Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت کشور اظهار داشت: اساسی‌ترین کار در انقلاب، تحول بزرگ در آموزش و تربیت بود، که حضرت امام خمینی(ره) از ابتدا بر این موضوع تاکید داشتند و به شهید مطهری و شهید باهنر سفارشات زیادی به این موضوع داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحول مد نظر امام خمینی(ره) متاسفانه در کشور حاصل نشد گفت: حضرت امام در ارتباط با دانشگاه‌ها اقدامی کردند و با تشکیل شورای انقلاب فرهنگی قدم‌هایی برداشته شد ولی در ارتباط با آموزش و پرورش هنوز کار خاصی انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این سیستم آموزشی سبب شده که دانش‌آموزان به صورت سطحی مسائلی را حفظ کنند و هیچ تفکری در علومی که یاد می‌گیرند انجام ندهند و با همین شرایط وارد دانشگاه شوند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید متخصص متعهدی که خود کارآفرین باشد به جامعه تحویل دهد گفت: الان متاسفانه شرایط برعکس شده و دانشگاه‌های ما به جای اینکه کارآفرین به جامعه تحویل دهد، بیکارانی تربیت می‌کند و همین موضوع سبب شده که بیشترین بیکاران در یزد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

امام جمعه یزد تفکر، تعقل و تعهد را سه موضوعی دانست که نیاز امروز جامعه علمی کشور است، گفت: تعهد به واسطه تربیت دینی به وجود می‌آید و تا این سه موضوع وارد جامعه نشود نمی‌توان انتظار رفع مشکلات داشته باشیم.

بنابرگزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه، وی افزود: موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با این سه عنصر وجود دارد این است که اگر تخصص و تفکر وجود داشته باشد ولی تعهد نباشد، دانشجویان پس از اینکه در کار خود تخصص پیدا کردند، به دلیل حقوق بالاتری که در کشورهای خارجی می‌توانند دریافت کنند، به کشور خود پشت کرده و مهاجرت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت کادرسازی برای آینده انقلاب تاکید کرد و افزود: ما باید به بحث کادرسازی توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیکاری یزد دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۷۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد