Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با حضور «محمد شریعتمداری» برای بررسی طرح اصلاح قانون تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری و رفع موانع قانونی برای تسهیل اشتغال جوانان برگزار شد.

وی درباره طرح اصلاح این قانون، گفت:  فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از ابتدای تصویب طرح تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری پیگیر امور بود و نقش اساسی در تصویب این قانون داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کار یادآور شد: بعد از اجرای بخشی از این قانون که یک سال و نیم از آن سپری شد، نقایصی آشکار شد که بخشی به موانع قانونی بازمی گشت و باید اصلاح می‌شد و بخشی هم به آئین نامه‌های اجرایی این قانون مربوط بود.

وی تاکید کرد: این موضوع در قالب لایحه و هم طرح در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است و نمایندگان پیشنهادات اصلاحی را برای آن آماده کردند و ضمن اینکه کلیات این طرح در اصلاح قانون تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

مجلس به تصویب رسید و فردا، جزئیات آن بررسی  و نتیجه به صحن علنی فرستاده خواهد شد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: برپایه تصویب این اصلاحیه می‌توان به طور قطع شرایط مطلوب‌تری برای پرداخت اعتبارات ارزان قیمت روستایی و عشایری ایجاد کرد.

براساس این گزارش بعد از ارائه پیشنهاد از سوی اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی برای  رفع ایرادات این قانون که مانع از ایجاد اشتغال برای جوانان شده بود، قرار بر این شد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارش کاملی در رابطه با موانع این قانون و عملکرد این وزارتخانه درباره ایجاد اشتغال پایدار به این فراکسیون ارائه دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد