Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه فعال سازی مکانیزم ماشه از سوی اروپایی ها در مقابل گام چهارم ایران را ناممکن خواند و گفت: اینکه آنها بخواهند در برابر اقدامات جبرانی ما اقدام جبرانی صورت دهند بیخود و خنده دار است

قدس آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این خبر که اروپایی ها در نشست اخیر ایران و ۱+۴ تهدید کرده اند در صورت اجرایی شدن گام چهارم از سوی ایران در کاهش تعهدات خود در برجام مکانیزم ماشه و اسنپ بک را آغاز خواهند کرد، گفت: تهدید به این اقدام در قالب اینکه بخواهند موضوع را به شورای امنیت ببرند یا مکانیزم ماشه را فعال کنند بیخود و غیر حقوقی است و من همینجا اعلام می کنم این اقدام مرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:اقدامات جبرانی در صورت نقض تعهدات برای طرفین در برجام دیده شده بود به این صورت که اگر ایران تخطی کند ٱنها اسنپ بک کنند و اگر طرف های دیگر توافق را نقض کنند ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ اقداماتی را در جهت کاهش تعهدات خود صورت دهد.

موسوی تاکید کرد:اینکه اروپایی ها بخواهند در مقابل اقدامات جبرانی ما اقدام جبرانی انجام دهند خنده دار و بیخود است و به لحاظ حقوقی و قانونی امکان استفاده اذ مکانیزم ماشه در این وضعیت وجود ندارد.

از اقدامات دفاعی یمنی ها حمایت می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در مورد حملات نیروهای یمن به عربستان و عملیات اخیر یمنی ها در نجران و همچنین اتهامات و هجمه های محمد بن سلمان علیه ایران گفت: آنچه یمنی ها انجام می دهند از دیدگاه ایران دفاع مشروع ملت و دولت قانونی این کشور  از خود در برابر متجاوزین است و ما آنرا مورد حمایت قرار می دهیم.

وی افزود: یمنی ها سالهاست زیر شدیدترین حملات هستند و طبیعی است در دفاع از خود اقدام و ابتکاراتی انجام دهند. اتهاماتی که به ما میزنند هم خود مقامات سعودی می دانند بی اساس است و جز فرافکنی و شرمساری نیست. معتقدیم تنها راه خروج از این بحران پذیرش آتش بس و آغاز گفتگو است.

این خبر در حال تکمیل است

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه برجام مکانیزم ماشه تهدید اروپا تروئیکای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با بروز رسانی کردن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی‌ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

کد خبر 6089600

دیگر خبرها

  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود