Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:10:27 GMT

زمان صدور مجوزهای کشاورزی به ۲۰ روز کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۵۰۸۹

زمان صدور مجوزهای کشاورزی به ۲۰ روز کاهش یافت

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «شاهرخ رمضان نژاد» در جلسه مشترک سازمان شیلات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مشترک حوزه آبزیان و همچنین بررسی چالش‌ها و مشکلات مرتبط با صدور مجوزهای آبزی‌پروری با هدف هم‌افزایی در پیشبرد اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه افزود: در دوره جدید فعالیت این سازمان، زمان صدور مجوزها از متوسط ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته که مطابق بند (۳) ماده (۲۷) برنامه ششم توسعه، مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی باید ظرف ۱۵ روز صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این ماده قانونی و شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها در حوزه صدور مجوزها، زمان پاسخ‌دهی و استعلامات، شفاف‌سازی به طور کامل انجام و سهم هر دستگاه در این خصوص مشخص شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یکی از تکالیف مهم این سازمان را پشتیبانی اجرایی و فنی از برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: نزدیک شدن میانگین‌های عملکرد واحدهای تولیدی به میزان رکوردها و عملکردهای تولیدی نمونه استانی و ملی از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان در این دوره است که در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال بخش کشاورزی پیگیر تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک سازمان دانشی و توسعه‌ای، درصدد است موجبات دانش بنیان شدن و بهره‌ور شدن واحدهای تولیدی را از طریق گسترش تعاملات سازنده و افزایش همگرایی‌ها و کاهش سایش‌ها فراهم کند.

رمضان‌نژاد افزود: سازمان نظام مهندسی به عنوان دروازه ورود سرمایه به بخش کشاورزی، سعی بر بهبود فضای کسب و کار و اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی دارد.

ساماندهی طرح های توجیهی بخش شیلات الزامی است

«حسین عبدالحی» معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ما ایجاد و توسعه تعاملات سازنده برای انجام برنامه‌ها و طرح‌های مشترک در حوزه شیلات و آبزی‌پروری است.

وی  اظهارداشت: عمده مشکلات در حوزه آبزی‌پروری و شیلات به سازمان شیلات مربوط می‌شود که پیگیر برطرف شدن مشکلات مربوطه هستیم.

وی تصریح کرد: طرح‌های توجیهی باید ساماندهی شده و طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، طرح‌های ارزیابی فنی و اقتصادی تهیه شده توسط مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، برای صدور پروانه و اخذ تسهیلات کافی بوده و نیازی به ارزیابی مجدد طرح‌ها نیست.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما افزایش آگاهی تولیدکنندگان و توانمندسازی فعالان حوزه آبزی‌پروری است که باید در قالب برنامه‌های مشترک نسبت به موضوع اقدام شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد گفت: امسال میزان تولید آبزیان با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

سیدحسین حسینی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد اظهار داشت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر از توانمندی بالایی در عرصه تولید آبزیان دارد گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.

وی در ادامه تولید یک‌میلیون و 480 هزار تن آبزیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید در سال گذشته محقق شد و در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان 220 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش 220 هزار تن به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود