Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «اندرو ناپولیتانو» تحلیگر مسائل قضایی و حقوقی فاکس نیوز، در انتقاد از اقدام ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا از دولت های خارجی برای تأثیرگذاری بر سیاست های داخلی کمک گرفته است. همین ترس از دخالت خارجی ها نیز بود که سبب شد تا چارچوب هایی در بند استیضاح در قانون اساسی قید شود. 

گفته شده ترامپ از نخست‌وزیر استرالیا و برخی دیگر رهبران خارجی خواسته تا به ویلیام بار در پیوند با تحقیقات جدید مربوط به روسیه یاری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن شماری از رسانه‌های ایالات متحده، گزارش داده‌اند که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، از برخی مقام‌های امنیتی کشورهای خارجی خواسته تا به وزارت دادگستری در زمینه تحقیقات مربوط به شکل‌گیری پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» کمک کنند.

پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات را رابرت مولر، مستشار ویژه وزارت دادگستری، رهبری می‌کرد و در نهایت نیز به ارائه مستندات و مدارکی دال بر دخالت‌های مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ انجامید.

بنا بر این گزارش‌ها که شبکه سی‌بی‌اس و روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرده‌اند، از مقام‌های امنیتی انگلیس نیز خواسته شده به روند تحقیقات کمک کنند و خود بار، دادستان کل، برای دیدار با مقام‌های ایتالیایی به این کشور سفر کرده بود.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز به اسوشیتدپرس گفته دونالد ترامپ از طرف ویلیام بار با این رهبران تماس گرفته‌است.

کد خبر 4733906 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: فاکس نیوز دونالد ترامپ روسیه استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران سوریه عراق رژیم صهیونیستی فلسطین ترکیه شرکت نفت آرامکو عربستان روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست