Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:37:02 GMT

درآمدزایی کلان، با ساخت توربین‌های بدون پروانه

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۱۱۷۶

درآمدزایی کلان، با ساخت توربین‌های بدون پروانه

داود یونسیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، اظهار داشت: هر ساله در کنار این کنفرانس فعالیت‌های جانبی همچون مسابقات دانشجویی با هدف کمک به صنعت برگزار می‌شود که در سال گذشته مسابقه «ساخت سنسور ارتعاش سنج» و امسال مسابقه ملی دانشجویی با عنوان «طراحی و ساخت یک نمونه توربین باد بدون پروانه» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسابقه دانشجویی با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با مفاهیم و فناوری‌های آکوستیک، ارتعاشات، گسترش و آموزش این علم در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی، جهت دهی کاربردی فعالیت‌های آموزشی - پژوهشی و شناخت استعدادهای درخشان با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

یونسیان تصریح کرد: «طراحی و ساخت یک نمونه توربین باد بدون پروانه با استفاده از انرژی ارتعاشات ناشی از گردابه ها» فناوری بسیار جدیدی است که از باد انرژی تولید می‌کند و با توربین‌های قدیمی مرسوم متفاوت است.

رئیس دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه علم و صنعت ایران توضیح داد: توربین باد بدون پروانه نسل جدید توربین باد است که بدون پره و با استفاده از ارتعاشات به وجود آمده در یک ستون قائم بر اثر ارتعاشات ناشی از باد بر عکس هوای به وجود آمده عمل کرده و انرژی تولید می‌کند.

رئیس نهمین کنفرانس آکوستیک و ارتعاشات افزود: یک میله در زمین قرار می‌گیرد و زمان عبور باد از میله، شروع به ارتعاش می‌کند. در پایه این میله یکسری سیم پیچ و مگنت وجود دارد که به صورت ژنراتور برق زیادی تولید می‌کند. این تکنولوژی حدود ۵ سال در دنیا راه اندازی شده است و چندین شرکت به صورت محدود در کشور آلمان در حال تجاری سازی آن هستند.

به گفته یونسیان دانشجویان در این مسابقه علمی نمونه کوچک آن را می‌سازند و دستگاهی که بیشترین میزان انرژی را تولید کند، به عنوان طرح برتر انتخاب می‌شود.

تجاری سازی طرح های برتر

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با سازمان انرژی های نو و پژوهشگاه انرژی با هدف حمایت از طرح ها امضا شده است. بنابراین طرح برتر علاوه بر جوایز در نظر گرفته شده برای صنعتی شدن به مراکز سرمایه گذاری و شتابدهنده های حوزه فناوری معرفی می شود.

 یونسیان با بیان اینکه انرژی های تجدید پذیر موضوع مهم حال حاضر دنیا است، عنوان کرد: اکنون هزینه نگهداری و تولید توربین‌های مرسوم بسیار بالا است زیرا تمامی تجهیزات آن روی هوا مستقر است اما توربین بادی بدون پروانه تجهیزات مکانیکی بسیار ساده ای دارد که به راحتی انرژی تولید می‌کند.

رئیس نهمین کنفرانس آکوستیک و ارتعاشات گفت: پیش بینی می شود این توربین جدید بازار تولید انرژی را از توربین های بادی قدیمی می گیرند زیرا تولید، نگهداری و تعمیرات آنها بسیار ارزان است و شرکت های زیاد در اروپا به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه فناوری هستند.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور موج فناوری راه افتاده است، اظهار داشت: موضوع مهم دیگر تجاری سازی فناوری ها است که به آن با هدف درآمدزایی از طریق تبدیل ایده به ثروت اهمیت زیادی داده شده است.

رئیس دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور توجه به فناوری های نوین و دانش بنیان، فضای دانشگاهی و جوانان را بسیار امیدوار می کند و می تواند منبع حرکت دانشجویان به سمت خلاقیت و تفکر باشد.

یونسیان اضافه کرد: اکنون روی لبه علم فعالیت های موثر انجام می شود، در کشور ما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره سرمایه گذاری های خطر پذیر بر روی فناوری اقدامات زیادی انجام داده و موثر نیز بوده است که موجب پویایی دانشجویان و ارائه طرح های خلاقانه می شود.

مسابقه ملی دانشجویی علم و فناوری آکوستیک و ارتعاشات همزمان با نهمین کنفرانس ۴ و ۵ دی ماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود و فراخوان آن نیز به تازگی ابلاغ شده است. مسابقه به صورت تیمی و هر تیمی متشکل از دو تا سه دانشجو است. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آیین نامه مسابقه به سایت کنفرانس به نشانی www.isav.ir  مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر انرژی برق شرکت دانش بنیان پژوهشگاه نیرو برق دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، پاری‌سن‌ژرمن در بازی خانگی با لوهاور به‌زور توانست از شکست ۳بر صفر به تساوی ۳-۳ برگردد. باشگاه فرانسوی- قطری با پیروزی در این بازی می‌توانست در فاصله ۳هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ یک مقابل تماشاگران خودی جشن قهرمانی بگیرد. بعد از این تساوی لوئیس انریکه گفت که به‌زودی قهرمانی تیمش قطعی می‌شود اما خود او هم فکر نمی‌کرد یک روز بعد با نتیجه یک مسابقه دیگر این اتفاق بیفتد؛ با شکست ۳-۲ موناکو مقابل لیون، پاری‌سن‌ژرمن ‌قهرمان لیگ یک فرانسه شد. تنها راهی که مانع قهرمانی پاریس در این فصل می‌شد، این بود که در بازی‌های باقیمانده موناکو ۴برد به‌دست بیاورد و ۲۹گل به حریفان بزند و پاریس همه بازی‌هایش را ببازد.

این دوازدهمین قهرمانی پاریسی‌ها در لیگ فرانسه بود. بیشتر قهرمانی‌های تیم نیم‌قرنی پاریس در سال‌های اخیر به‌دست آمده و در ۱۰سال اخیر فقط یک‌بار لیل‌(۲۰۲۱) و بار دیگر موناکو(۲۰۱۷) توانسته‌اند قهرمانی لیگ را از چنگ پایتخت‌نشینان درآورند.

پی‌اس‌جی به لطف دلارهای قطری و ستاره‌های بزرگ توانست در قرن‌۲۱ با ۱۲قهرمانی از سنت‌اتین ۱۰، مارسی ۹، موناکو ۸، نانت ۸ و لیون با ۷قهرمانی عبور کند و حتی فاصله خود را با آنها ‌در تعداد این جام‌ها افزایش دهد. به‌دست آوردن ۱۲قهرمانی لیگ در تاریخچه کوتاه ۵۳ساله این باشگاه، نباید دستاورد کمی باشد. ۲قهرمانی پاریسی‌ها در قرن گذشته و پیش از ظهور قطری‌ها به‌دست آمده بود.

تمامی قهرمانی‌های پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک: ۸۶-۱۹۸۵، ۹۴-۱۹۹۳، ۱۳-۲۰۱۲، ۱۴-۲۰۱۳، ۱۶-۲۰۱۵، ۱۷-۲۰۱۶، ۱۹-۲۰۱۸، ۲۰-۲۰۱۹، ۲۲-۲۰۲۱، ۲۳-۲۰۲۲و ۲۴-۲۰۲۳.

پاریسی‌ها در همان سال اول تاسیس در لیگ۲ به قهرمانی رسیدند و به لیگ‌یک صعود کردند. ۱۴جام‌حذفی، ۹جام اتحادیه، یک قهرمانی جام برندگان جام اروپا در فصل ۹۶-۱۹۹۵ و قهرمانی دیگر جام منسوخ‌شده اروپایی به نام اینترتوتو در سال‌۲۰۰۱ از دیگر افتخارات تاریخ این باشگاه ثروتمند است.

پاری‌سن‌ژرمن یک‌بار در سال کرونا با توماس توخل به فینال لیگ قهرمانان راه یافت و فرداشب فرصت دارد برای دومین‌بار و این‌بار با انریکه این موفقیت را با بازی مقابل دورتموند تکرار کند.

مارکینیوش برای نهمین‌بار قهرمانی فرانسه را تجربه کرد.

پاریسی‌ها می‌توانند روز ۲۳اردیبهشت در ورزشگاه پارک‌دوپرنس در بازی با تولوز جام را دریافت کنند و جشن بگیرند. فینال جام‌حذفی هم روز ۵خرداد مقابل لیون برگزار می‌شود.

کد خبر 848287 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال فرانسه

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی