Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه رونق تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاری با بیان اینکه سال 98 سال ویژه‌ای است که انواع تحریم‌های ظالمانه به مردم وارد شده و باید حامی تولید کنندگان باشیم و افزود: محسنی بندپی با بیان اینکه 10 ماه است در حال رسیدگی به مشکلات پروژه گردشگری شهرستان فیروزکوه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح عظیم گردشگری در شهرستان فیروزکوه(شامل تله کابین، رستوران و سایر جذابیت های توریستی و گردشگری) با تایید اولیه جهادکشاورزی، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و سایر نهادهای مرتبط اجرا شده است و اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد با نظارت سازمان های ناظر و در راس آنها دستگاه قضایی روند امور پیگیری و در نهایت تصمیم گیری می شود.

محسنی بندپی گفت: اگر مدیر یک بنگاه اقتصادی دچار تخلف شود وکیل وی احضار و پرونده بررسی می‌شود اما فعالیت اقتصادی آن بنگاه را متوقف نمی کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: در پروژه گردشگری فیروزکوه یا هر پروژه دیگر امکان انحراف، سواستفاده و یا تبانی وجود دارد که ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه می‌تواند تحولات بسیار مثبت اقتصادی و اشتغالزایی را شهرستان فیروزکوه و حتی کل استان تهران ایجاد کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: باید گزارش این جلسه به دادستانی ارائه شود.

وی گفت:  شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرجع تصمیم گیری در مورد طرح های عظیم تولیدی و اشتغالزایی در استان است و در صورتی که مسائلی پیرامون این طرح ها وجود داشته باشد تصمیم گیری می کند.

محسنی بندپی ادامه داد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران شرکت کنندگان مشخص هستند و برگه‌های رای توزیع و در این جلسه پروژه‌ها مصوب یا رد می‌شود و تصمیمات لازم الاجرا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دقیقه 90 به این نتیجه برسید که مجریان پروژه گردشگری فیروزکوه دچار تخلف شده اند پروژه به سازمان گردشگری انتقال داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این نشست گفت: فاز نخست این پروژه گردشگری در فیروزکوه تقریبا آماده بهره‌برداری بود که سال گذشته به دستور مقام قضائی توقیف شد چرا که شبهاتی در رابطه با نحوه و شرایط واگذاری پروژه مطرح بود.

محمد امامی امین گفت:  دستگاه های مختلف از جمله محیط زیست ، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور اراضی همگی به اتفاق نظر دارند که پروژه باید بازگشایی شود و اگر تخلفاتی در اجرا صورت گرفته به مرور زمان و در اثنای بازگشایی رسیدگی شود اما توقف پروژه یک خسارتی را به سرمایه گذار وارد کرده است زیرا مجری آن بیش از یکصد و ۵٠ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی گفت: سیاست هایی رئیس قوه قضاییه در مدتی که در این منصب قرار گرفته اند مبین این است که حمایت از رونق تولید و سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند ما نیز در استانداری تهران انتظار داریم وی اجازه دهند پروژه بازگشایی شود و در عین حال رسیدگی به امورات قضایی آن نیز انجام شود و با متخلفان برخورد قضایی لازم صورت بگیرد.

تهرام//3036 //6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استانداری تهران توسعه اقتصادی فیروزکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده

تحت سه سناریوی نه چندان خوش بینانه وزارت اقتصاد روسیه، صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود.

به گزارش ایسنا، تحت سناریوهای «محافظه کارانه» و «استرس» وزارت اقتصاد روسیه که علنی نشده است، تولید ال‌ان‌جی روسیه ممکن است در فاصله سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۵، در ۳۸.۶ میلیون تن ثابت بماند.

طبق سندی که توسط رویترز مشاهده شده، سناریوی پایه که خوش بینانه ترین سناریو است، رشد تولید از ۳۳.۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۳، به ۵۶.۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ را پیش بینی کرده است.

روسیه اعلام کرده است که با کارخانه های جدید واقع در منطقه آرکتیک، می‌خواهد ۲۰ درصد از بازار جهانی ال‌ان‌جی را در فاصله سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ تامین کند که در مقایسه با حدود هشت درصد فعلی، بالاتر است.

با این حال، تحریم‌های غربی متعدد، موانعی را به خصوص برای پروژه جدید «آرکتیک ال‌ان‌جی ۲» به وجود آورده اند که پس از آغاز تولید در دسامبر، هنوز محموله‌ای را صادر نکرده است.

این پروژه قرار است به یکی از بزرگترین کارخانه های روسیه با تولید سالانه ۱۹.۸ میلیون تن ال‌ان‌جی و ۱.۶ میلیون تن میعانات گازی ثابت از سه واحد، تبدیل شود.

منابع آگاه اظهار کرده اند: تبدیل متان به مایع در دمای منفی ۱۶۳ درجه، اکنون در این کارخانه متوقف شده است. شرکت گازپروم همچنین آغاز فعالیت مجتمع گازی عظیم در بندر اوست لوگا را از زمان خروج شرکتهای غربی پس از آغاز جنگ اوکراین، به تاخیر انداخته است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه در حال حاضر دو کارخانه ال‌ان‌جی بزرگ شامل کارخانه یامال ال‌ان‌جی نواتک و ساخالین ۲ گازپروم دارد که اولی حدود ۲۰ میلیون تن و دومی بیش از ۱۰ میلیون تن ال‌ان‌جی در سال میلادی گذشته، تولید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت