Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رضا طالبی زاده در گردهمایی مشترک مدیران کل و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ادارات ثبت اسناد و املاک استان که به منظور بررسی مسائل و هماهنگی بیشتر پیرامون تثبیت اراضی ملی شمال استان ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: اولویت کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تسهیل خدمت رسانی به مردم با استفاده سامانه های مکانیزه است و در این راستا تثبیت مالکیت اراضی دولتی و تعیین حدود مستثنیات مردم در اولویت کاری ادارات ثبت استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بحث کمبود نیروی انسانی متخصص خصوصاً نقشه بردار در ادارات ثبت اشاره کرد  و بیان داشت: کمبود نیرو موجب ایجاد اختلال در سرعت خدمت رسانی به مردم و ارباب رجوع شده و سعی مدیران و مسئولان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بر آن بوده که با استفاده از فناوری های نوین کمبود نیروی انسانی را به نوعی جبران کنند در حالی که ارائه برخی خدمات ثبتی منحصر به وجود افراد متخصص مانند نقشه بردار برای حضور در محل وقوع ملک و تهیه نقشه کاداستری است و کمبود نقشه بردار باعث کندی امور و اختلال در پاسخگویی به مردم شده است.

این مقام قضائی به نقش فناوری های نوین در زمینه افزایش میزان دقت در زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با استفاده از سامانه شمیم نقاط نقشه های ثبتی با خطای کمتر از سه سانتی متر تهیه و برداشت و اسناد مالکیت کاداستری بر اساس این نقشه ها صادر می شود که این امر موجب کاهش میزان اختلافات در پلاک های ثبتی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تثبیت بیش از ۷۶ درصد اراضی ملی استان دستاوردهای مهمی را در زمینه پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حفظ حقوق دولتی به دنبال داشته است خاطر نشان کرد: با بررسی مشکلات موجود در خصوص باقیمانده اراضی ملی تثبیت نشده، برنامه عملیاتی برای ۶ ماهه دوم سال جاری تدوین شده که در این گردهمایی به تمامی روسای واحدهای ثبتی و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ابلاغ می شود.

طالبی زاده با اشاره به اینکه تمام دستاوردهای کسب شده در زمینه صدور سند برای اراضی ملی و دولتی ماحصل تعامل این اداره کل با ادارات متولی امر زمین و مسکن است، بیان داشت: روسای ادارات ثبت اسناد و املاک با حفظ تعامل خود با مسئولین شهرستانی خصوصاً ادارات منابع طبیعی می توانند باعث تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مردم و نیز حفظ حقوق بیت المال شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان برگزاری این نشست را نوعی کارگاه آموزشی دانست و افزود: اجرای کاداستر جدای از الزامات قانونی در واقع نوعی وظیفه شرعی و میهنی است و از آنجا که وظیفه اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفظ اراضی ملی است، موفق شده ایم در این زمینه اقدامات مثبت و قابل قبولی انجام دهیم.

مهدی رجبی زاده در ادامه مساله تثبیت و سند دار نمودن اراضی ملی را نوعی مساله اجتماعی دانست که با تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی استان بسیاری از مسائل اجتماعی و حتی مراجعات به دستگاه قضایی و درگیری ها کاهش خواهد یافت.

در ادامه این نشست روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی تمامی شهرستان های شمالی استان با ارائه گزارشی از پیشرفت وضعیت تثبیت اراضی ملی در حوزه کاری خود، مسائل و مشکلات پیش رو را بیان کرده و  راهکارهای لازم برای حل این مشکلات ارائه شد.

۳۰۲۹ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس