Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@17:05:11 GMT

کی روش؛ کابوس گلرها و مدافعان لیگ برتری

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۷۷۳۷۰

کی روش؛ کابوس گلرها و مدافعان لیگ برتری

با جرات می توان از مهاجم برزیلی این روزهای سپاهان به عنوان کامل ترین ستاره خارجی شاغل در لیگ برتر نام برد.

به گزارش "ورزش سه"، جنگ بزرگ هفته با هنرنمایی ستاره برزیلی با سرنوشتی متفاوت روبرو شد تا سه امتیاز شیرین تر از گز نصف جهان به حساب سپاهان واریز شود و آنها با گرفتن انتقام از رقیب دیرینه خود پرسپولیس به یکه تاز این فصل از لیگ برتر تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی روش استنلی در حالی با گل استثنایی و غیرمنتظره خود علیرضا بیرانوند و مدافعان پرسپولیس را مقهور کرد که نمایش او در این بازی بزرگ نشان از تفاوت های آشکار در نوع فوتبال و قدرت فنی اش داشت.

پیش از این کی روش استنلی به عنوان مهاجمی شناخته می شد که بیشترین قدرتش را در نبردهای هوایی داشت، جایی که کمتر مدافعی پیدا می شد روی سر او بتواند ضربه بزند یا در ارسال ها قدرت مهار او را داشته باشد. با نگاهی به گل های ثبت شده از سوی ستاره برزیلی این ادعا را ثابت می کرد که کی روش در هوا بازیکنی غیرقابل مهار است و قدرت او در استفاده از ارسال ها بی نظیر است. امیر قلعه نویی دو فصل پیش در حالی با سماجت عجیب روی خرید کی روش زمینه صادر شدن کارت بازی او را فراهم کرد که کمتر کسی پیش بینی می کرد استنلی بتواند این گونه خودش را به فوتبال باشگاهی ایران تحمیل کند.

اما در فصل جاری استنلی نه تنها قدرت هوایی خود را افزایش داده بلکه توانایی هاش در بازی روی زمین هم به سرعت بهبود یافته است. نمونه بارز این بهبود را می توان در بازی سپاهان با پرسپولیس مشاهده کرد، جایی که کالدرون آرژانتینی فکر همه جا را کرده بود جز شوت های سهمگین و غیرقابل مهار کی روش استنلی تا در نیمه دوم سکوهای آزادی را روی سرش ویران ببیند. قدرت جادویی کی روش این بار از آسمان آزادی به روی زمین چمن رسیده بود تا شوت غیرقابل مهار این بازیکن مقاومت علی بیرو را شکسته و او را وادار به تسلیم کند.

شاید بعد از این بازی بود که سرمربی آرژانتینی افسوس بیشتری از این که یک هافبک تدافعی به تیمش اضافه نکرد، بیشتر هم شد. مسلما اگر این تعویض انجام می شد با حضور هافبک دفاعی شماره دو و پوشش کامل توپ های پشت محوطه جریمه فرصت برای ضربه مهلک و غیرمنتظره به کی روش استنلی داده نمی شد اما این اتفاق رخ نداد تا لیگ برتر ایران شاهد یکی از گل های استثنایی و شاید غیرقابل تکرار خود با پای غیرتخصصی ستاره برزیلی باشد، شوتی که آزادی را در سکوت محض فرو برد.بسیاری از اهالی فن و کارشناسان اعتقاد دارند سرعت شوت های کی روش استنلی استثنائی و فراتر از استاندارد فوتبال ایران است. از همین رو مهار چنین ضرباتی برای هر دروازه بانی بسیار مشکل و به نوعی غیرممکن نشان می دهد درست مثل لحظه ای که بیرانوند در آزادی خشکش زد و با برزبان آوردن کلمه "اووووف" به غیرقابل مهار بودن ضربات مهاجم برزیلی اعتراف کرد.

قدرت جادویی مهاجم برزیلی از هوا به زمین رسیده است و این اتفاقی نیست، سرعت شوت های او نسبت به فصل گذشته رشد قابل توجهی داشته است تا کی روش در سپاهان به مهاجم بسیار خطرناک تری تبدیل شود.

او علاوه بر این که روی هوا خطرناک است روی زمین نیز بسیار تاثیرگذار و زهردارتر شده است. با این حساب تیم های رقیب از این پس برای مهار ستاره برزیلی نیاز به برنامه‌ای ویژه تر دارند که برای مهار کی روش بکار بگیرند. در غیر این صورت او به مانند بازی با پرسپولیس از کوچک ترین فرصت ها استفاده خواهد کرد تا سپاهان قدم به قدم به جام ششم نزدیک شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کی روش سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی

ایسنا/خوزستان تیم فوتبال استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امشب پذیرای سپاهان است.

استقلال آبی‌پوش ملاثانی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز، جمعه، ۷ اردیبهشت در ورزشگاه شهدای فولاد پذیرای سپاهان است. ملاثانی در اولین بازی حذفی خود مقابل نماینده کنگان به برتری رسید و در دومین بازی جام حذفی نیز تیم‌ لیگ‌برتری نفت آبادان را شکست داد و شگفتی ساز شد. 

به گزارش ایسنا، ملاثانی که حالا از انگیزه فراوانی برای شکست سپاهان برخوردار است، در اندیشه حذف سپاهان دیگر تیم لیگ برتری است و اگرچه بین دو تیم خوزستانی و اصفهانی زمین تا آسمان از نظر مهره و امکانات سخت افزاری و مالی تفاوت های زیادی است اما به گفته سیاوش اکبرپور، سرمربی استقلال ملاثانی تیمش فارغ از این موارد به خوبی برای بازی حساس با سپاهان آماده شده است. 

استقلال ملاثانی که متشکل از بازیکنان باتجربه و جوانان اهوازی است و تمامی بازیکنان این‌تیم خوزستانی هستند، از این حیث نیز آمار ویژه دیگری در فوتبال به نام خود ثبت کرده و اگر بتواند سپاهان مدعی را هم شکست دهد، شگفتی بزرگی را رقم زده است. 

اگرچه سپاهان نیز در ابتدای لیگ شرایط بسیار خوبی داشت ولی هر چه از هفته‌های لیگ گذشت، شرایط آن به صورتی پیش رفت که دلخواه هوادارانش نبود اما این تیم همیشه مدعی در فوتبال ایران، مطمئنا امشب در اهواز روز سختی را برای ملاثانی رقم می‌زند، تقابلی که با توجه به انگیزه شاگردان اکبرپور برای رقم زدن شگفتی دیگر می تواند دیدنی و تماشاگرپسند باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلومینیوم اراک - پرسپولیس؛ گزارش زنده
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه
  • کابوس...
  • یوونتوس به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی رسید
  • آرسنال چلسی را تحقیر کرد و در هم کوفت
  • عکس‌| نیمار با چهره متفاوت در ورزشگاه الهلال
  • ستاره یونایتد: عذرخواهی چرا، جواب کاونتری را دادم!‏