Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدمی با اشاره به تحصیل ۷۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی گفت: تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد تومان در حوزه ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید قدمی» امروز (8 مهر) در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و 620 مدرسه استثنایی کشور تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 24 هزار معلم متخصص وظیفه آموزش به این دانش آموزان را در سطح کشور برعهده دارند، افزود: در سال تحصیلی گذشته، 10 هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه برای شرکت در طرح جهش شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد برای پنج هزار نفر مجوز صادر شد که این میزان نسبت به سال های قبل یک هزار و 500 نفر افزایش دارد.

 

قدمی با بیان اینکه 70 هزار دانش آموز نیازمند به آموزش های ویژه در مدارس عادی در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای توسعه آموزش های فراگیر تلفیقی در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان داشت: تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان در حوزه ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور هزینه شده است.

 

وی تاکید کرد: معلم خوب، امکانات مناسب و والدین همراه از عوامل مهم و  تأثیر گذار در ارتقای توانمندی ها و سطح علمی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و تاکنون محتواهای آموزشی را برای معلمان این دانش‌آموزان تهیه و در اختیارشان قرار دادیم تا بتوانند آموزش‌های لازم را با کیفیت به دانش‌آموزان ارائه کنند.

 

به گفته وی رویکرد آموزش و پرورش، بروز رسانی دانش حرفه ای و تخصصی معلمین دانش آموزان با نیاز های ویژه، حل مشکلات علمی و توانبخشی این دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم است.

 

قدمی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: ساماندهی اصولی نیروی انسانی و استانداردسازی مهارت های حرفه ای و تخصصی معلمان اولین قدم در اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تدوین و اجرای زیر نظام‌ها جزو برنامه های عملیاتی برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است، افزود: ایجاد یک مرکز در هر شهرستان به منظور ارائه خدمات تخصصی برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و فرهنگ سازی گامی موثر است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی هفته دفاع مقدس کانون های مساجد ایلام روزنامه اردبیل مسجد طراز اسلامی مدارس عادی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور دانش آموز با نیاز ویژه معاون وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری