Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:32:33 GMT

رسانه‎ها مهمترین ابزار توسعه هستند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۲۸۶۴

رسانه‎ها مهمترین ابزار توسعه هستند

به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: در شورای اطلاع رسانی نکات مطرح شده باید آسیب شناسی شوند ودر نهایت خروجی خبرها شفاف و مستند توسط کمیته ها بررسی و توسط سخنگوی شورا بیان و اخبار منتشر شود.

وی با بیان اینکه حضور خبرنگاران به غنای جلسه می افزاید و پیشنهادات و انتقادات بیان می شود، اظهار داشت: تقویت و  ساماندهی روابط عمومی استانداری لرستان مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: استانداری نماینده عالی دولت است و اخبار منتشر شده در این مسیر موثق و قابل استناد است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم فهم مشترک در این راستا گفت: تلاش می شود که به مرور زمان مشکلات این حوزه برطرف و شورای اطلاع رسانی هفته ای یکبار برگزار می شود.

ثمینی با تاکید بر اینکه عدم صداقت مانع از برداشتن گام های موفق می شود،افزود:  در راستای وظایف شورای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به رسانه ها و مردم منتقل  می شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها به رفع مشکلات دستگاه ها با نقد سازنده کمک می کنند، گفت: طرح مشکلات و مطالبه گری باید منجر به پاسخگویی شود.

وی بر لزوم توسعه لرستان تاکید کردو افزود: در این راستا یکی از ارکان مهم رسانه ها هستند و در فرهنگ سازی هر اقدامی منوط به تبیین رسانه است.

وی اظهار داشت: همراه کردن مردم در توسعه از وظایف رسانه است و بالاترین و مهمترین ابزار برای تسهیل گری این موضوع رسانه هستند.

ثمینی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه ها نیازها و انتقادات مردم را به  اطلاع مدیران می رسانند، اما پاسخگویی رسانه بر عهده مدیر است.

وی با اشاره به اینکه از انتقادات منطقی و منصفانه در استان استقبال می شود،اظهار داشت:  استاندار بارها بر لزوم شورای اطلاع رسانی تاکید کردند و پیگیر گزارشات این جلسات هستند.

وی عنوان کرد: سلایق مدیران ارشد متفاوت است و دنبال کیفی سازی محتوای شورای اطلاع رسانی هستیم و برای رفع نقص ها نیز پیگیری می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: دستگاه های دولتی نباید بی دلیل علیه خبرنگاران شکایت کنند اما حریم ها در نشر مطالب  رعایت شود و در صورت لزوم مسیر باید از طریق شورای اطلاع رسانی  طی شود.

ثمینی با بیان اینکه رسانه ها دلسوز استان هستند، تاکید کرد: توهین، افترا و تهمت به اعتماد جامعه صدمه می زند.

وی افزود:  دستگاه های اجرایی دولت موظف به رعایت مصوبات هستند و هرگونه مغایرت  باید اعلام شود.

 وی با بیان اینکه انتشار اخبار نحوه معرفی لرستان است و  در داخل و خارج استان منتشر می شوند،اظهار داشت:معرفی  مطلوب لرستان باعث حضور سرمایه گذاران و توسعه استان و رونق اقتصادی می شود. 

وی با تاکید بر لزوم انتشار حرفه ای اخبار استان افزود: منافع استان در انتشار اخبار در اولویت قرار گیرد و آسیب ها باید برطرف شود.

ثمینی گفت: هیچ رفتار ناهنجار سازمان یافته ای در استان رخ نمی دهد لذا بدنبال این هستیم که واقعیت ها حتما بیان شود اما بزرگنمایی نباید شود و منافع استان سنجیده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت:در حالیکه جرمی اثبات  نشده بزرگنمایی وقایع مانع از فضای اعتماد سازی جامعه می شود. 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای اسلامی در سال جاری گفت: برای برگزاری انتخابات با کمک رسانه ها به دنبال فضای سالم رقابتی پرشور و قانونمند هستیم.

ثمبنی افزود: این ادعا نیست بلکه وظیفه است و رسانه هاباید کمک کنند و پیش داوری نشود.

ثمینی گفت: فضا تلطیف شود و اهرم های لازم بکارگیری می شود و ایجاد فضای سالم بر عهده رسانه ها است.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.   مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی رساند: پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.   به گزارش مهر، پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب

دیگر خبرها

  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند