Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین افشاری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این پایانه ۲ هزار دستگاه اتوبوس دست کم ۵۰۰ هزار زائر بازگشته از سفر اربعین را به شهرهای خود می‌رسانند. 

وی اضافه کرد: بر اساس تقسیم بندی ستاد اربعین کشور کار انتقال زائران پنج استان گیلان، مازنداران، قم، خراسان رضوی و شمالی از مرز مهران تا محل زندگی زائران به همدان واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: عملیات جابه‌جایی زائران اربعین پیش از این توسط پایانه مهران صورت می‌گرفت و امسال این بار سنگین بین سه استان کرمانشاه، همدان و اندیمشک تقسیم شده است.

افشاری با بیان اینکه در راه اندازی این پایانه اعتبار دولتی صرف نمی شود، تاکید کرد: از امکانات فنی و لوجستیک استان استفاده شده و هیات های مذهبی، اوقاف و امور خیریه و مردم مهمان نواز شهر همدان و مریانج در کار پذیرایی، تغذیه و خدمات دهی به زائران مشارکت می‌کنند.

وی یادآوری کرد: در این پایانه خدمات پزشکی از طریق استقرار گروههای فوریت های پزشکی و هلال احمر به زائران نیازمند درمان ارائه می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار دستگاه اتوبوس در ۲ مرحله کار حمل و نقل زائران را انجام می دهند، افزود: زائران پنج استان یاد شده توسط این اتوبوس ها از مرز مهران به همدان منتقل شده و در این پایانه خدمات لازم را دریافت کرده و پس از استراحتی کوتاه با اتوبوس و راننده های تازه نفس مسیر سفر را ادامه داده و به مقصد مورد نظر می‌رسند.

به گفته افشاری این پایانه به مدت یک هفته دایر می‌شود و ۷۵ ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان همدان دایر و به زائران سراسر کشور که از این مسیر گذر می‌کنند، سرویس دهی می کند.

همدان بر سر مسیر عتبات عالیات واقع شده و بزرگراه کربلا از این شهر می گذرد؛ سال گذشته حدود ۲ میلیون زائر اربعین از همدان عبور کرده و پذیرایی شدند که طبق پیش بینی فرماندار امسال این رقم ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی همدان حمل و نقل مسافری محرم ۹۸ زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ بهار با نسیم و بارانش، کم کم دامن طبیعت را سرسبز و مردم را شادمان می‌کند.

قطرات زیبای باران با زدودن گرد و غبار از چهره شهر‌ها و روستاها، طراوت و شادابی را برای دیار تاریخی و زیبای همدان به دنبال داشته و موجب شادی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان و البته علاقه‌مندان به طبیعت استان شده است.

رویش انواع گل‌های وحشی بهاری در ارتفاعات و کوهستان‌ها که همچون مخملی رنگارنگ با نم نم باران و بوی خاک خیس درهم آمیخته، این روز‌ها با بارش مداوم باران شور و شوق زندگی را در این طبیعت بیش از پیش جاری ساخته است.

امروز موقتاً بارندگی‌ها در استان همدان قطع شده؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، دوباره شاهد بارش‌هایی همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی استان همدان خواهیم بود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، دمای روزانه‏ هوا از سه شنبه تا پایان هفته، نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود