Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌نیوز، «رابین رایت» نویسنده هفته نامه امریکایی نیویورکر مدعی شده که ماکرون به دنبال تماس تلفنی ترامپ و روحانی بوده است.

او نوشت: "عصر سه شنبه ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) ماکرون می‌خواست با روحانی در هتل «میلنیوم هیلتون» نیویورک دیدار کند.

ماکرون در نظر داشت گفت‌و‌گوی تلفنی سه نفره با روحانی و ترامپ برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم متخصصان فنی وارد هتل شدند تا برای ساعت ۲۱:۳۰ یک خط تماس امن در اتاق ملاقات روحانی ایجاد کنند.

مأموریت ماکرون این بود که از ترامپ و روحانی در رابطه با طرح ۴ بندی (فرانسه) برای شروع دیپلماسی و اجتناب از  جنگ، یک توافق شفاهی را تضمین کند.

در پایان روز سه شنبه روحانی در حالتی نبود که باور کند، ترامپ اولین گام را برخواهد داشت و درباره برداشتن تحریم‌ها قولی بدهد.وقتی ماکرون وارد (هتل) شد، روحانی پیشتر به اتاق خوابش رفته بود.

ظریف بعدا به من گفت: این فقط یک بازی بود که ما را بدون ارائه تضمین‌هایی درباره اقدامات ترامپ، به یک دیدار بکشانند.تماس از طرف خط ترامپ ساعت ۹:۳۰ دقیقه انجام شد. ماکرون گوشی را برداشت اما روحانی هرگز از اتاقش بیرون نیامد.

ترامپ در جریان نشست‌های مجمع عمومی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از طریق فرانسه پیغام‌هایی محرمانه ارسال کرد و خواستار ملاقات با روحانی شده بود. ایرانی‌ها اما اعتمادی به ترامپ ندارند.

یک دیپلمات فرانسوی هم به نیویورکر گفت: «ما در چند ماه گذشته در حال کار بوده‌ایم و در نیویورک تلاش کردیم که ایران و آمریکا در ازای کاهش تحریم‌‌ها تعهدات جدیدی بپذیرند.

ما اقداماتی فنی برای یک تماس تلفنی انجام دادیم اما چنین تماسی انجام نشد.» «البته شاید دیپلماسی هرگز نمیرد. مقام‌های فرانسوی به من گفتند که ماکرون به تلاش برای اجرای طرحش ادامه خواهد داد.»"

 

 

این ادعای هفته نامه امریکایی و دیگر مواضع رئیس‌جمهور امریکا نشان می‌دهد ترامپ قصد دارد هر طور که شده با مقامات ایرانی ملاقات داشته باشد تا خود را برنده این کارزار نشان دهد. که بتواند  پُز آن را در رقابت‌های انتخاباتی 2020 امریکا بدهد که توانستم با سیاست فشار حداکثری ایران را پای میز مذاکره بکشانم!

ترامپ در حالی علاقه مندی خود را به مذاکره با ایران نشان می‌دهد که به تعهدات قبلی دولت آمریکا پایبند نبوده است و برجام را توافقی به نفع دولت ایران می‌داند، با این حساب طبیعی است که ترامپ امتیاز بیشتری می خواهد!
آیا مذاکره و داد‌و‌ستد با ترامپی که هم «متعهد» نیست و هم «امتیازات» بیشتری می‌خواهد، نتیجه مطلوبی خواهد داشت؟

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ ملاقات روحانی تماس تلفنی مذاکره فرانسه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند

تعداد بازدید : 71 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 624 یک روحانی که به عنوان کارشناس مذهبی صداوسیما سخن می‌گفت، تاکید کرد: «دانشجویان کالیفرنیای آمریکا و دانشجویان که به خیابان‌ها آمدند و به جنایات اسرائیل اعتراض می‌کنند، پیروان مکتب امام صادق (ع) هستند» اظهارات کامل این روحانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان امام صادق هستند!
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان