Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق زیباکلام با نامه‌نیوز درباره سفر روحانی به نیویورک و وضعیت سال‌های پایانی دولت او گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید:

*شما از سفر روحانی به نیویورک چه ارزیابی دارید؟

این سفر هیچ دستاوردی نداشت و هیچ تغییر و تحولی به وجود نیامد و روزنه ای باز نشد. آقای روحانی حرف های همیشگی زد و گفت «آمریکا، عربستان و اروپا مقصر وضعیت فعلی هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*چرا برخی منتقدان از سخنرانی آقای روحانی در سازمان ملل تقدیر کردند؟

مثلا کیهان باید راضی باشد چون آقای روحانی آنجا برای انبساط خاطر مخالفان دولتش در داخل کشور صحبت کرد. حرف هایی زد که به مذاق مخالفانش خوش آید و مراقب بود چیزی نگوید که خاطر آنها را مکدر کند.

*پس به نظر شما اگر آقای روحانی به نیویورک نمی رفت بهتر بود؟

آقای روحانی آب پاکی را روی دست اروپایی‌ها و سایر میانجی‌ها بین ایران و آمریکا ریخت و این سفر هیچ سود، ثمر و فایده ای نداشت.

*اما بی بی سی بعد از سخنرانی آقای روحانی در سازمان ملل، کارشناسان مختلفی را روی خط آورد و همه آنها با اشاره به این جملات «اگر به اسم برجام حساسیت دارید به  قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متعهد باشید»، «اگر به حداقل‌ها قانع هستید، ما هم به حداقل‌ها بسنده می‌کنیم. برجام، حداقل بود؛ چه برای شما و چه برای ما. اما اگر بیشتر می‌خواهید، باید بیشتر بپردازید» و «عکس یادگاری آخرین ایستگاهِ مذاکره است»، معتقد بودند او باب مذاکره را با آمریکا باز کرد؟

خلاصه حرف آقای روحانی این بود که آمریکایی ها باید گامی را بردارند و گشایشی را در حوزه کاهش تحریم ها به نمایش بگذارند. اما فرض کنیم که آمریکایی ها این گام را برداشتند، از کجا معلوم آقای روحانی نگوید این گام کافی نیست و شوخی است. اینستکس وقتی مطرح شد دولت آقای روحانی گفت «این صدقه است و مگر می خواهند به گدا پول بدهند». حالا امروز با مخالفتی که آمریکا انجام داد، باید پیشنهاد فرانسه برای 15 میلیارد دلار را نیز منتفی دانست. در مجموع آقای روحانی نه فتح بابی برای مذاکره کرد و نه چراغ نیمه سبزی به آمریکا و اروپا نشان داد.

*دو سال پایانی دولت آقای روحانی را چه طور می بینید؟

هر روزی که می گذرد ناکارآمدی های اقتصادی دولت، سرعت ریزش محبوبیت اصلاح طلبان و شمار پشیمان‌ها، سرخوردگان و ناراضیان از رأی‌دهی به روحانی بیشتر می شود. در واقع روحانی دارد شانس روی کارآمدن مجلس و رئیس جمهور اصولگرا را بیشتر و بیشتر می کند.

* به نظر شما آقای روحانی از سرناچاری به سمت اصولگراها می رود یا با علم و آگاهی این کار را می کند؟

بعید می دانم که آقای روحانی نداند هر روز و ساعتی که می گذرد ریاست جمهوری اش بیشتر و بیشتر به نفع مخالفانش تمام می شود و برای آنها محبوبیت می آورد. شاید آقای روحانی به دوره بعد از ریاست جمهوری خود می اندیشد و این روزها به دنبال کسب رضایت مخالفانش جدی اش است نه 24 میلیون رأی دهنده به خود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار خبرگزاری دانشجویان ایران ـ ایسنا ـ به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!