Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@21:32:30 GMT

بازار داغ خرید ون‌کافه‌ها

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۴۶۶۰

بازار داغ خرید ون‌کافه‌ها

رویداد۲۴  «کافه»‌ها یکی از وجوه دنیای مدرن محسوب می‌شوند که امروزه با عناوین و کارکرد‌های مختلفی مانند کافه کتاب، کافه هنر، کافه بازی و... در سطح شهر به‌ویژه بخش‌های مرکزی خودنمایی می‌کنند و با ساختار فیزیکی خاص و دکوراسیون متنوع به یکی از فضا‌های مورد علاقه جوانان برای تفریح تبدیل شده‌اند؛ حتی پیمایش سال‌۹۷ با عنوان «سنجش ذائقه کافه‌نشینان تهرانی» بیانگر این است که بیش از ۵۰‌درصد پاسخگویان، برای تفریح به کافه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته پیمایشی تحت‌عنوان «سنجش ذائقه کافه‌نشینان تهرانی» انجام شد که نشان داد ۵۰/۳ درصد پاسخگویان برای تفریح، ۴۳/۴‌درصد برای خوردن نوشیدنی یا قهوه، ۳۹/۵‌درصد برای وقت گذراندن، ۳۱/۸‌درصد برای قرار ملاقات، ۲۸/۷‌درصد برای خوردن غذا، ۱۸/۷‌درصد برای دور شدن از جامعه و آرامش فکری، ۱۰‌درصد برای منتظر کسی بودن و ۸/۲‌درصد برای دیدن آدم‌های جدید و تنوع به کافه‌ها می‌روند که البته در این پیمایش پاسخگو می‌توانست سه گزینه را انتخاب کند. همچنین طبق این پیمایش ۵۲/۵‌درصد پاسخگویان بستنی و شیک، ۴۴/۱‌درصد چای و دمنوش، ۳۷‌درصد وعده غذایی، ۲۱/۶‌درصد قهوه و نوشیدنی، ۷/۶‌درصد چیزی که اسم خارجی داشته باشد و ۲/۹‌درصد کیک در کافه می‌خورند.

حضور در کافه‌ها جزء فرهنگ ایرانیان است که به‌نحوی گعده‌های بیرون از خانه داشته باشند، اما هر پدیده‌ای از جمله قهوه‌خانه‌گردی در گذشته و کافه‌گردی در امروز دارای نقاط مثبت و منفی است. زمانی که از بیرون به کافه‌ها می‌نگریم، می‌بینیم که به‌دلیل گران‌بودن قیمت کافه‌ها فقط قشر خاصی از جامعه می‌توانند در چنین فضایی حضور یابند. در واقع گرانی یکی از عواملی است که باعث شده هنوز کافه‌ها ظرفیت داشته باشند. گویی این فضا فقط برای قشر خاصی از جامعه راه‌اندازی شده است. با این حال تنوع کافه‌ها و سبک‌های

متفاوت آن سبب شده تا همه اقشار بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. کافه‌های سیار جدیدترین نوع آن‌ها هستند.
حتما این روز‌ها ون‌های خوش‌رنگ و لعابی که به‌عنوان کافه یا مغازه کوچکی برای فروش کالا در خیابان‌ها پاتوق کرده‌اند را بار‌ها دیده‌اید یا حتی از آن‌ها غذایی هم خریده‌اید. این سبک جدید از رستوران‌ها و کافه‌ها که حسابی محبوب شده، حتی باعث شده در ساعات مختلف از صبح و شب، افراد زیادی در برخی خیابان‌های خاص که پاتوق این کافه‌های سیار است دور هم جمع شوند. البته در این گزارش قرار نیست به این سبک جدید از کافه‌نشینی و رستوران‌گردی بپردازیم، قرار است شما با قیمت و ویژگی ون‌هایی آشنا شوید که چند وقتی است به رستوران‌ها و کافه‌های سیار مشهور هستند.

کافه‌های سیار را شاید در قالب ماشین‌های بستنی‌فروشی در فیلم‌های آمریکایی و انگلیسی دیده باشید. این سبک از فروش، امروز در ایران و به‌خصوص تهران مرسوم شده است. یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران که پاتوق اصلی این ون‌هاست، خیابان سی‌تیر است. این خودرو‌ها که به ماشین‌های مواد غذایی و یک آشپزخانه برای تهیه و پخت غذا تبدیل شده‌اند، چند وقتی است در بازار خودرو مشتریان بیشتری پیدا کرده‌اند.
قیمت هر ون، بسته به سلامت موتور و بدنه آن متفاوت است. نرخ برخی فولکس‌واگن‌ها که خوراک اصلی کافه رستوران‌های سیار هستند از حدود ۵۰‌میلیون تومان آغاز و برخی از آن‌ها تا ۱۵۰‌میلیون تومان هم در بازار به فروش می‌رسند؛ اما اگر دنبال خرید خودرو‌هایی نظیر فولکس‌واگن‌های قدیمی نباشید، ممکن است بتوانید خودرو‌های ساده‌تر و ارزان‌تری مانند وانت‌پراید یا وانت‌پیکان را برای استارت فعالیت اقتصادی‌تان خریداری کنید.

مظنه ون‌های فودکار

کافه‌های سیاری که اغلب در مرکز شهر تهران مستقر شده‌اند، خودرو‌های ونی هستند که به یک یا چند دستگاه قهوه‌ساز مجهز و انواع قهوه و شیرینی را در منوی خود جا داده‌اند. در کنار این کافه‌ها، ون‌هایی هم هستند که به فست‌فود‌های سیار شهرت دارند؛ اما قیمت این ون‌ها چقدر است؟
در یکی از آگهی‌های منتشرشده در فضای مجازی، قیمت یک «ون کافه» یا در اصطلاح «ون فود»، ۷۵ میلیون تومان تعیین شده است. این ون فولکسی است با تمام امکانات فست‌فود و به گفته آگهی‌دهنده موتور و فنی عالی دارد. فولکس استیشن T ۲ که سال ساخت آن به قبل از ۱۹۸۷ (قبل از سال ۱۳۶۶) بازمی‌گردد هم با قیمت ۵۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. این کافه سیار دارای ویژگی‌هایی همچون «سقف باز شو»، «مخزن ۶۰ لیتری پلی‌اتلین برای آب شرب»، «سینک استیل»، «پمپ آب
۱۲ ولت»، «نورپردازی کامل ۱۲ ولت» و «ترانس ۲۲۰ به ۱۲ ولت» است.

فول آپشن‌ها چند؟

اما یکی از گران‌ترین مدل ون‌های فودکار در بازار، فولکس ترنسپورتر T ۴ است. مدل سال ۹۲ این خودرو با «پنج حلقه لاستیک دانلوپ نو»، «موتور و فنی تازه سرویس شده به شرط بازدید»، «دیسک و صفحه کلاچ نو»، «معاینه فنی تا پایان سال ۹۸»، «تجهیزشده برای کافه رستوران سیار»، «دستگاه اسپرسو آستوریا دو گروپ»، «آسیاب قهوه»، «منبع آب ۳۰۰ لیتری»، «منبع فاضلاب ۲۰ لیتری»، «سینک ظرفشویی بزرگ»، «پمپ آب»، «اجاق گاز سه شعله»، «کابیت»، «فر برقی»، «یخچال صنعتی صندوقی»، «نورپردازی داخل»، «پنل کنترل برق» و حتی همراه با «لوگو و پیج اینستاگرام» با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در جدول زیر به قیمت و ویژگی ون‌های فودکار در بازار خودرو اشاره شده است

برچسب ها: رویداد24 ، بازار داغ خرید ون‌کافه‌ها ، دکوراسیون ، کافه‌نشینان تهرانی ، کافه‌ ، کافه‌های سیار سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دکوراسیون کافه کافه های سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای، بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد.

حبیب جهانساز امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز چین بهاره برگ سبز چای از روزهای آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سرمای اوایل سال، شاهد تاخیر در چین اول هستیم، اما به زودی برداشت را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت خرید تضمینی برگ سبز و عقد قرارداد با کارخانجات فراهم شده است، افزود: چین بهاره تا پایان خردادماه ادامه دارد، اما در مجموع چهار چین در سه فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به فاصله یک ماهه تا ۴۵ روز بین هر چین، اضافه کرد: ۹۰ درصد باغات چای در اراضی شیبدار و دیم بوده و لذا شرایط اقلیمی در زمان برداشت اثرگذار است.

جهانساز بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد؛ البته شرط عقد قرارداد با کارخانجات در سال جدید، تسویه کامل مطالبات است.

وی با اشاره به مشکلات کارخانجات در فروش و بازاریابی و تامین نقدینگی، اضافه کرد: سال گذشته، واردات چای به شرط خرید چای داخلی بود که بالغ بر ۱۰ هزار تن چای از کارخانجات خارج شد و بخشی از نقدینگی کارخانجات را برای سال جدید تامین کرد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه چای‌سازی کارخانجات به ویژه برندها کیفی‌تر شده است، عنوان کرد: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی برگ سبز در سال جدید را تصویب کرد و شاهد افزایش ۳۰ درصدی بها به صورت میانگین هستیم؛ یعنی بهای برگ سبز درجه یک از ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار تومان و بهای برگ سبز درجه دو از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی یکی دیگر از مصوبات شورای قیمت‌گذاری را واردات چای به شرط خرید چای داخلی دانست و ادامه داد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، پنج درصد از ارزش بهای برگ سبز با توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تعلق می‌گیرد.

جهانساز افزایش ۳۰ درصدی تولید چای خشک را نتیجه قیمت متناسب خرید برگ سبز و پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات ارزان قیمت اصلاح و احیا و به‌زراعی باغات و بهسازی کارخانجات دانست و یادآور شد: برای سال جاری برداشت ۱۴۵ هزار تنی برگ سبز و تولید ۳۲ هزار تنی چای خشک را پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت مساعدت اقلیمی، افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان چای با تاکید بر لزوم کنترل قیمت و حجم واردات چای، اضافه کرد: سال گذشته شاهد واردات ۴۲ هزار تنی چای بودیم که به بازار چای داخلی کمک کرد؛ این در حالی است که نیاز کشور به چای خشک ۸۵ هزار تن بوده و تولید داخل فقط ۳۰ درصد این نیاز را تامین می‌کند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در برندسازی چای داخلی و بازاررسانی آن، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد چای تولیدی وارد بازار مصرف می‌شود؛ همچنین سالانه شاهد صادرات ۱۰ هزار تنی چای ایرانی هستیم.

جهانساز یکی از شاخصه‌های بارز چای ایرانی را عدم استفاده از سموم دانست و خاطرنشان کرد: باغات ما دچار آفات خسارت‌زا نیستند و هیچگونه توزیع سم شیمیایی نداریم، اما در صورت لزوم از سموم بیولوژیک استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟