخشی بهتری در شهر خواهد داشت.

وی افزود: جای قدردانی دارد که شورای شهر اصفهان علی رغم هزینه‌های اجتماعی، به دنبال کارهای ریشه‌ای و عمیق رفته‌اند و تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و گردشگری از سوی شورای شهر گرفته شده است.

مرتضوی گفت: در موضوع آب به غیر از پروژه بهشت آباد، بقیه پروژه‌های آبی استان فعال است و روند همه آنها به سرعت در حال انجام است و اگر اطلاع‌رسانی نمی‌شود به خاطر حواشی است که با اطلاع‌رسانی آن برای پروژه‌ها پیش می‌آید و این حواشی در گذشته سبب تعطیلی پروژه‌ها شده است.

کد خبر 748623

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم