Web Analytics Made Easy - Statcounter

رانندگان مینی‌بوس سرویس مدارس شهر یاسوج نسبت به مسایل صنفی خود اعتراض داشتند و تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز دوشنبه، هشتم مهرماه تعدادی از رانندگان مینی‌بوس که سرویس مدارس هستند، در بلوار بویراحمد شهر یاسوج خواسته ها و مطالبات خود تجمع کردند.

یکی از اولیاء دانش آموزان طی تماس با خبرنگار ایسنا از وضعیت بوجود آمده برای سرویس های مدارس و دست از کار کشیدن مینی بوس ها سرویس مدارس طی دو روز اخیر گلایه کرد و گفت: از مسئولان انتظار داریم این مساله را بررسی و رفع کنند تا خانواده ها و دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح حبیبی، یکی از رانندگان مینی بوس در این تجمع که رانندگان مینی‌بوس، خودروهای خود را در بلوار بویراحمد شهر یاسوج پارک کرده‌ بودند، به خبرنگار ایسنا گفت:87 دستگاه مینی بوس در این شهر فعالیت دارند یکی از مشکلات ما نداشتن سازمان مینی بوس رانی است

وی با بیان اینکه رانندگان مینی بوس ها تمام مجوزها و گواهی‌ها لازم را اخذ کرده اند، افزود: روز یکشنبه، ششم مهرماه یکی از مینی بوس های سرویس مدارس با دانش آموزان مقطع ابتدایی که سوار بودند به بهانه نداشتن مجوزها و گواهی ها توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به پارکینگ انتقال داده شد.

قیصری، یکی دیگر از رانندگان این مینی بوس ها در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: برای هر دانش آموز سالانه 350 هزارتومان کرایه به ما داده می شود که نسبت به سایر نقاط کشور کم است.

طاهری، راننده دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: 6 ماه از 12 ماه سال بیکاریم در این 6‌ماه که بعنوان سرویس مدارس کار می کنیم دستگاه‌های مختلف از جمله مدیر مدرسه، اتوبوسرانی، شهرداری، آموزش و پرورش، شرکت حمل و نقل، مالیات و بیمه از ما سهم می خواهند در حالی که به ما خدماتی از جمله روغن خودرو و لاستیک ارائه نمی دهند.

سعید حیدری، یکی دیگر از این رانندگان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد:  از طریق حمل و نقل و پایانه ها برای اخذ مجوزها و گواهی های لازم ازجمله گواهی سوء پیشینه، پروانه اشتغال راننده، کارت سلامت، معاینه فنی، بیمه، کارت هوشمند ناوگان عمومی، گواهی عدم مصرف مواد مخدر، فرم تعهد حسن انجام کارمعرفی شدیم و آنها را گرفته ایم اما اخیرا به ما اعلم شده که این مدارک مورد قبول نیست و مجددا باید در این زمینه اقدام کنید که با این وضع ما متضرر می شویم.

وی بیان کرد: هر جفت لاستیک مینی بوس برای ما دو میلیون و 300 هزار تومان در می آید در حالی که در برخی نقاط کشور هر جفت لاستیک به قیمت دولتی 600هزار تومان داده می شود.

یکی دیگر از رانندگان به خبرنگار ما گفت: اگر ما به همه دستگاه‌ها و شرکت هایی که نام برده شده اند سهم و عوارض و مالیات  بدهیم چقدر برای خودمان با توجه به استهلاک خودرو و مخارج زندگی مان می ماند بنابراین ما با چه امیدی کار کنیم.

حسن زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا  با یبان اینکه مینی بوس های سرویس مدارس یاسوج مشکلی با آموزش و پرورش ندارند، گفت: طی نشستی با حضور نماینده رانندگان، شرکتهای حمل و نقل، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی و فرمانداری مشکل مینی بوس های سرویس های مدارس بررسی شد که مقر شد در نوبت عصر مدارس سرویس مدارس انجام شود.

وی افزود: این سرویس ها مشکلاتی با پلیس راهور و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری داشتند که طی تفاهم صورت گرفته قرار است برخی از مینی بوس ها که مجوزها و گواهی های لازم را ندارند در مهلت دو هفته ای اخذ کنند.

"ضرغام خلقی پور"، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: هیچ کدام از مینی بوس های سرویس مدارس مجوزها و گواهی های لازم را ندارند که طی نشستی در فرماندار دو هفته مهلت داده شد که رانندگان مینی بوس سرویس مدارس گواهی ها و مجوز های لازم را اخذ کنند.

گفتنی است که مینی بوس های سرویس مدارس در اعتراض به برخی مشکلات صنفی خود در بلوار بویراحمد شهر یاسوج دست به تجمع زدند. امروز طی پیامکی از اولیاء دانش آموزانی که سرویس مینی بوس مدارس کار ایاب و ذهاب انها را انجام می دهند بعلت تجمع سرویس ها، ایاب و ذهاب فرزندان خود را تا مدرسه انجام دهند.

گزارش از عیسی فتحی خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این اردو ۵۰ بسکتبالیست منتخب از استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، منطقه آزاد آروند و همدان حضور دارند.

این مسابقات به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان اسدآباد و زیر نظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران