Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی ناجا برنامه‌های هفته نیروی انتظامی سال ۱۳۹۸ با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نوریان در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های هفته ناجا برگزار شد گفت: از سال ۱۳۷۸ با درخواست نیروی انتظامی و تایید فرمانده معظم کل قوا،  روز ۱۳ مهر به عنوان روز نیروی انتظامی تصویب و مقرر شد به مناسبت این روز بخشی ازدستاوردها، اقدامات وتحولاتی که درراستای تامین امنیت عمومی محقق شده در یک هفته به مردم گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: در این هفته ما به کمک رسانه ها و تریبون های تبلیغاتی که در اختیار پلیس قرار می گیرد، تلاش می کنیم تا نقش و سهم شهروندان را در تولید، حفظ و ارتقاء امنیت از طریق تشویق و ترغیب به ارتقاء آگاهی ها، تقویت روحیه التزام عملی به قانون، فرهنگ خودکنترلی، ایجاد حس مسئولیت و نظارت اجتماعی متذکر شویم به نوعی رابطه معنادار بین پلیس و مردم را با استفاده از ساختارها و قالب های رسانه ای، هنری، فرهنگی و ... برای عموم شفاف و قابل لمس کنیم.

نوریان ادامه داد: انعکاس اقدامات و برنامه های آینده پلیس در حوزه های اقتصادی، فناوری های نوین، پیشگیری اجتماعی و انتظامی با تأکید بر توانمندی ها، روزآمدی و هوشمندی پلیس از جمله اهداف برنامه های پیش بینی شده در هفته ناجا است که هم احساس امنیت و هم امید به آینده را در جامعه افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه "پلیس هوشمند؛ امین مردم" به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی است، گفت: این شعار برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان روی هوشمندی و امین بودن نیروی انتظامی است. 

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه عزم ما، جزم است که در آینده با همکاری مردم و دیگر نهادها، شاهد اشراف و اقتدار بیش از پیش پلیس در مقابله با هر گونه جرم، بزه و تهدید علیه امنیت شهروندان عزیزمان در فضای عینی و مجازی باشیم، گفت: ان شاء الله هر محیطی از مجازی تا واقعیت را برای اخلال گران نظم و امنیت ناامن خواهیم کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی سیاست هوشمندی را در دو بعد ساختاری و کارکردی اتخاذ کرده و در مأموریت ها و عملکرد خود پیاده سازی می کند که باید این رویکردها ارتقاء یابد. در بعد ساختاری با رصد هوشمندانه و شناخت دقیق تغییرات محیطی و اجتماعی و برآورد نیازهای امنیتی و مبتلا به جامعه، نسبت به طراحی واحدهای متناسب از قبیل پلیس فتا، پلیس اقتصادی و ... اقدام کرده است. همچنین استفاده از آخرین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری، آینده پژوهی وقوع، پیشگیری و کشف جرایم را در برنامه های کاری خود قرار داده ایم.

وی همچنین به هوشمندی از بعد کارکردی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیده شدن جرایم و تغییر الگوی جرم از سنتی به مدرن، عملیات پلیسی نیز مستلزم اقدامات هوشمندانه است. به عنوان مثال التهاب بازار اقتصادی با استفاده از تزریق الگوهای مسموم اقتصادی در جامعه و یا شگردهایی که مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی در ارتکاب اعمال مجرمانه سایبری دارند قطعا نیازمند هوشمندی و اقتدار پلیس در عرصه مقابله با آنها دارد.

به گفته نوریان ، نیروی انتظامی تلاش کرده ضمن رصد و اشراف بر پیچیدگی های این فضا با ایجاد بسترهای کنترل عملیاتی، انتظامی، اطلاعاتی و ...چند گام از مجرمان جلوتر باشد و بتواند در مقابل ترفندها و راه‌های سوءاستفاده از شرایط اقتصادی بهترین رویکرد مقابله ای را برگزیند.

وی خاطر نشان کرد: از مصادیق هوشمندسازی، تجهیز پلیس به فناوری های روز برای شناسایی و مقابله با مجرمان و متخلفان است به طور مثال پلیس راهور با راه اندازی یک سامانه برخط این امکان را به مأموران راهنمایی و رانندگی داده که از هر نقطه کشور بتوانند با وارد کردن پلاک خودرو به اطلاعاتی از قبیل اسم مالک، تخلفات خودرو، سرقتی بودن و ... دست یابند.

نوریان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان، اموال، ناموس و آبروی مردم به عنوان امانت نزد پلیس است، گفت: مردم باید از این بعد نیز به ماموریت‌های پلیس نگاه کنند که سالانه چقدر اموال مسروقه مردم کشف و به مالکان و صاحبان آنها بازگردانده می شود و یا اینکه چقدر از اموال دولتی از غارتگران بیت المال  کشف و بازگردانده می شود.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به نتایج برخی از نظرسنجی‌ها که از سوی وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شده است، گفـت: این نظرسنجی ها در خصوص سنجش سرمایه اجتماعی پلیس، در سال ۹۷ و اخیرا انجام شده است.  براین اساس برابر نتایج حاصل از آخرین پیمایش انجام گرفته مربوط به سنجش سرمایه اجتماعی در کشور که توسط وزارت کشور انجام شده، پلیس در بین ۱۳ گروه شغلی رتبه دوم را در وظیفه شناسی و پرهیزگاری  به خود اختصاص داده است. همچنین در شاخص رضایت از عملکرد و پاسخگویی، نیروی انتظامی در رتبه سوم در بین ۲۳ دستگاه و نهاد ایستاده است و اما در بعد کیفیت خدمات سازمانی یعنی سرعت و دقت در انجام مأموریت نیروی انتظامی رتبه چهارم از بین ۲۳ دستگاه را کسب کرده و در مجموع رتبه اعتماد به نیروی انتظامی در بین دستگاه های مذکور رتبه  ۴از ۲۳ است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز افکارسنجی وابسته به وزارت اطلاعات با عنوان رضایت مندی نهادی رتبه نخست را در بین دستگاه ها احراز کرده، همچنین بیشترین رضایت مندی از وضعیت امنیت اجتماعی  حدود ۷۳ درصد و نگاه مثبت به برقراری امنیت کشور حدود ۸۷ درصد بوده است.

به گفته نوریان برابر نظرسنجی های صورت گرفته تحت عنوان سنجش سرمایه اجتماعی کشور که در بین ۲۳ سازمان صورت گرفته است، به لحاظ اعتماد به گروه های شغلی و حرفه ای مأموران ناجا بعد از معلمان، اساتید دانشگاه و پزشکان در رتبه چهارم قرار دارد. همچنین براساس آمارسنجش مرکز افکارسنجی امین نیروی انتظامی، رضایت مردم از خدمات و مأموریت های کلانتری ها با یک نمونه آماری ۱۷ هزار و ۸۵۰ نفری، در مجموع میانگین رضایت مندی از عملکرد کلانتری ها حدود ۷۲ درصد در حد زیاد و خیلی زیاد بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: همچنین طبق  آخرین نظرسنجی مرکز سنجش افکار پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج که با حجم نمونه ۱۸۶ هزار و ۱۳۳ نفر در سطح کشور انجام شد در بین نهادها و سازمان های کشوری، نیروی انتظامی با میانگین ۷۱  از ۱۰۰ رتبه دوم را به دست آورده است.

وی در تشریح روزشمار هفته ناجا گفت: پنج شنبه  ۱۱ مهرماه  روز "بصیرت، ولایت مداری، ایثار و شهادت" ، جمعه ۱۲ مهر  روز "خانواده، آرامش و پلیس"، شنبه ۱۳ مهر روز " فضای مجازی پاک، احساس امنیت"، یک شنبه ۱۴ مهر روز "امنیت اقتصادی و رونق تولید"، دوشنبه ۱۵ مهر روز " پیشگیری اجتماعی، توسعه نظم و امنیت عمومی"، سه شنبه ۱۶ مهر روز " قانون مداری، ارتقاء فرهنگ ترافیک" و چهارشنبه ۱۷ مهر روز" مرزبانی، اقتدار مرزی، امنیت پایدار" نامگذاری شده است.

نوریان درباره برنامه های هفته ناجا نیز گفت: روز پنج شنبه همزمان با اولین روز هفته ناجا، تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان با آرمان های رهبر کبیر انقلاب و غبارروبی مزار شهدا در سراسر کشور و گلباران مزار شهدای بهشت زهرا (س) توسط هوا ناجا انجام می شود. همچنین روز جمعه فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان استانها به عنوان سخنران پیش از خطبه های مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه سراسر کشور، گزارشی از مجموعه فعالیت ها و تحولات صورت گرفته به اطلاع نمازگزاران و مردم خواهند رساند.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: دیدار با خانواده های معزز شهدای ناجا، ایثارگران و پیشکسوتان و همچنین برگزاری اردوهای زیارتی برای سربازان در سراسر کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته نیروی انتظامی دو رزمایش برگزار می شود، گفت: برگزاری رزمایش توان دریایی دریابانان فرماندهی مرزبانی در جنوب کشور و استان هرمزگان و رزمایش اقتدار یگان ویژه با حضور دلاورمردان یگان ویژه در تهران و سراسر کشور از جمله این دو رزمایش است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین به انجام فعالیت های عمرانی، خدماتی و درمانی این هفته اشاره کرد و گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و توسعه ساختارهای امنیت زا، ۱۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و درمانی در طول هفته ناجا به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه ای از خدمات مشاوره ای، مددکاری، درمانی و کمک رسانی به افراد نیازمند و هموطنان ساکن مناطق محروم کشور پیش بینی شده تا ناجا نیز علاوه بر تأمین امنیت این مناطق در حد بضاعت و توان خود سهمی در کاهش محرومیت ها در این مناطق داشته باشد.

سردار نوریان با بیان اینکه تله فیلم هایی در حوزه های مختلف تخصصی پلیس تولید و در قالب جشنواره فیلم های پلیسی در هفته ناجا از شبکه ۳ پخش خواهد شد. هفت برنامه مستند در خصوص شهدای ناجا، برنامه های گفت وگو محور با حضور فرماندهان و کارشناسان مختلف پلیس در کلیه حوزه های عملیاتی و شبکه های مختلف ، آموزش و مشارکت های آموزشی، اجرای رزمایش شهری موتورسیکلت سواران قانون مند در مرکز و سراسر کشور ، برگزاری همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، همیاران و فرهنگ یاران پلیس در سراسر کشور از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است. تقدیر از نگهبانان نمونه و پرتلاش در سراسر کشور ، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مراکز فرماندهی و کنترل  در سراسر کشور برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب های فضای مجازی و سوء مصرف مواد مخدر در سطح دانشگاه های مختلف و .... از دیگر برنامه ها است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناجا هفته ناجا سخنگوی ناجا پليس هفته ناجا سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: از سپاه و نیروهای مسلح که با عملیات وعده صادق دل تمامی مسلمانان و آزادگان جهان را شاد کردند و زهر چشمی از رژیم غاصب صهیونیستی گرفتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: در سال گذشته و ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از فرزندان رشید نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل آمدند، اما متأسفانه نیروی انتظامی از امکانات فیزیکی از قبیل پایگاه‌ها و قرارگاه‌های ایمن و حتی لباس و اتومبیل مناسب که جان آن‌ها را حفظ کند، محروم است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضروری است دولت و مسؤولان نظام تدابیر لازم امنیتی را فراهم کنند و از نیروهای بومی در برنامه ریزی‌ها بیشتر استفاده کنند تا ما هر روز مجبور نباشیم نه تنها شهدای استان، بلکه سایر استان‌ها را بر دوش مردم تشییع کنیم.

کد خبر 6086496 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود