Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@20:40:31 GMT

آیین تجلیل از آتش نشانان کرجی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۹۴۵۴

آیین تجلیل از آتش نشانان کرجی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا البرز، به مناسبت هفتم مهرماه که در تقویم ایرانی به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است، آیین تجلیل از آتش نشانان کرجی عصر دیروز با حضور استاندار البرز، شهردار و اعضای شورای شهر کرج، و خانواده های آتش نشانان در پارک چمران این شهر برگزار شد.

در این مراسم شهردار کرج طی سخنانی ضمن اشاره به عملکرد مطلوب سازمان آتش نشانی کرج، بر لزوم استفاده از روش های نوین تخصصی برای جلوگیری از بروز حوادث تأکید کرد و گفت: به روز کردن تجهیزات آتش نشانی و ایمنی با هدف ارتقای سطح ایمنی شهروندان از مهم ترین مسائلی است که مدیریت شهری باید به آن توجه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر کمالی زاده همچنین اظهار داشت: وقوع حوادث و عدم مقابله با آن، موجب هدررفت سرمایه های انسانی و مالی می شود و اگرچه که نمی توان جلوی همه ی حوادث را گرفت، اما می توان با بهره گیری از روش های نوین و تخصصی از وقوع بسیاری از آنها جلوگیری نمود.

وی در ادامه به جایگاه بانوان در سازمان آتش نشانی کرج اشاره کرد و گفت: بهره گیری از توان بانوان، نقش بسزایی در افزایش توان شهر در رویارویی با حوادث دارد.

کمالی زاده با بیان این نکته که کرج ، اولین شهری است که بانوان آن برای شغل آتش نشانی پیش قدم شده اند، افزود: در حال حاضر 3 ایستگاه آتش نشانی بانوان در کرج فعال است و در هر ایستگاه 5 بانو مشغول به کار هستند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش ها و رشادت های آتش نشان ها اظهار داشت: این قشر با مایه گذاشتن از جان و سلامت خود، هیچ گاه اجازه نداده اند که کمبودهای سخت افزاری مانع از امدادرسانی به شهروندان شود و مدیریت شهری و شهروندان، خود را قدردان تلاش و مساعی این عزیزان می داند.

در ادامه ی این مراسم، رئیس شورای شهر کرج با ارج نهادن به جایگاه رفیع شغل آتش نشانی، آن را فراتر از یک حرفه دانست و گفت: در میان تعدد مشاغل مختلف، برخی از حرف و شغل ها را باید فراتر از یک ابزار برای امرار معاش دانست و کسانی که به آن مشغول هستند، باید پیش از هرچیز، روحیه ای بزرگ و دلی دریایی داشته باشند.

اکبر سلیم نژاد تصریح کرد: سازمان آتش نشانی کرج در سطح ملی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در چندین نوبت توانسته رتبه ی نخست کشور را در موضوعات مختلف از آن خود نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای شجاع و خدوم آتش نشانی در سطح کشور باید از رفاه کامل برخوردار باشند و در طول خدمت خود مورد قدردانی قرار گیرند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز ضمن تبریک این روز، بیان کرد: تکریم و صیانت از نیروهای آتش نشانی از مهم ترین اهداف سازمان بوده و به بهانه های مختلف جهت حفظ سلامت روحی و جسمی کارکنان آتش نشانی تلاش می شود.

محمد یساولی تصریح کرد: در حال حاضر 460 نیروی عملیاتی در 29 ایستگاه آتش نشانی مشغول خدمت هستند که 4 بار در ماه مورد بررسی پزشک حاذق قرار گرفته و مدام سلامت جسمی آن ها کنترل می شود.

وی افزود: امروز نجات جان و مال مردم در گرو آمادگی فیزیکی نیروهای آتش نشانی است و خوشبختانه تمامی نیروهای عملیاتی از این حیث در شرایط ایده آل به سر برده و حداکثر ظرف مدت 5 دقیقه در محل حادثه حضور می یابند.

رئیس سازمان اتش نشانی کرج همچنین از افتتاح 3 ایستگاه جدید خبر داد و گفت: شهر کرج با توجه به افزایش جمعیت، نیازمند وجود ایستگاه های آتش نشانی متعدد بوده و در هیمن راستا 3 ایستگاه جدید به مناسبت روز آتش نشانی، به بهره برداری خواهد رسید.

در این مراسم همچنین از آتش نشانان نمونه ی شهر کرج با اهدای هدایا و لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه ی این مراسم، مانور امداد و نجات نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز برگزار شد.

در پایان مراسم، حاضران از نمایشگاه معرفی ادوات و تجهیزات آتش نشانی و ایمنی که همزمان با برگزاری این مراسم برپا بود، بازدید کردند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پزشک خانواده سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ این مراسم که با حضور فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رشت، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، خانواده شهدا و جمعی از دست اندرکاران ورزش برگزار شده بود از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل شد.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه قدس گیلان در این مراسم گفت: سازمان بسیج ورزشکاران از اول اردیبهشت همزمان با آغاز هفته فرهنگ پهلوانی و نیز سالروز ولادت شهید ابراهیم هادی برنامه‌های خود را با گلباران مزار شهدا و دیدار از خانواده‌های معزز شهدا آغاز کرد.
سرهنگ محمدرضا اصلاحی اضافه کرد: تجلیل از خانواده شهدا، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای در زورخانه‌ی پوریای از برنامه‌های پایان بخش هفته فرهنگ پهلوانی بود.
همچنین در این مراسم باستانی کاران همراه با نوای مرشد و زنگ زورخانه به یاد شهدا به اجرای حرکات زورخانه‌ای پرداختند.

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند