Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورا‌های اسلامی برخی از واحد‌های صنعتی و خدماتی استان مرکزی طی بیانیه‌ای از مسئولان خواستند دست سهامداران فاقد اهلیت را از صنعت این استان کوتاه کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورا‌های اسلامی برخی از واحد‌های صنعتی و خدماتی استان مرکزی بیانیه‌ای صادر کردند و در آن، از مسئولان استانی و کشوری خواستند، سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریت، خلع ید شوند و این شرکت‌ها به سهامداران متخصص واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:
همانگونه که مستحضر هستید خصوصی سازی طی دو دهه گذشته مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و قطع به یقین آسیب شناسی از خصوصی سازی‌های انجام شده و ارزیابی عملکرد و اقدامات، در ترسیم و تدوین مسیر راه آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
عدم توجه به اهلیت و صلاحیت‌های مدیریتی متقاضیان و خریداران، به تولید و کارگران بیشترین آسیب را وارد کرده است و اگر تعهد و تضمین لازم نیز از آن‌ها اخذ نشود و نظارت کافی نباشد مشکلات و معضلات دو چندان می‌شود.
امروز صنایع واگذار شده و کارگران شرکت‌های بزرگی، چون هپکو، آذراب و ... نیز به همین آفت گرفتار شده‌اند. برای برون رفت از مشکلات این شرکت‌ها جلسات متعدد تشکیل شد لیکن به دلایل مختلف عملیاتی نشده و موجبات کاهش اعتماد به روند خصوصی‌سازی فراهم شده است. کارگران واحد‌های بزرگ تولیدی همانند آذراب، ماشین‌سازی، هپکو، واگن پارس، ایرالکو و ... در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و اهمیت کار آن‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست، حتی دشمن نابکار در دوران جنگ تحمیلی با بمباران در صدد انتقام از کارگران و تولید برآمد. حال آیا سزاوار است این واحد‌های صنعتی و کارگران آن‌ها که فرزندان این مرز و بوم هستند قربانی روند ناصواب خصوصی سازی شوند و در شرایط نامناسبی قرار گیرند.
مگر نه اینکه این شرکت‌ها با هزینه بیت المال بنا شده‌اند و کشور در دوران تحریم و جنگ برای رونق تولید در آن‌ها هزینه‌های بالایی متحمل شده است پس چرا عده‌ای در پی زمین‌گیر کردن تولید هستند و خصوصی‌سازی و سهامداری را به خصوصی سوزی تبدیل کردند.
کارگران دلسوزند و نمی‌خواهند هزینه بیت المال و تلاش مجموعه کشور نادیده گرفته شود و این واحد‌ها بعد از واگذاری به سرنوشت شرکت صنایع اراک، ارج، آزمایش و امثالهم مبتلا شوند و تولید تعطیل شود. تجمعات آنان نیز در راستای حفظ سرمایه و تولید است و صرفاً صنفی بوده و سیاسی نیست و اجازه نخواهند داد آنانی که با نظام جمهوری اسلامی و مردم عناد دارند از این تجمعات صنفی سوء استفاده کنند و قطعاً مسئولین هم با صیانت از تولید و نیروی کار در همین راستا گام بر می‌دارند.
ما شورا‌های اسلامی کار استان مرکزی از سران محترم سه قوه استدعا داریم که اولا با درایت شما بزرگواران کارگران بازداشت‌شده حوادث اخیر که از سربازان نظام در جنگ اقتصادی با دشمن هستند و قربانی روش‌های غلط خصوصی سازی شده اند آزاد و روند تعقیب قضایی آن‌ها متوقف شود و دوما با تصمیم قاطع و انقلابی دستور فرمایید خریداران و سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریت که با عملکرد خود قصد تخریب و صدمه به ارکان اقتصادی کشور شده‌اند خلع ید گردند و ضمن برخورد جدی، حقوق بیت المال نیز از آنان پس گرفته شود.
گفتنی است، رونوشت این نامه فردا به وزیر تعاون، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هپکو شورای اسلامی کارگری استانداری مرکزی صنعت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت